Vierailija

Kommentit (19)

ja kuukautiset alko pari päivää sitten (en imetä). Onko normaalia kun vuoto on niin runsasta ettei yösidekään meinaa riittää? Mulla ei koskaan aikasemmin ole ollu vuoto näin runsasta. Mietin vaan että mahtaako kuukautiset jatkossakin olla tämmöstä tulvaa...?

Olen synnyttänyt kolmesti.

Ei kaikilla kätilöillä ole omia lapsia, mutta hyvä ja ammattitaitoinen kätilö voi olla ilman omaakin kokemusta. Synyttäjinä ja äiteinä kätilöt ovat ihan samanlaisia kuin kaikki muutkin, tietenkin tietoa monista asioista on enemmän.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lähes kaikkea olet kokeillut, mitä olisin neuvonut. Jos ei peräpuikkoa tai edes pientä peräruisketta Microlaxia saa käyttää, en muuta keksi. Käyttämäsi mahdolliset särkylääkkeet voivat lamata suolta ja leikkaus itsessään. En oli suolileikkausten asiantuntija, mutta pian sinuns kysyisin sairaalasta puhelimitse neuvoa.

klö

mutta jos jaksat lukaista tuon " leikkauksen jälkeinen ummetus" aloituksen ja antaa mielipidettä olisin kiitollinen:)

Leikkauksen jälkeinen ummetus??!!?

minulta leikattiin endoa ja typistettiin paksusuolta. taisin olla neljä päivää ravinnotta ja nyt pitäisi TODELLAKIN saada suoli toimimaan, ettei nyt tän asian takia tarvitsisi lähteä takaisin sairaalaan!!!!

kuituja, kävelyä, luumuja, vettä, levolakkia............................ testattu on!!

onko hyviä vinkkejä, kiitos!!

.................

Itse tein töitä 4 vuotta, ennen kuin sain esikoiseni.

Kyllä siellä synnytyspöydällä joka ikinen on täysi noviisi, kuin myös. :)

Siellä hetkellä en edes osannut ajatella että itse olen kätilö, ja osaisin hoitaa synnytyksen parhaalla mahdollisella tavalla. Sillä hetkellä olin odottava äiti, ensikertalainen jota pelotti ja jännitti se tietämätön tilanne yhtä paljon kuin ketä muuta tahansa.

Ja täytyy myöntää että toisenkin lapsen kohdalla täysin samat tunteet, aivan kuin olisin taas ollut ensikertaa synnyttämässä.

Eipä tuo ammattikunta siellä salissa paljon näy; yhtä lailla ne lääkäritkin tulee sinne synnyttämään ihan samalla tavalla ja asenteella kuin vaikka puutarhurit. ;) Kukaan ei ole silloin " tilanteen herra" .

Terkuin " toinen" klö :)

Vierailija:

Lainaus:

1. Multa leikattiin väliliha ja sen lisäksi repesin. Nyt vauva 4,5kk en pysty vieläkään ajamaanpyörällä, kyykkimään ym. Ja alussa yhdyntä sattuu. Nimenomaan haavan kohtaan. Kauan kestää parantua?

2. mitä tarkoittaa kun on niukasti lapsivettä?

Tuossa ajassa olisi kyllä jo pitänyt parantua. Yhdynnässä voi käyttää liukuvoidetta. Käväise näyttämässä gynelle, onko jotain erityistä haavasssasi.

Lapsivettä on normaalia vähemmän l alle puoli litraa. Saattaa olla kysymys istukan heikentyneestä toiminnasta.

klö

Hyvin suuri todennäköisyys on selvitä hengissä, jos on muuten terve. Keskosuusongelmia kyllä tiedossa ja mahdollisesti keskosuudesta johtuvaa, pysyvääkin vaurioita. Jokainen päivä lisää noihin viikkoihin on aina plussaa.

klö

Useinkin ensimmäiset ja ehkä vielä toisetkin kuukautiset ovat runsaat, siitä kyllä pitäisi tasoittua. Jos eivät niukkene, puhu lääkärille, jos haitallisen runsaat ovat.

klö

Niin taitaa olla kotikonstit vähissä. Tänään soitin ja viiteen kuuteen vielä odottelen levolakin voimin, sitten soittelen uudelleen ja luutavasti takaisin... vasta tuli viikko siellä maattua:(

Kiitos kuitenkin.

ja onko paljon kätilöitä, joilla ei ole itsellään lapsia? mietin et mitkähän on heidän fiilikset sitten kun tekevät oman lapsen kun ennen sitä ovat auttaneet monia vasuvoja maailmaan. kun synnytyksessä on niin suuret tunteet mukana...

32 on jo paljon parempi kuin 28, silti vielä 37 viikollakin voi keskosuusongelmia olla. 35 viikon jälkeen ei yleensä enää estellä synnytyksen käynnistymistä.

klö

Häpyliitos on todennäköisesti venyttynyt tai revähtänyt ja vaivaa jäänyt. Tavallisesti paranee nopeasti. Kysy lääkäriltä neuvoa, onko jotain tehtävissä asialle, mielellään gynekologilta. Joku tukivyö esim voisi auttaa asiaa.

klö

1. Multa leikattiin väliliha ja sen lisäksi repesin. Nyt vauva 4,5kk en pysty vieläkään ajamaanpyörällä, kyykkimään ym. Ja alussa yhdyntä sattuu. Nimenomaan haavan kohtaan. Kauan kestää parantua?

2. mitä tarkoittaa kun on niukasti lapsivettä?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat