Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

meillä lähti lapsi ekalle ja vien hänet autolla aamuisin ja haen iltapäiväkerhosta. Bussilla mentäessä matka kestää huomattavasti kauemmin ja bussia pitää myös vaihtaa. Lapsi itse vonkuu että haluaa mennä bussilla yksin, ja mietin uskaltaisinko tehdä niin että menisin ekan bussimatkan hänen kanssaan ja katsoisin että hän pääsee oikeaan bussiin joka vie perille. Lapsen yksin istuttava matka olisi kuitenkin n. 15-20 minuuttia. Kännykkäkin on ja pois jäädään vasta päätepysäkillä mutta olenko vastuuntunnoton jos päästän hänet yksin noin "pitkälle" matkalle..?

ja kertokaa vielä tarvitseeko lapsen olla mukana kun haen hänelle matkakorttia? tarvitseeko passikuvaa mukaan?

Kommentit (11)

siis en tietenkään laita yksin koko matkaa vaan menisin ekan bussimatkan lapsen kanssa, odottaisin vaihtopaikalla hänen kanssaan ja laittaisin hänet oikeaan bussiin, joka ajaa 15-20 min koululle. päätepysäkki siis koulun vieressä eli ohi ei voi ajaa.

Korostan vielä että lapsi itse haluaisi mennä yksin bussilla, itse en tullut moista mahdollisuutta edes ajatelleeksi ennen kun lapsi alkoi asiasta jankuttaa. Aloin miettimään että miten ne vanhemmat hoitavat tälläiset asiat joilla ei ole mahdollisuutta kuskata vaan aamulla on oltava aikaisemmin töissä tms.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tai siis jouduin päästämään kun ei ollut vaihtoehtoja. Vaihtoja ei kylläkään ollut ja alkoi kulkemaan vasta kevätlukukaudella (tammikuussa) yksin.

Entäs jos bussi ei tulekaan (mikä ihan mahdollista), tai myöhästyy vaihtopaikalla bussisista. Tuon ikäinen saattaa hätääntyä. Pitää harjoitella niitäkin kertoja ensin yhdessä.

Pelkän matkakortin saa ilman että lapsi on mukana, mutta ainakin meille sanoivat että sen lisäksi ainakin teoriassa pitäisi olla henk.todistus (ei kyllä ikinä kysytty). Sen kuvallisen lisäsivun saa niin että lapsi + passikuva on mukana ja silloin ei mitään henkkreita tarvita.

Eikö kunta tarjoa koulukyytiä? Omassa kunnassani ekaluokkalainen saa kyydin jos kulkuvälinettä joutuu vaihtamaan, tokaluokkalaisen katsotaan olevan kypsä siihen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat