Seuraa 

Neitimme tänään tasan 4 kk on keksinyt että peukkua voi syödä samalla tavalla kuin rintaa... mikään tutti ei kelpaa (ollaan yritetty 1 kk lähtien). Yöllä herätessäänkin vauva laittaa peukun suuhun, välillä nukkuu siihen, välillä merkki että on nälkä.

Kysymys kuuluukin kuinka helppo/vaikea on peukunsyönnistä päästä eroon? Olemme yrittäneet rajoittaa, mutta ei sitä äitikään jaksa kokoyötä istua pinnasängyn vieressä ottamassa peukkua pois suusta...

Onkos täällä muita peukunsyöjän äitejä?

Haginalle ja neiti tasan 4 kk

Kommentit (9)

Jos vaan voitte välttää niin suosittelen lämpimästi. Meillä on reilu 2-vuotiaalla käytetty suunnilleen kaikki keinot ja peukku vaan menee suuhun. Purentaongelmia täälläkin pelätään.

Itse olen syönyt äitin tissiä 2 vuotta ja 5 kuukautta, jonka jälkeen siirryin peukun syöntiin. Koskaan en tuttia suostunut lutkuttamaan. Peukkuhan minulle maistui, nam:) Muistan itse kuinka hammaslääkäri minua " pelotteli" peukun syönnistä ja se sitten jäi ennen eskariin menoa. Eli aika pitkään olen maiskutellut peukkua. Kyllähän sen peukusta huomasi kumpaa lutkutteli, mutta kyllä nyt peukkuni ovat saman paksuiset.

Mielestäni ei kannata turhaan ressata jos toiselle maistuu peukku. Kyllähän ne jossain vaiheessa jää pois, tavalla tai toisella.

Oma poikani ei tykkää ollenkaan tutista, ainakaan vielä. Saa nähdä tuleekohan äitiin ja peukkua alkaa imemään..

Minä vain ja ukkeli 20 vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voi todellakin toisille tulla purentavikoja, mutta ei voi taaskaan yleistää. Nimittäin itselläni monen vuoden peukun imeskelyn jälkeen jäi hyvä ja nätti purenta. Onhan tieten mahdollisuus tällaiseen.

Että näin!

Meidänkin tyttö aikoinaan söi peukkua. Aloitti 2,5kk iässä. Välillä jo luovutin tutin kanssa. N. puolen vuoden iässä kokeilin antaa tuttia ja silloin kun osasi jo laittaa itse suuhun ja muutenkin meni lelut suuhun niin laittoi välillä tutin suuhun ja alkoi imeä.

Meillä olisi kai tutti käynyt jo aiemminkin mut kaikki oli aina liian suuria ja neiti yökkäsi tuteille. Kun hän kasvoi ja oli tosiaan puolen vuoden ikäinen niin alkoi tuttikin maistua. Lopettelin kyllä samalla imetystä puolen vuoden iässä ja monesti kokeilin tuttipullon jälkeen antaa tuttia ja silloin ikäänkuin vahingossa jäi imemään myös tuttia.

Aluksi opeteltiin hereillä imemään tuttia, ei kelvannut nukahtamiseen, silloin rupesi karjumaan jos yritti tuttia. Mut pikkuhiljaa alkoi myös unisena tutti kelpaamaan. Aluksi saattoi yöllä laittaa vielä peukkua suuhun mut pikkuhiljaa se jäi pois ja huusi tuttia yöllä. Tosin meillä tutti ei koskaan sit ollutkaan kovin tärkeä. Eli sen avulla päästiin vain peukun syönnistä pois.

HOH, mikä teksti! No kannattaa vähän väliä yrittää sitä tuttia. Olen kuullut et monien muksut on vasta 5-6kk:n iässä ottanut tutin.

Aloin syömään peukkua noin kahden vanhasta ja söin peukkua seitsemän vuotiaaksi asti (öisin, eikä äitinikään voinut joka välissä olla peukaloa suusta kiskomassa, vaikka sitä usein öisin tekikin) ja taisi sekin loppua vasta sitten kun sain hammasraudat, koska purenta oli vioittunut juuri tuon peukalon imemisen vuoksi. Rautoja olikin sitten suussa seuraavat kymmenen vuotta. Nyt on taas nätti purenta... Ehkä jonku verran kannattaa " tarkkailla" tilannetta, kaikilla tämä tapa ei mene ohi itestään.

T. Äs Vee

Tyttö keksi n.kuukaus sitte että peukkua on mukava imeskellä ja sillä tiellä ollaan edelleen.. tuttia ei ole suostunut syömään koskaan, kyökkii vaan jo melkeen pelkästä tutin näkemisestäkin. Syököön nyt peukkua jos siitä tykkään, uskon että jää itsestään pois ja jollei jää niin eiköhän sitä keinoja siihenkin hommaan löydy.. =)

Jensku ja tyttö 3 1/2 kk

Kun ei huolinut tissiä ja muuten ei osaa nukahtaa, niin annoin nukkua " peukulle" . Äsken kävin hellävaroen ottamassa peukun pois suusta että alkaa kunnolla nukkumaan. Toivottavasti jää pois itsekseen...

Haginalle

Meillä on tänään tasan 4 kk tyttö, joka on imeskellyt omaa peukaloa n.kuukauden. Olen yrittänyt tarjota tuttia peukun tilalle muttei se tahdo kelvata mutta en stressaa sillä tyttö nukahtaa itsekseen imemällä peukaloa. Kun on toinenkin, jota joutuu nukuttelemaan niin helpottaa paljon kun pienempi osaa ruveta itse unille. Mietin, että jos tutti tippuu vauvan suusta ja herää siihen niin silloinhan täytyy mennä laittamaan tutti takaisin suuhun Eli vaatii nukuttamista.

Sinänsä peulalon imeminen on vain plussaa.

myös meidän 4 kk pojan suosikkiharrastus! Imee sitä autuas ilme naamalla ja välillä tunkee koko nyrkkiä suuhun...tuttia ei ole koskaan huolinut. Yritän välillä laittaa tuttia peukun tilalle mutta ei onnistu. Olen kuullut että peukunsyönti jää pois jossain vaiheessa ja luotan siihen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat