Seuraa 

tulinpa tänne miesten puolelle kyselemään kun itse en asiasta tiedä eikä mieskään tiedä.

meillä on siis 4v poika jolla on ihan tajuttoman kireä esinahka. jo ihan vauva-aikana oli puhetta että kyllä se siitä varmaan löystyy, mutta tuntuu että pahemmaksi vaan menee. ja nyt on kiusaksi sitten tulleet jatkuvat tulehdukset. seuraavana etappina on lasten urologi ja mitä ilmeisimmin ympärileikkaus, kun pojan elämä on yhtä tuskaa ja jatkuvia voidekuureja ja uusii silti. ei haluttaisi poikaa operoida, mutta siltä näyttää että on välttämätöntä.

miten miehet suhtautuu itse tai ympärileikattuihin kavereihin? kiusataanko koulussa ja tuijotellaanko poikien pukuhuoneessa? olisin kommenteista kiitollinen niin leikatuilta kuin ihan " luomuversioiltakin" .

Kommentit (8)

minut leikattiin vasta aikuisiällä ja tarve olis ollut paljo aiemmin, koulussa kukaan ei kiinnittäny huomiota enkä itse kehdannut moisesta asiasta muille puhua, vaikka olis ollut tarve, oli nimittäin tosi kireä esinahka... olen sitämieltä että kannattaa ehdottomasti leikata jos on kiree koska itsetyydytys on luultavasti ongelmista pienin, esim penissyöpä vaara on olemassa jatkuvien tulehdusten ym kanssa. Leikkaus ei satu eikä ole mitenkään epä' miellyttävä toimenpide ja muutama päivä kipulääkkeitä nauttien ja kaikki on taas OK!!

Ympärilaikkaus on mielestäni sellainen toimenpide, että jos sitä lääketieteellisesti tarvitaan, kannattaa se tehdä. Mun broidilla tehtiin se suunnilleen 7-8 vuotiaana ja tottahan toki broidi häpeili vehkeitään koulussa. Mutta ei sitä siitä kiusattu. Pojat on eritavalla cooleja ja lojaaleja toisilleen kuin tytöt, jotka hakee poikkeavuuksia herkemmin.

Onhan siinä aikuisiällä se hyvä puoli, että ympärileikatut miehet on kestävämpiä. Ja se, että kaikenmoinen kärsiminen ahtaasta esinahasta helpottaa, riittää jo hoitoon menoon.

Toki pippeli on todella kipeä pari viikkoa. Muistan kun mun broidin vehkeitä suihkuteltiin ja se itki, että sattuu. Eli siihen kannattaa varautua, sillä haava pitää pestä heti operoinnin jälkeen, sillä muuten siihen tulee tulehdus.

Kysykää lääkäriltä ja luottakaa häneen. Turha meidän amatöörien on viisastella asialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En usko että asiasta kiusataan, tai että kukaan edes kommentoi asiaa. Itse en muista eläissäni kuulleeni kenenkään sanovan kenenkään elimestä mitään kommenttia, ainakaan päin naamaa.

Ympärileikkaus heikentää tuntoherkkyyttä ja vaikeuttaa itsetyydytystä, eli tulevan seksielämän kannalta ympärileikkaus on huono. Toisaalta valtaosa jenkeistä ja kaikki juutalaiset on ympärileikattuja, joten asian kanssa voi selvästikin elää.

en tiedä mitä ympärileikkaus merkitsee miesten maailmassa, mutta miehelleni on leikkaus tehty aikuisiällä, kun esinahka alkoi kiristää niin että siihen tuli repeytymiä mm. yhdynnässä. Mieheni on tyytyväinen, että leikkaus tehtiin (mm. kivut olivat kovat ennen leikkausta), enkä ole kuullut , että kukaan olisi asiaa mm. saunassa käynyt kommentoimaan.

En usko että leikkauksella on seksuaalisuuteen paljonkaan vaikutusta, ettekä tosiaan varmaan etupäässä mietikkään sitä pikkulapsen kohdalla. Tietenkin asiaa kannattaa ajatella, mutta vaimon kokemuksesta voin sanoa, että seksin harrastamiseen leikkauksella on ollu positiivinen vaikutus (tuo kirraus aiemmin häiritsi todellakin seksinharrastamista) ja uskon itsetyydytyksenkin onnistuvan jos sitä nyt niin tärkeänä asiana pitää ;)

Toivottavasti saatte asiaan ratkaisun ja ongelma helpottaa

hyvä kuulla tällaisia juttuja. niinkään tuo seksi/seksuaalisuus ei huolestuta (uskon että kyllä se luonto tikanpojan puuhun ajaa sitten ajallaan ja tietääkseni ne haitat ei ihan kamalia ole)- enemmänkin mietityttää kiusaaminen ja miesten oma ajattelumaailma. seuraava etappi erikoislääkärillä siis ja katsotaan se tarve operaatioille.

lisää kuulisin mielelläni.

Ala-aste kouluiässä, mutta ei häiritsenyt koulunkäyntiä. Nyt olen 33-vuotias ja mietityttää lapsen saanti, vaikka ongelmitta sekin onnistuu. Minulla on murrosiän aikana ollut noita yökasteluja. Yön aikana varmaan 3-kalsarit märkinä. Varmaan monille isille tuttujuttu. Älkää ihmetelkö, jos murrosikänen poikanne herää yht' äkkiä yöllä, se on sitä yökastelua. Miksi miehet ei puhu murrosiästään ja ensimmäisestä yökastelusta? Plussana olisi kiva tietää oliko unessa yksi vai useita ihastuksia?

Lankomiehelläni on kuulemma (itse en ole nähnyt;)) leikattu esinahka joskus lapsuudessa, enkä ole koskaan kuullut, että häntä olisi tästä kiusattu. Ohimennen oma mieheni taisi joskus asiasta mainita, muuten en kaveriporukassakaan ole kenenkään kuullut vitsailevan siitä tms. Ja tietääkeni juuri naimisiin menneenä seksielämäkin toimii (kälyn kanssa juoruiltu;)).

Axe

kiitoksia vastauksista.

käville lekurilla ja olemme vielä odottavalla kannalla, koska tulehdukset ovat pysyneet kurissa. mutta enää en kyllä pahemmin panikoi tai epäröi jos lääkärin mielestä olis aiheellista jossain vaiheessa asialle tehdä jotain. mutta katsellaan nyt. kiitokset teille!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat