Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen todella epävarma ja arka kenenkään kanssa puhumaan, tai aloittamaan puhetta ja tuntuu koko ajan että olen jotenkin omituisen näköinen ja että muut tarkkailevat ja supisevat keskenään. Haluaisin mennä lasten kanssa perhekerhoon mutta pelkään että koen sen ahdistavana kuitenkin. Olen ihan normaali äiti sinänsä mutta arka vain. En silti mitenkään " yksinkertainen" enkä tyhmä. En vain ole suuna päänä päsmärinä äänessä.

Sivut

Kommentit (18)

itse olen yli 35v äiti ja minä ainakin haluan tutustua kaiken ikäisiin äiteihin! Joskus vaan tuntuu, että nää nuoremmat pitää minua liian vanhana :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Enkä minä nyt välttämättä mitenkään hirveän paljon muden kanssa juttele, kyllä se aika ihan kivasti sitä omaa lasta paimentaessa menee. Ja tuskin kukaan mitenkään pahalla katsoo, kun sen oman lapsen kanssa viettää aikaa ja jos katsoo, niin mitä sitten.

Ei siellä nyt mitenkaan kyräillä tarvii, vaan kannattaa tervehtiä muita kun sinne menee. Ja tietty jos joku tulee juttelemaan niin sitten.

Sinulle suosittelisin jotakin lukihäiriöisten, kielitaidottomien tai vastaavien kerhoja. Siellä sinut otetaan vakavasti, ja itsetuntosikin kohenee hieman.

Vierailija:

Lainaus:

Missään perhekerhossa koskaan ole käynyt. EVVK toisten äitien kanssa juttelu. Älykkäämpi seura jossain aivan toisaalla

koska noita tilanteita on lapsen takia edessä koko ajan ainakin seuraavat 20 vuotta.

Kai sitä nyt voi ruveta juttelemaan vaikka säästä tai lastenvaatteista?

hymyilet vain kiinnostuneena kaikille. Älä lymyile lippalakin piilossa äläkä välttele katsekontaksia.

Ei siellä tartte kaikille hirveesti höpöttää, riittää kun oot " messissä" :)

itse perhekerhossa vain lasteni takia. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa muiden mammojen kanssa juttelu, enkä mitenkään seurani tuputa. Mutta ajattelen muiden lasten seuran tekevän hyvää lapsilleni, ettei heistä tulisi epäsosiaalisia kuten äitinsä. Eli arkuudesta huolimatta sinne sekaan vain. Hittoakos muiden mielipiteillä esim. oman lapsen pukeutumisesta on väliä. Oikeasti!

Olen ollut perhekerhossakin apuvetäjänä ja meillä ei kenenkään ollut pakko olla aktiivinen. Ja kyllä niillä äideillä oli tekeminen lastensa kanssa eikä ehdi kytätä ja supista. Sijaa löytyy kyllä aroillekin äideille ja tilaa katsella jos ei halua/uskalla osallistua. Mene ap mukaan vain ja ole rauhassa se mikä olet.

En silti mitenkään ylenkatso tai ihmettele hiljaisia äitejä, vaan toivon kovasti että he viihtyvät!

Se täytyy tietysti ymmärtää, että ihan heti ekalla kerralla ei pääse sisäpiiriin mukaan, jos muut ovat tunteneet toisensa jo pidemmän aikaa. Ajan myötä tutustut paremmin ja ennen kuin huomaatkaan, voit jo iloisesti moikkailla tuttuja ja jatkaa juttua siitä, mihin viimeksi jäitte!

Lähes jokainen jaksaisi puhua omasta lapsestaan vaikka miten paljon, joten siitä aiheesta saa ainakin hyvä kysymyksiä ja jutun juurta jos tuntuu siltä, ettei aina jaksa kommentoida säätä :-)

Rohkeasti mukaan vain!

Itse kävin lapsen kanssa kerhossa silloin tällöin ennen kuin hän meni tarhaan, ja siellä oli yksi äiti, joka oli äänessä yhtä paljon kuin muut yhdessä. Ja kuinka ollakaan, myös hänen kaksi lastaan pitivät melkoista mekkalaa. Ihan hyvin sinne silti sekaan mahtui, vaikka itse ensin ajattelin, että jahah, täällä on yksi tuollainen kerhon kuningatar, joka määrää, miten ollaan...

7: ompas ikävää käytöstä. Itse olen ollut muutamissa eri kerhoissa ja kaikki on olleet mukavia paikkoja ja ihmisiä. Minäkään en ole suupaltti ja heti aktiivinen. Mutta toivon että joku arka ei nyt säikähdä ja ajattele että muuallakin on yhtä ankeaa kun jossain on tuota menoa jota 7 kertoi.

a) luultavimmin et näytä mitenkään oudolta, vaan ihan tavalliselta

b) luultavimmin kukaan ei tarkkaile sinua tai supise mitään sinuun liittyvää.

Muutkin kerhoon tulevat äidit ovat ihan tavallisia ihmisiä, ja heillä on ihan taatusti parempaakin tekemistä kuin tarkkailla muita löytääkseen heistä jotain juoruamisen arvoista! :) Muutkin tulevat kerhoon tutustuakseen muihin ja saadakseen lapsilleen mukavaa tekemistä. Ei muuta kuin rohkeasti mukaan vain, varmasti menet joukossa siinä kuin kuka tahansa muukin. Jos et heti uskalla puhua niin ei sekään haittaa, etköhän ajan mittaan löydä juttuseuraa kuitenkin. :)

joka ei koskaan puhu oma-aloitteisesti, eikä se mua ainakaan haittaa. Joskus juttelen hänen kanssan, hän on ihan mukava ihminen mutta tuskallisen ujo.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat