Seuraa 

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, miten muilla onnistuu seksi synnytyksen jälkeen? Meillä ei tule hommasta mitään kun mua sattuu edelleen :( Synnytyksestä (ensi) nyt reilu 4 kk ja repeämät käsittääkseni " normaalia tasoa" . Pari kertaa on yritetty mutta en pysty...oliskohan syytä tutkituttaa tilanne lääkärissä?

Sivut

Kommentit (21)

eka kerran yritettiin 3kk jälkeen ja ei tullut vielä hommasta mitään, vaikka olis öljyssä uinut. Sattui valtavasti. 6kk jälkeen seksi alkoi HILJOITELLEN taas maistumaan, mutta kyllä se vain aikaa vei. Kun imetys loppui, niin sillä oli aika suuri vaikutus. Mulle tehtiin esikoisesta pieni eppari. Ja eihän siihen seksiin aina tarvi yhdyntää...

...mutta siis lähes kaikilla imettävillä äideillä hormonitasapaino muuttuu niin, että emättimen limakalvot muuttuvat punoittaviksi, verestäviksi ja kuiviksi. Samantyyppistä ongelmaa, kun vaihdevuosi-ikäisillä :o) Apteekista saa ilman reseptiäkin estrogeenia sisältävää voidetta, joka on siis naisen omaa hormonia eikä mitään " ylimääräistä" , joka auttaa limakalvoja palautumaan. Lisäksi myös seksi auttaa limakalvoja palautumaan; vilkastaa limakalvojen aineenvaihduntaa yms. Varovasti vaan pitää ottaa ja liukuvoidetta / öljyä paljon mukaan!! Jos ilman liukuvoidetta " väkisin" yrittää, niin limakalvota vaan kärsivät eikä se ainakaan asiaa helpota...

Mulle kätilö sanoin jälkitarkastuksessa, että täysin normaalia on, jos synnytyksen jälkeen on puolikin vuotta ilman yhdyntää; jos yli vuoden menee, niin sitten kuulemma täytyy miehen ottaa asia " hoitaakseen" - siihen asti siis " naisen ehdoilla" :o) Tämä oli oman neuvolani kätilön mielipide siis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...on kans hyvin lempeä, sillä synnytyksen jälkeen kuukausi, oltiin jo tosi toimissa ja mitään ihmeempiä kipuja ei kyllä ole ollut. Tikkejä oli alapäässä, koska eppari tehtiin, mutta kun ne parani niin normaalisti pystyi touhut aloittamaan. Mulla vielä repesi synnytyksessä häpyluunliitos, mikä oli ensimmäisen kuukauden tosi kipeä, mutta sekään ei kyllä enään sen kuukauden jälkeen kovin touhuja häirinnyt, kun rauhassa alkuun otti. Kummallista kyllä, kun aina puhutaan siitä, että halut voi mennä naiselta pitkäksikin aikaa, niin minulla halut palasivat ja tuntuu, että synnytyksen jälkeen olen halunnut paljon useammin sekä seksi tuntuu huomattavasti nautinnollisemmalta kuin ennen. Olen tietenkin tosi tyytyväinen tilanteeseen.....mieheni myös vaikkakin hän ehkä nykyään haluaa vähän harvemmin kuin minä....Näinkin näköjään voi käydä eli yksilöllistä tämäkin tuntuu olevan!

Tsemppiä vaan kaikille, joilla ei ihan näin ruusuinen tarina olekkaan!

Terveisin

mine

mulle tehtiin eppari ja seksiä aloimme harrastamaan 3 vko synnytyksestä,jännitti kamalasti,mutta ei se ollutkaan kivuliasta yms..tutullani meni yli puoli vuotta,ennenkuin onnistui satumatta,toipuminen on kaikilla erilaista ja toivutaan eri vauhtia..

Mua jännitti aika paljon ja se tuntui vähän oudolta. Paikat vielä hieman arat. Siitä viikko eteenpäin ja kaikki sujui entiseen malliin. Mun synnytys olikin helppo enkä repeytynyt lainkaan!

Itse en revennyt synnytyksessä eikä eppariakaan tehty, mutta silti meni vissiin pari kuukautta ennen kuin ekan kerran pystyi edes ajattelemaan seksiä. :) Sekin oikeastaan säälistä miestä kohtaan. Ensimmäiset kerrat sattuivat kuitenkin sen verran, ettei pystynyt nauttimaan juuri yhtään. Imettänyt olen nyt yli 9 kk ja ekat kuukautiset olivat viikko sitten. Niiden jälkeen huomasi, että seksikin sujui jo paremmin. Ainakin mulla tuo hormonitoiminnan muuttuminen on vaikuttanut paljon halukkuuteen. Ja onhan tuo into muutenkin laantunut, kun pieni rääkyjä on vieressä ja heräilee ihan jatkuvasti. Eipä siinä paljon seksiä jaksa ajatella, kun saa jatkuvasti olla nukuttamassa vauvaa. :P

Yksilöllistähän tuo kaikki on. Itse olen kuullut, että puoli vuotta kestää, että kroppa on toipunut synnytyksestä, mutta eiköhän tuo ole tosiaan niin yksilöllistä.

Tsemppiä!

-Pilkku & Sartsu 9 kk-

Ihmettelen sitä, miksi missään lehdissä ei koskaan kerrota sellaisestsa tilanteesta, jossa mies raskausaikana ja imetysaikana vieroksuu läheisyyttä ja seksiä. Meillä kävi todella niin, ja koin sen erittäin naisellisuuttani loukkaavana - tosin nyt tilanne jo ennallaan (esikoinen 6 kk).

Raskausaikana meillä oli seksiä tosi vähän, johtuen miehen haluttomuudesta. Sitten asiat paisuivat, ja kaikki asiaan viittaavakin sai miehen ahdistuneeksi ja hän tunsi että minä " vaadin ja pakotan" . Hän ei kyennyt suhtautumaan raskauteen kovin luonnollisesti, vierasti ulkonäköäni ja muotoani (olen normaalisti hoikka). SYnnytyksen jälkeen hän varsinkin eristäytyi, tuli nukkumaankin vasta kun itse olin jo ollut sängyssä montakin tuntia (ettei vain olisi tarvinnut " lämmetä" millekään). TÄmä oli erittäin vaikeaa aikaa (siis sekä raskaus että synnytys) meidän parisuhteelle, mutta onneksi jaksoin, ja 5 viikkoa synnytyksestä sain miehen ekaa kertaa narrattua seksiin. Ja siitä eteenpäin, kun kerroin ettei minulle todellakaan tee kipeää ja paikkani ovat jo kunnossa, seksiä on sitten tullutkin pyytämättä ja anelematta " koko menetetyn ajan puolestakin" .

Yhäkin itse haluan silti enemmän kuin mieheni, joten asiat voivat olla näinkin päin! Pelottaa nyt toinen raskaus, joka on aivan alussa, että miten meille tässä tilanteessa käy: onko mies jo " aikuistuneempi" raskauden suhteen vai eristäytyykö taas omaan yksinäisyyteensä. Monet tuskalliset keskustelut jouduttiin asioiden tiimoilta käymään, mutta onneksi en luovuttanut. Ihana mies se on, kaikista vaikeuksista huolimatta.

synnytyksen jälkeen. Ei sattunut, mutta en erikoisemmin nauttinutkaan (eppari tehtiin synnytyksessä ja pelkäsin haavaa). Eka nautinnollinen kerta 3 kk synnytyksen jälkeen :)

1. lapsi (tulee pian 2v) vaati pitkän epparin. Eppari aukesi pinnasta ja vaati umpeen kasvaakseen melkein 12vk. Kokeilimme yhdyntää mutta se ei onnistunut. Minulla olisi kovasti haluja ollut ja epparin parantumisen odottelu ja pelko siitä etten kykene seksistä enää koskaan nauttia masensi minua kovasti. Menkat alkoivat kuitenkin pian, täysimetyksestä huolimatta ja veivät yhdynnän aikaisen kivun mennessään. Yhdyntä alkoi sujua 4kk synnytyksen jälkeen. Tosin tuntui että sisään mahtuu hevonen ja heinäkuorma.. Jumpalla sekin asia korjaantui.

2. lapsi (6kk) tuli rytinällä ja ryskeellä. 1. asteen repeämiin laitettiin 6 ommelta. Repeämä tuli eri paikkaan kuin vanha eppari. Seksiä kokeiltiin 2 viikkoa synnytyksen jälkeen. Tuntui ihan hyvälle ja banaani messuhallissa fiilistäkään en kokenut.

Toinen lapsi korjasi jotenbkin paikkoja niin ettei minun enää tarvitse syödä ennen menkkoja buranaa epparikipuun. Vanha eppari on kuitenkin menkkojen tullessa edelleen arka, muttei vaadi enää särkylääkettä. Pyörällä ajaminen ei tunnu hyvälle. Ajan jos on pakko mutten mielelläni istu silloinkaan satulaan.

Ehkä kirjoitukseni pointti on se, että useimmiten esikoisen tulo koettelee enemmän. Aika korjaa haavat mutta sitä odotellessa nauttikaa seksistä muuten, älkää antako vartalon hitaan paranemisen masentaa itseänne. Kyllä mies jaksaa odottaa. Halaus ja rutistus teille kaikille, jotka joudutte pidempään odotella parantumistanne!

Lia75

taisi mennä noin kolme kuukautta, kun ensimmäisen kerran kokeiltiin. Ei onnistunut, mutta liukastegeelin hankittuamme alkoi pikkuhiljaa onnistua. Kyllä siinä jokunen kerta meni, että osasin itsekin kunnolla rentoutua, kun pelotti, että sattuu. Repeymiä oli silloin jonkin verran.

Nyt on toisen lapsen syntymästä kulunut 6 viikkoa ja ihan lähipäivinä olisi tarkoitus kokeilla. Toipuminen synnytyksestä on mennyt nyt paljon nopeammin kuin esikoisesta ja repeymiäkin tuli vähemmän. Lisäksi jälkitarkastu on tehty ja senkin mukaan kaiken pitäisi olla OK. Saas nähdä miten käy :).

eikö kenelläkään muulla ole kokemusta siitä että alapää on synnytyksen jälkeen vaan yksinkertaisesti niin väljä että yhdyntä on vähän kuin " heiluttelis patonkia messuhallin ovella" !????? eikä mun ukkelilla nyt mikään maailman pienin ole, ihan normi... mulla on siis 2 tenavaa joista nuorin kohta 2kk eikä mitään asiaa yhdyntään. treenaan lantionpohjaa säännöllisesti mutta ei juuri auta tuohon " löysyyteen" . ekan jälkeen oikeasti onnistunut yhdyntä oli varmaan 1- 1 1/2 vuotta synnytyksestä. halut olis kovat, molemmilla.

Jos sinusta siltä tuntuu niin käy ihmeessä lääkärissä tutkituttamassa paikat. Mitään vikaa ei välttämättä löydy mutta oman mielenrauhan takia. Neljä kuukautta ei ole pitkä aika, kropanhan sanotaan vaativan vuoden palautuakseen raskaudesta ja synnytyksestä, siis hormonaalisesti ym. Ja hormonit voi vaikuttaa myös siihen että seksi sattuu, esim jos limakalvot on kuivat. Oletteko kokeilleet liukastetta? Kannattaa! :) Meillä se on käytössä " jatkuvasti" vaikka synnytyksestä jo pian 11 kuukautta.

Raskausaika meni kuin kaneillla, mun teki mieli koko ajan, mutta synnytyksen jälkeiset kerrat, 7,5kk, ovat kahden käden sormilla laskettavissa. Ei vaan kiinnosta; väsyttää, pimppa on kuiva ja vauva tuhisee vieressä (tai herää kohta päikkäreiltä tms). Otaksun tän haluttomuuden johtuvan edelleen tiuhaan ja runsaana jatkuvasta imetyksestä. Kummallistahan tämä on, kun olen aina ennen ollut super- innokas ja mieskin on ihana ja komea!

Kokeiltiin tuossa alkuviikosta ja ihan hyvin sujui, aluks vaan jännitti kun sanoin miehelle että IHAN varovasti sitten, pelkäsin jotenkin jos jotain rikki menee :D Eipä mennyt kuiteskaan.. mulle ei tehty epparia ja tikkejä tuli neljä, synnytyksen jälkeenkin paikat tuntui jo ihan ookoolta sitä kirvelyä lukuunottamatta joka kans on nyt loppunut.

Mulla sattuminen on vähentynyt nyt vasta, kun synnyteksestä on jo yli puoli vuotta. Se liukastusaine, mikä oli äippäpakkauksessa auttoi vähän, muut miesei tykkää käyttää sitä... =/ " Sisukkaasti" on puuhailtu vaan, kun ajattelin, että ei käyttämättömyys ainakaan auta. Mulle ei tehty epparia, tikkejä tuli kyllä ja paikat oli tosi kipeät useamman viikon. Eka yrityskerta (oisko ollut jotain 3-4vkoa synnytyksestä) jäi yritykseksi...

Tsemppiä! Kyllä se siitä.

" valaisevista" vastauksista. Hyvä tietää että muillakin palautuminen kestää...täytyy yritellä pikkuhiljaa. Eikä tässä oikeastaan mitään ihmeempiä halujakaan ole, täysimetys päällä ja vauva täyttää lähes kaikki ajatukset. Toivottavasti tilanne kuitenkin jonkin verran muuttuu myöhemmin. Tuohon fyysiseen palautumiseen liittyen, onhan meitä moneen junaan...uusimmassa Vauva-lehdessä oli juttu naisesta joka oli synnyttänyt 15. lapsensa jo lähtenyt samana iltana pyöräilemään! huh..

Lumia-typykkä:

Lainaus:

Mulla sattuminen on vähentynyt nyt vasta, kun synnyteksestä on jo yli puoli vuotta. Se liukastusaine, mikä oli äippäpakkauksessa auttoi vähän, muut miesei tykkää käyttää sitä... =/ " Sisukkaasti" on puuhailtu vaan, kun ajattelin, että ei käyttämättömyys ainakaan auta. Mulle ei tehty epparia, tikkejä tuli kyllä ja paikat oli tosi kipeät useamman viikon. Eka yrityskerta (oisko ollut jotain 3-4vkoa synnytyksestä) jäi yritykseksi...

Tsemppiä! Kyllä se siitä.

Ja niitähän löytyy niin monta ja erilaista kuin vastaajaakin :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat