Vierailija

Mulla olis jo reseptikin valmiina, mutta jotenkin arveluttaa, lähinnä että se on niin uusi, eikä haitoista tai komplikaatioista ole paljoa tietoa. Varsinkin kun kävin tuolla rokotusinfon sivuilla lukemassa siitä rokotuskokeilusta.

Kommentit (9)

75% kohdunkaulan syövistä johtuu papilloomaviruksista. Aion rokotuttaa tyttöni, mutta myös poikani jos sellainen tulee, ettei levitä virusta edelleen pahaa aavistamattomiin seksipartnereihin. Miehillä kun ei virus yleensä aiheuta mitään oireita.

tytöllemme rokotusta, koska kyseessä on kokeiluasteella oleva rokote. En anna lastani koekaniiniksi. Mielestäni haittavaikutuksista ei ole tiedotettu tarpeeksi. Esim . rokotteen yhteys autoimmuunisairauteen.

Mielestäni lääketehtaat yrittävät rokotteen väkisin markkinoille, että rokote otettaisiin viralliseen rokoteohjelmaan ja lääketehtaat saisivat hyvät rahat.

Katsoin ohjelman, jossa tuli ilmi, että jos rokotteella saadaan poistettua yksi viruksen aiheuttama sairaus niin tilalle elimistöön tilalle tulee toinen, johon ei rokotetta ole vielä keksittykään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Rokote on niin uusi, että sen tehosta tai ylipäänsä sen eduista tai tuomasta suojasta ei ole vielä mitään todisteita - mainitsemiesi haittojen lisäksi.

no, eihän sitä virusta saa, jos ei harrasta suojaamatonta seksiä. Eihän?

Mun mielestä on parempi opettaa tytöille vastuullisuutta, varovaisuutta ja kondominkäyttöä.

mutta sen voi saada esim yleisestä vessasta.

Itselläni asia ei vielä ole ajankohtainen (tyttö on vasta 7) mutta tulen kyllä rokottamaan hänet aikoinaan. Kyllä sitä rokotetta on jo aika kauan tutkittu.

naisena ja kahden tyttären äitinä sen verran realisti että siitäkin huolimatta nuoruuden (tai vähän myöhemmänkin iän) huumassa saattaa kortsu unohtua. Ja ihan normaalissakin tilanteessa esim. pitkäaikaisen poikaystävän kanssa sillä eiköhän nykyään tytötö aika nopeasti hanki pillerit jos on vakituinen suhde.

Mun vastaus on siis että KYLLÄ, tyttäreni saavat rokotuksen.

Lainaus:

no, eihän sitä virusta saa, jos ei harrasta suojaamatonta seksiä. Eihän?

Mun mielestä on parempi opettaa tytöille vastuullisuutta, varovaisuutta ja kondominkäyttöä.

koska niin suuri osa väestöstä omaa sen ja miehillä se on oireeton, että yksikin suojaamaton seksikokemus voi olla kohtalokas ja sehän voi tulla hyvin vaikka aikuisiällä.

Tutkimuksien mukaan kuitenkin jo 15-vuotiaiden tyttöjen papilloomaviruskantaneisuus on kovaa luokkaa, joten ehdottomasti otan rokotteen tytölle

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat