Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Onko kellään muulla hajuaisti kuin " vainukoiralla" . Tämä on tosi kiusallista,kun meillä on vielä kaksi koiraa joista toinen tekee juoksua ja uroksen henki haisee aina kun tätä juoksua tehdään niin kamalalle. Musta koko talomme haisee nyt aivan hirveälle. Mieheni ei haista mitään. Sitten niistä hajuista tulee aivan kamala olo ja kokoajan tekisi vain mieli yökkiä.

Mieheni ihmettelee miten voin lisäksi haistaa kaikki maailman hajut esim. suutuin kun toi alakerran eteiseen bensakanisterin. Mies paljasti etä kanisteri oli sisällä varmaan puoli minuuttia ja vielä alakerrassa.

Monet hajut yököttävät niin että ukko uhkasi ostaa talon täyteen vessan raikastimia tosin todeten että niistäkin saisin varmaan ennen pitkää yökötyksiä.

Onko muita vainunokkaisia ja mitään vinkkejä tähän ja onko jossain vaiheessa alkanut helpottaa.

Olen yhdekäsnnellä viikolla.

Kommentit (9)

Jääkaappia ei voi aukaista hengitystä pidättämättä, ja jos mies sen uskaltaa aukaista, oon ihan varma että vielä puolen tunnin päästäkin haistan sen kuvottavan lemun :) Tupakka haisee ihan kamalalle, pitää laittaa autosta tuuletin pois päältä, jos esim. liikennevaloissa edessä seisovassa autossa poltetaan (ja minä kun oon entinen himotupakoitsija...). Koiran pissa haisee sisällä niin, että yksi matto jo lensi pihalle. Kaupassa ja kaupungilla IHMISET haisee: hielle, lialle, valkosipulille, tupakalle, vanhalle viinalle... Muutaman kerran on tullut oksut kurkkuun kun joku ihminen on kävellyt mun ohitse ja haissut mun mielestä kuin rankkitynnyri.

Nyt rv 10+1

Mulla teki ekan raskauden aikana KAIKKI lihan haju pahaa.

En siis voinut syödäkkään lihaa ollenkaan, vaikka normaalisti sitä syön.

Nyt toisen raskauden aikana, tuntuu että kaikki hajut tekevät pahaa.

Erityisesti kissan ruoka!!! Ällöä

Mutta lisäx on vielä ollut partavesi, kissanhiekkalaatikko, koiranruoka, kala, pakokaasu, kahvi... siinä nyt muutama.

Ja sitten jos näänkin jotain " ällöä" , esim. koiran ykät tai jotain vähemmänkin ällöttävää, niin saattaa oksennus nousta kurkkuun.

Ja tätä kestänyt koko raskauden ajan.

Onneksi loppu alkaa jo häämöttämään :)

Ja meilläkään mies ei jaksa enää kuunnella kun valittelen kaikista hajuista.

rv.34+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ekassa raskaudessa en voinut olla saman pöydän ääressä jos mieheni söi ruisleipää. Töissä kahvitauolla en voinut istua sellaisen vieressä joka joi kahvia. Myös moni muu tuoksu inhotti, jääkaapin avaaminenkin oli vaikeaa.

Nyt tuo kuvutus on taas pikkuhiljaa tulossa (rv 6+3). Mieheni toi minulle herkkujani; eri makuisia riisikakkuja mutta en voinut niitä syödä koska ne haisivat jollekin kummalliselle kemikaalille. Avoimessa päiväkodissa käydessä haistoin että joku joi viereisessä huoneessa kahvia. Samoin siellä ollessamme tarkistan vähän väliä taaperon vaipan kun olen haistavinani kakan, vaikka luultavasti vaipan tarkistusta olisi kaivannut joku 10 metrin päässä oleva lapsi.

Ja ne hajuvedet...tuntuu kuin ihmiset laittaisivat niitä litrakaupalla, itse en tällä hetkellä pysty tuoksuja käyttämään.

En muista yhtään kuinka kauan tämä minulla esikoista odottaessa kesti. Jossain vaiheessa kuitenkin pystyin taas juomaan kahvia joten toivon ettei tämä tuoksuinhotus kestä loppuun asti.

eteisessä haisee mukamas pissa aina kun tullaan kotiin!

Ennen niin raikkaalle ja hyvälle tuoksunut miehen suihkusaippua haisee nyt minun nenään aivan karmealle..

Ainut hyvä puoli mielestäni on se, että haistan koska vessa täytyy pestä todennäköisesti muita aikaisemmin!

Kokemuksen mukaan tämä " koiran vainu" loppuu synnytykseen!

Vainuja täälläkin... Eritoten partavedet saa olon etomaan. Ne samat, jotka itse olen miehelle ostanut / valinnut. Ja mielestäni sohva haiskahtaa niille... Tyynyt on pesty jo monta kertaa. Autossa turvavyö tuoksahtaa partavedelle (mies ajanut autollani viimeksi heinäkuussa :-). Aamulla syödyn appelsiinin haistan vielä töistä kotiin tullessani jne... Voisin alkaa sivutoimiseksi vainukoiraksi esim. poliisiin...

Eka raskaudessa luulin että stockmannin herkun kalatiskin kylmäkoneet oli mennyt rikki kun kalan lemu iski nenään jo kaupan sisäänmennessä. En kyennyt käymään hedelmäosastollakaan kun se oli kalatiskin lähellä.

Tosin tämä ei ollut pysyvää, vaan ajoittaista.

Kakkosessa kaikki ruuanhajut, eritoten paistetun ruuan hajut oli ihan ylipääsemättömiä.

Nyt olen herkistynyt miehen partavedelle ja deodorantille, joita en voi sietää lainkaan. Lisäksi sohva haisee mielestäni vanhalta hieltä.

jokaisessa raskaudessa on ollut. kalan hajua en siedä lainkaan.

miestä tosin harmittaa kun mikään ei pysy salassa. kun minä nuktan lapsia yläkerrassa ja mies tekee iltapalavoileipiä alakerrassa niin haistan mitä on miehen leivän päällä ;-)

juu ja jos mies juo yhden siiderin niin mun neään tunntuis kun mies olis ollut baarissa illan.

Mies täälläkin jo vähän kyllästynyt kun reagoin niin voimakkaasti pieneenkin hajuun, ja haistan sellaista mitä hän ei. Tosin olen " normaalistikin" aika " vainunokka" , mutta kyllä raskausaikana vielä enempi. Minulla ei siis loppua näy, vähän voi laantua sit jossain vaiheessa(?). Nyt rv 16+4.

Esikoista odottaessa ihan kaikkein pahin oli kun mies paistoi tai keitti kananmunaa... huh, vieläkin tulee etova olo pelkästä ajatuksesta! Silloin jouduin aina poistumaan ja mies tuuletti kämpän poissaollessani :)

Toista odottaessa Stockmannin sisääntulo kellon alta oli painajainen: onneksi sen pystyi kiertämään! Kun tuo parfyymien tuoksu sai mut oksennuksen partaalle. Herkussakaan en pystynyt käydä, kiersin mahd kaukaa sisään ja äkkiä toiseen kerrokseen.

Toisen raskauden aikana jätin myös itse kaikki hajusteet.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat