Vierailija

Alkaa kiukutella ja näyttää idioottimaisemmat puolensa, kun tulee joku vieras. Muuten minulla on lapsen kanssa todella läheiset ja keskustelevaiset välit. Osaa hyvin puhua ja nimetä tunteitaan. Lapsi 3,5 v. Mikä ihme lasta vaivaa, että minut hylätään ja nolataan ihmisten ilmoilla? Minä en ole koskaan edes leikilläni naljaillut hänestä tai saati pilkannut ihmisten läsnä ollessa. Olen todellakin 100 %:n luotettava. Itseäni äitini pilkkasi ihmisten kuullen ja siksi olen tästä erityisen tarkka.

Sivut

Kommentit (21)

ei tykkää siitä että kiinnität huomiosi lapsen sijaan tähän vieraaseen. Hakee huomiota. Ei lapsella tarvi olla mitään " ongelmaa" käyttäytyäkseen noin, ihan normaalia lapsen käytöstä. Minusta sinun ei kannattaisi antaa hänen pompottaa tässä asiassa.

Vierailija:

Lainaus:

Mun itsetunnossa ei ihan todella ole mitään häikkää. Ja olen tosi ylpeä siitä.

Kerro mulle miten kuvailisin tilannetta, että lapsi alkaa temppuilla minulle ja olla ilkeä, kun paikalle tulee esim. mummo, jota näemme 4-6 kertaa vuodessa pienen hetken. Mikä saa lapsen " vaihtamaan puolta" ? Miksi hän ei käyttäydy minuun ripustautuvasti muuten kuin ollessaan yksinään perheen kesken? Toinen lapseni ei ole ollenkaan samanlainen. Hän on niiiin minun tyttöni, oli paikalla mummo tai kiinan kuningas. Onko lapsen itsetunnossa jotain häikkää? Perusturvallisuuden pitäisi olla kunnossa. Kaikkeni olen tehnyt ainakin sen eteen. Onko muilla samanlaisia ilmiöitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei minun äitini ole paska. Ei sinun tarvitse haukkua häntä eikä haistatella minulle. Vaikka ehkäpä tuollainen kertoo aika selvää kieltä siitä, millainen ihminen olet ja millaisesta ongelmasta on kyse.

Marttyyriä äitini on esittänyt aina, juuri tuollaista: miksi minun lapseni NOLAA MINUT ja syyllistelee, että toinen lapsi sentään osaa olla ÄIDIN TYTTÖ jne.

Jos koet että lapsesi nolaa sinut, niin ehkäpä olisi tosiaan aihetta miettiä, millainen äiti sellaisia miettii. Ja miksi yltyä haistattelemaan jos ehdotetaan, että et ole täydellinen? Aika erikoinen näkemys on nyt rouvalla itsestään, täytyy sanoa.

Kunniaa täydellisille äideille! Jos sattuu jotain, josta täydellinen äiti ei pidä, vika löytyy lapsesta. " Mikä mun lapsessa on vialla kun minä koen että se nolaa minut?"

Hmmmmm..... Mietitäänpä yhdessä, jookos?

Jopa puolustelet itseäsi kirjoituksessa, sanomalla olevasi 100% luotettava jne.

Usko nyt, tuo on normaalia lapsen käytöstä, enempi olisin huolissani lapsesta joka nyhjää vaan äidin sylissä

Jos sun äitisi oli paska, ei sun tarvi katsoa muita ihmisiä äitisi lasien läpi. Lupea edellinen viestini. Todellakaan en odota mitään kiitollisuutta tms. Taitaa nyt olla niin yksinkertaista porukkaa, että keskustelua ei synny. Sätitään vaan eikä edes malteta tutustua asiaan. Mä puhun heinästä, te seipäästä.

mulla ei ole vielä noin isoa lasta mutta ole kokenut ihan samanlaista myös. Musta kuvailit tilannettasi ihan ymmärrettävästi, ja mä ainakin ymmärsin pointtisi. Tuskin sun itsetunnossa on mitään vikaa! Mä aattelisin jotenkin asian niin että lapsesi kokee sut turvalliseksi ja uskaltaa siksi olla kenkkumainen.

asiallisen kysymyksen ja täällä alkaa heti joku patoutunut kotipsykologi syyttelemään ja kärjistämään...ihme porukkaa..

älä ap välitä...

Oih, oma äitini on siis vihdoinkin löytänyt itselleen kaverin marttyyrikerhoon. Onnea vaan valitsemallasi tiellä.

Onko tullut mieleen, että ei pikkulapsen tarvitse osoittaa kiitollisuutta äidilleen, vaikka äiti kohtelisi häntä hyvin? Se on se perusvaatimus että et naljaile hänelle, et sinä siitä saa lisäpisteitä eikä lapsesi ole kiitollisuudenvelassa.

Ehkä hän tajuaa sinut voimakkaasti syyllistäväksi täydelliseksi äidiksi ja etsii turvaa muista aikuisista.

Mun itsetunnossa ei ihan todella ole mitään häikkää. Ja olen tosi ylpeä siitä.

Kerro mulle miten kuvailisin tilannetta, että lapsi alkaa temppuilla minulle ja olla ilkeä, kun paikalle tulee esim. mummo, jota näemme 4-6 kertaa vuodessa pienen hetken. Mikä saa lapsen " vaihtamaan puolta" ? Miksi hän ei käyttäydy minuun ripustautuvasti muuten kuin ollessaan yksinään perheen kesken? Toinen lapseni ei ole ollenkaan samanlainen. Hän on niiiin minun tyttöni, oli paikalla mummo tai kiinan kuningas. Onko lapsen itsetunnossa jotain häikkää? Perusturvallisuuden pitäisi olla kunnossa. Kaikkeni olen tehnyt ainakin sen eteen. Onko muilla samanlaisia ilmiöitä?

Just sanoin, että olen luotettava aikuinen, en mene kilpaan tai naljailuun mukaan.

Ihan puhtaasti rakkaat ystävät halusin vain ymmärtää lapsen käyttäytymistä.

Mä lähen siivoomaan. Moppikin osaa paremmin KESKUSTELLA kuin te. Huoh.

Ettei ap kumminkin vähän kokisi, että lapsi on hälle jotain velkaa kun hän on niin hyvä äiti jne. Se on varmasti ihan ymmärrettävää.

Vierailija:

Lainaus:

ei tykkää siitä että kiinnität huomiosi lapsen sijaan tähän vieraaseen. Hakee huomiota. Ei lapsella tarvi olla mitään " ongelmaa" käyttäytyäkseen noin, ihan normaalia lapsen käytöstä. Minusta sinun ei kannattaisi antaa hänen pompottaa tässä asiassa.

enkä odota, että lapsen pitäisi olla tietynlainen.

Haluan vain ymmärtää ja pohtia, MIKSI hän käyttäytyy kuten käyttäytyy. Halusin hei keskustella, funtsia, miettiä. En muokata lapsestani nukkea, joka mahdollisimman vähän vaivaksi.

Mutta ei niin ei.

in the real life. Sulle vaan oli näköjään pakko vähän valottaa taustoja...

Jos lapseni pelkää menettävänsä minut, miksi? En ole koskaan naljaillut tai pettänyt hänen luottamustaan.

Koita hyväksyä asia jotenkin niin että lapsi kokeilee omia taitojaan vieraiden läsnäollessa. Minusta normaalisti kehittyneet lapset ottavat vanhemmistaan kaiken ilon irti. Murkkuikäiset osaavat olla sitten todella veemäisiä, joten pienten kanssa ei pitäisi edes stressata tuolla asialla.

Itsetuntoni on nykyisin todella hyvä. En siis loukkaannu lapsen käytöksesta ja ota itseeni muutenkaan. Yritin vain kuvailla lapsen käyttäytymistä kärjistetysti ja yksioikoisesti ja nopeasti.

Minun tuttavapiirini lapset ovat kyllä ihan samanlaisia äidin sylissä nyhjääjiä olipa paikalla ketä tahansa. Minusta tämä ei siis ole mikään kaikkien lapsien tapa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat