Seuraa 

Sivut

Kommentit (26)

Ihan ensiksi suljettu ryhmä sopii meikäläisellekin.

Onnipapunen kyseli äitiyspäivärahasta. Ensi vuonna äitiyspäiväraha lasketaan joko vuoden 2005 verotuksesta ( eikös se tämän vuoden marraskuussa vahvisteta) tai sitten kun lapsi on alle 3-vuotias niin voidaan maksaa samaa äitiysrahaa kuin esikoisestakin. Rahaan tulee vielä jokin korotus, joka on sidottu johonkin indeksiin, jota en enää muista. Kelassa niiden pitäisi laskea, kummasta saa isomman päivärahan ja suuremman tulon mukaan sitten maksetaan. Itse lasketutan suoraan esikoisen päivärahan mukaan, koska olen jäänyt edelliselle äitiyslomalla 05/05 eli tulot eivät ole olleet vuonna 2005 kovin suuret.

Omaan napaan ei kuulu oikeastaan mitään uutta. Nyt olen huomannut, että useissa vanhoissa housuissa ei enää pysty istuessa pitämään nappia kiinni kun puristaa niin paljon eli kaipa sielä masussa jotain tapahtuu. Jännittäen odotan alkaako masu kasvamaan nopeammin toista odottaessa kuin esikoisesta. Viimeksi jouduin siirtymään kokonaan äitiyshousuihin suurinpiirtein viikolla 16 kun ei mennyt enää mitkään omat normaalit housut jalkaan. Painonnousukin vähän jännittää kun viimeksi tuli 24 kg, joista 17 kg kyllä putosi vaivatta mutta viimeiset 7 kiloa olivat yhtä tuskaa ja pari taisi niistäkin jäädä pysyvästi. Viimeksi olin lihonnut jo 3 kiloa ensimmäisen neuvolaan mennessä, joka oli viikolla 7+2. Nyt neuvola-aika on varattuna viikolle 7+3 joten samaan aikaan mennään kuin viimeksi.

Nyt keittämään kahvia kun tyttökin on päiväunilla ja mies pelaamassa futista. Ihana rauha hetken aikaa :)

täällä kans jo vähän etova olo mut taitaa alkaa toden teolla vasta ens perjantaina ku viikkoja tulee 6 täyteen.. sitä ala vatsan vihlomista tuntu olevan muillaki.? mä oon ollu välillä kauhuissaan et mitä se on vaikka onhan nuita raskauksia takana jo 4 mut pakkaa unohtuun aina ne raskaus ajan oireilut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulle sopii mikä ryhmä vain, mutta ehdottomasti on kivaa vaihtaa kuulumisia muilta jotka on samassa tilanteessa. Miten siihen " suljettuun" ryhmään liitytään jos sellainen tulee?

Mua väsyttää nyt aivan kamalasti. Juuri tulin töistä ja ajattelin ottaa päiväunet. Tulin vain ensiksi kurkkaamaan mitä muille kuuluu. Illaksi olen luvannut mennä ystävien luoksi kylään.

Vointi on edelleen hyvä, nälkä vain tuntuu olevan koko ajan ja tekee mieli juoda paljon maitoa, kalkinpuutetta varmaan.

Maanantaina ajattelin sitten yrittää varata itselleni ajan alkuraskauden ultraan, olen siis päättänyt mennä.

halukkuutta perustaa oma keskusteluryhmä toukokuisille esim. Yahooseen? Itse ainakin mieluummin kirjoittelin asioitani ja tutustuisin muihin ihan " omissa oloissa" enkä täällä kaiken kansan luettavana... Saako idea kannatusta ollenkaan?

t. salliina77, pikkukolmosen la 5.5.07

Täällä vahvistuneet tänään raskausoireet, jeejee. Nyt tuntuu jo paljon todemmalta tämä raskaus. Oksentanut en vielä ole, mutta kuvotus on alkanut ja päätäkin särkee kokoajan ja paleltaa ihan hirveästi.

Mä en tosta yahoon suljetusta ryhmästä myöskään välitä, jos joku tuttu mut täältä bongaa, niin aivan sama, odotuksestahan täällä pääasiassa puhutaan.

Joku muukin mainitsi täällä tuon kokolihan ja maidon himon. Täällä ihan sama juttu. Maitoa menee ihan tolkuton määärä päivässä, varsinkin aamupäivällä ja lihaa tekee mieli myös. Hassua sineensä kun yleensä edes paljoa maitoa juo:) Nyt täytynee varmaan mennä nukkumaan, rupeaa tämä näyttö hyppimään silmissä sen verran että rupeaa taas kuvottamaan.

Öitä kaikille toiv. Vuokko

En minäkään usko että kukaan sen enempiä tunnistaa tai muuta (ja jos sen tekee niin terve vaan). Olen aika sinisilmäinen ja uskon kaikista vaan hyvää, mutta sitten näilläkin sivuilla on ollut pari insidenttiä minkä vuoksi tuli mieleen, että näitähän voi lukea kuka vain. Vaikka ne Hollannin pedofiilipuolueen jäsenet ja vieläpä vuosienkin jälkeen, koska nettiin pistetty juttu siellä sitten pysyy. (Taidankin testata ihan huvikseni löytyykö omia tekstejä vielä vuosien takaa.)

Mulla syy siis suljetun ryhmän suosimiseen on vain se, etten halua että mun hyvässä uskossa paljastamiani raskaustuntoja joku likainen mieli lukee ja siten tärvää samalla nämä herkät asiat joiden äärellä täällä ollaan.

Mutta siis, jokainen klaaraa tavallaan ja moikataan kun tavataan millä vaan palstalla :-)

Tuolle vanhalle olikin jo kertynyt kiitettävästi mittaa! kiva kun on niin paljon hyvää porukkaa vaihtamassa kuulumisia!

Täällä ei kummempaa.. Vatsaa vihloilee välillä ja väsymystäkin on. Esikoisesta olin muistaakseni vielä väsyneempi, mut ehtiihän tääkin tästä vielä pahentua! Pahaa oloa ei ole ollut eikä ollut kyllä esikoisestakaan..

Ei siis mitään uutta tälläkertaa...

-Alpukka rv5+4

Niin tuosta pinojutusta minunkin piti sanoa, että nää päiväpinot ovat osoittautuneet kätsyiksi.

Joku mietti(sorry taas kun nikkiä en muista) myös eilen, että oisko se alkuraskauden ultra vielä liian aikainen rv6+4......itse rupesin myös pohtimaan samaa, kun mulla sattuu silloin rv6+3. Mut kyl ne aikaa varatessa ainakin oli tietoisia mun viikoista, eikä sanoneet siihen sen kummemmin mitään. En mä nyt varmaan peru kuitenkaan, kun niin hyvin ajan sain, näkyy sit mitä näkyy....Toivottavasti sydämen pompotus jo näkyisi:) Tässä vaiheessa varmaan on vielä yksikin päivä hyvin ratkaiseva tuossa kehitysessä, että voipi olla siinä ja siinä, toivotaan parasta.

Eilinen vanhempainilta venyikin hyvin myöhään, kun siellä oli joku edustaja selvittelemässä noita koulujen yhdistämisjuttuja ja sehän karkasi ihan käsistä. Flunssa alkaa ehkä jo hellittämään, ainakin olo jo parempi. Esikko aamulla röhisi aika lailla, mut lähti kuiteskin sit kouluun, kyllä se syksy taitaa koittaa. Pahoinvointia oli tänä aamuna pikkasen, mut olen oppinut heti aamusella juomaan lasin mehua ja sehän tekee ihmeitä. Niin ja jopa aamukahvikin maistui tänä aamuna:)

No eipä tässä taas muuta kuin Hyvää viikonloppua kaikille!

Lalla ja purnukka rv5+4

Olo on pysynyt tasaisena. .Paljon en jaksa/pysty pystyssä touhuamaan ettei tule kuvotus ja päänsärky. Etenkin telkassa nopeasti vaihtuvat kuvat aiheuttavat ällötystä, pääteltiin ystävän kanssa että voisi johtua migreenitaipumuksestani. Muuten on suhteellisen hyvä olo. Edelleen janottaa kovasti, varsinkin limsaa tekisi mieli lipittää koko ajan. Hajut on alkaneet käydä nenään ja tissit ono kipeät, mutta kipeät ne on ollut jokaisessa kierrossa jossa olen käyttänyt lugesteroneja.

Jännitys tiivistyy kun ultra lähestyy. :) Enää kuusi päivää jaljellä odotusta siihen, ja aikaa vielä aikaistettiin tunnilla, kun lääkärillä tuli jotain uudelleen järjestelyjä aikatauluissa. Ensin ehdottivat tälle päivälle aikaa, hetken jouduin taistelemaan itseäni vastaan etten sanonut kyllä... Mutta eipähän siitä olisi saanut kuin pahan mielen, kun ei siellä olisi kuitenkaan näkynyt mitään.

[b]babyunelmalle[/b] tsemppiä vuodon ja epätietoisuuden kanssa. Hcg-arvo kuulostaa ainakin hyvältä, ihan riittävän korkealta mielestäni.Ainakin tuolta linkistä lunttaamalla näyttäisi ihan riittävältä. :)

http://www.conceivingconcepts.com/learning/articles/hcg.html

Ja alkuraskaudessahan on ihan mahdollista tulla vuotoa ja kaikki voi silti olla kunnossa (niinkuin olet varmasti jo kuullutkin n 100 kertaa.. :D ).Noita hcg-arvoja voisi kysellä tuolta yläkerrasta Plussanneista lapsettomista, käsittääkseni useimmat hoidoissa käyneet käyvät plussan saatuaan verikokeissa. (vaikka itse en käynytkään)

[b]Suljetusta ryhmästä[/b]: Minullekin käy hyvin ryhmä, missä voi keskustella syvällisemminikin ja ehkä jopa oikeasti tutustua ihmisiin. Mutta en kyllä suostu hylkäämään tätä vauvapalstaa, pidän tästä paikasta ja tavasta kirjoitella täällä. Samalla näkee muidenkin kuin oman aikaisten kuulumisia ynnä muita keskustelun aiheita. Eli [b]Alpukalla[/b] on kyllä seuraa. ;)

[b]Äitiyspakkaus[/b]: Ehdottomasti otan sen, vaikka meille onkin tulossa varmaan seitsemästä eri huushollista kaiken maailman vauvatavaroita säkkikaupalla. :) On kuitenkin (varmaan) ihan mieletön fiilis käydä hakemassa se loota ja päästä purkamaan niitä pieniä ja suloisia vaatteita esille.

Pakollinen loppukaneetti: Tervetuloa kaikki uudet ja käykää esittäytymässä tuolla esittelypinossa, jos haluatte tietonne muiden keskustelijoiden tietoon. :)

-v- 6+1

Ilmoittauduin ensin tonne yahoon listalle, mutta pistänpä tähänkin viestin. Olisin pistänyt muutenkin edes johonkin mutta tuo suljettu " osasto" kiehtoi.

Vielä ei oikein ole tajunnassa että raskaana olisi. Testin tein sunnuntaina, oireitakaan ei ole. Tyyntä myrskyn edellä, kai. Ellei sitten, jota siis piti kysymäni: mulla on yöunista tullut pätkiä, heräilen kolme neljä kertaa yössä, voiko se olla oire? Outo juttu vaan, tai sitten liittyy tähän alkavaan nuhaan. Toinen oire kai on itkuherkkyys, jotenkin tuntuu että aika herkästi voi pillahtaa mistä aiheesta vaan.

Yllä mainittuja ei ollut (muistaakseni) aiemmista kahdesta raskaudesta, joista on kaksi ihanaa poikalasta.

LA 13.5, äitienpäivä, kuinka osuvaa

rv 4+5

minäkin tänne laitan varovasti viestiä. Plussasin tossa eilen ja sain sitten äsken laskettua oikein sen lasketun ajan eli se ei oo 20.5 vaan 13.5 eli olen nyt viikolla 5. On tää hankalaa vaikka 3 lasta on jo ennestään :)

Musta tuntuu todella omituiselta tää alku raskaus kun ei oo muita oireita kun hirmunen väsymys ja välillä tosiaan vatsaa vihloo. Välillä jänksättää vaan hirveesti ja toisaalta en uskalla ajatella asiaa liikaa. Neuvolaan varasin ajan lokakuulle. eipä tässä sen ihmeempiä.

mulle on kans ihan sama onko lista avoin vai suljettu toki avoimeen on helpompi kirjoitella silloin tällöin kun en kumminkaan varmaan joka päivä lasten takia kerkii ;)

murmeliitta+ pikkunen vk5

Tuosta yahoo listasta on ollut tänään puhetta; Kuulostaa tosi kivalta, mutta minä kuulun jo niin moneen eri listaan, etten varmaan enempään ehdi kirjoitella, joten minäkin taidan pysyä täällä. Eli Alpukkako se oli joka tänne jäi myös;) Te jotka yahooseen meette, käykäähän toki sit täälläkin meitä moikkaamassa:)

Kävin tänään etsimässä itselleni jotain löysempiä housuja....tuloksetta, taidan yrittää nyt pärjätä näillä mitä on, kunnes mammapöksyihin siirtyminen tulee. Mulla edellisistä kahdet hyvät mammapöksyt jo onkin, mut ajattelin sit vielä ainakin yhdet ostaa, läpi talvenhan sitä masua kannellaan. Vielä en niitä mammapöksyjen ostoa uskalla enempiä edes haaveilla, ehkä sit kun muihin en todellakaan enään mahdu.

Tämmöistä turinaa taas....

Lalla ja purnukka

liityin myös aikoinani syysmammat-05 ryhmään mutta tuntui niin sekavalta etten kertaakaan kirjoittanut.. ja sit kerran kun meinasin mennä oli minut jo potkittu pois! eli se siitä sitten!!

Tää vauva-sivu tuntuu niin kätevältä enkä mä ainakaan pelkää että ketään tunnistaa! Eihän täällä ole pakko omaa nimeänsä kailottaa, enkä kyllä usko että näitä kauheesti muut lukee, kuin ne joilla oikeesti la toukokuussa! (En esim. itse ainakaan käy lukemassa muiden pinoa)

Lisäksi näkee samalla muut kiinnostavat aloitukset!

Mutta tietty jos kaikki muut meinaa sinne karata, on mun kai pakko seurata perässä! =)

Mutta jos vaan joku muukin on " tänne jäämässä" saa varmasti musta seuraa! =)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat