Seuraa 

Hei,

olen aloitellut pian 6kk ikäisen vauvan kanssa soseiden maistelun reilut kaksi viikkoa sitten eikä siitä tunnu tulevan yhtään mitään. Kaikki tuntuu maistuvan niin pahalle, että yökkäilee vaan ja muutaman kerran on oksentanutkin yökkäyksen vuoksi. Olen kokeillut eri kasviksia ja tehnyt soseista mahdollisimman löysää, mutta mikään ei tunnu uppoavan. Banaani on suurin piirtein ainoa mikä maistuu, myöskään hedelmäsoseet eivät mene suuhun. Pakottaa en haluaisi mutta miten vauveli ikinä tottuu mihinkään jos ei suostu edes lusikallista maistamaan? Oisko kenelläkään antaa hyviä neuvoja, onko parempi kokeilla vain sisukkaasti vaikka useamman kerran päivässä vaiko pitää taukoa välillä? Tuntuu, että päivisin on tissillä tunnin välein kun on nälkäinen, joten soseiden syönti varmasti toisi helpotusta jos vain suostuisi syömään...

Kommentit (1)

minulla täällä ihan sama tilanne, poika kohta 6kk, ja selvästi nälkäinen, ollut pelkällä rintamaidolla tähän asti.. meillä tepsii tällainen:

aamulla herätys n.08.00, hetki leikitään sängyssä, sitten noustaan ylös ja vien hänet leikkimatolle siksi aikaa että laitan kaurapuuroa mikrossa tulemaan. teen siitä suht löysää niin menee helpommin. yleensä ei pelkkä puuro maistu, niin annan samalla hedelmäsosetta, lusikkaan puolet ja puolet. sitä poika syö innolla n.1½ dl. sitten maitoa ja päikkäreille.

sen olen myös huomannut että ruoka menee kylmänä/haaleana paremmin kun lämpimänä! puuroa annan aamuisin ja iltaisin niin nukkuu paremmin. välipalaksi annan persikkajogurtti valmistetta, uppoaa häneen tosi hyvin! ja päivällä yritän antaa peruna-porkkana sosetta.. tästä selostuksesta ei varmaan ollut paljoa hyötyä, mutta toivottavasti ymmärsit sekalaisen selostukseni =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat