Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Osaatko ajatella sitä muuna kuin 55-vuotiaan nimenä?

Minusta nimi on rakenteeltaan hirveän kaunis, perussuomalainen versio mm. Anyasta ja Aniasta, mutta tuntuu että ei taida maailma vielä olla valmis pieniin Anjoihin?

Kommentit (16)

tahtonut esikoiselle anja- nimen. mutta miehelläni on ollut saksalainen anja- tyttöystävä, vittumainen sellainen, niin ei suostunut...

minusta kaunis nimi. en yhdistä sitä ollenkaan vanhoihin tanttoihin (vrt. anni, anna, maija, liisa...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tarkoitan, että minusta se sopii myös vauvanimeksi, koska se on niin kansainvälinen nimi, että ainoa mielleyhtymä ei ole oma äitini. Maailmalla on varmaam monta eri ikäistä Anjaa. Varmaan yleistymään päin tämä nimi Suomessakin, niin kuin muutkin saman ajan nimet.

oon 29 vuotias. Aina kun olin koulussa, niin Anja oli " nelikymppisen" naisen nimi. Nyt se on kuuskymppisen nimi :)

Olen kyllä aina ollut nimeeni tyytyväinen.

että Anja ja muut sen tapaiset " vanhojen naisten nimet" (niin kuin me nuoremmat ollaan totuttu) lisääntyvät lähivuosina. Ja samoin myös vanhojen miesten nimet! Tunnen esimerkiksi parivuotiaan Leilan ja muutaman parivuotiaan Paavon. Itse en olisi aiemmin ajatellut, että laittaisin lapselleni tuollaisia nimiä, enkä varmaan vieläkään laita, mutta koko ajan pehmenen näitä nimiä kohtaan. Esim. Leila, kuten Anjakin ovat itse asiassa ihan kauniita nimiä. Yleensä vaan ekana tosiaan tulee mieleen se 50-60-vuotias kaverin äiti! Mutta luulen tosiaan, että asenteet ovat muuttumassa.

Mutta valitettavasti mielleyhtymä on juuri tuo n. 60-vuotias nainen, isäni sisko :)

Nimi on mielestäni paaaljon kauniimpi, kuin moni muu saman ikäluokan nimi (esim. Sirkka, Hilkka, Pirjo, Eila)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat