Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Viime talvena huomasin että pojan jalat olivat kylmät ulkoilun jälkeen, vaikka Vikingin Gore-texien piti olla " huiput" .

Nyt haussa lämpimät, kunnon TALVIKENGÄT.

Onko kokemuksia, mitä suosittelet!!!

Sivut

Kommentit (24)

Joo, tiedetään, ettei villasukkia Goretexien kanssa. Se ei silti auta, niissä jäätyy lapsen jalat. Ei voi mitään.

Painanpa mieleen tuon Kuoma- merkin. Kiitos vinkistä!

T. ap

aina on olleet lämpimät jalat. En ymmärrä, mikä voisi olla syy kieltoon. Taatusti laitan talvella lapselle villasukat. Myös kumisaappaisiin laitan aina villasukat myös kesällä. Imee hyvin kosteutta, kun jalka hikoilee tiiviissä kengässä.

Eihän ne kuomat pidåä vettä, vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen 12. Voi sitten olla, että emme olleet kovin kauaa ulkona kovilla pakkasilla. Ehkä siitä syystä ne goretexitkin riittivät. Lapsemme on kotihoidossa, mutta ensi vuonna tarhassa, joten aihe kiinnostaa. Onpa yllättävää, että ovat liian kylmät. Minun järkeni mukaan paksu villasukka pitää kyllä kylmän loitolla. Ostan aina suuret talvikengät, jotta oikein paksu sukka mahtuu. Ei meillä ollut ainakaan haittaa villasukasta. Meillä Tampereella on aina kunnon talvi, toisin kuin synnyinkaupungissani Turussa, jossa on loskaa melkein aina.

Kuomat kai ei pidä vettä, joten ovat kai aika turhat kengät.

Minä ainakin haluan ostaa vain sellaiset kengät talveksi, jotka pitävät myös vettä. Joskus aamulla on pakkasta, mutta iltapäivällä suojaa. En jaksa jatkuvasti kyttäillä lämpötiloja ja säätiedotuksia. Ei ne muut kuin vedenpitävät kengät sovi kuin pakkasella.

Monenlaisia erilaisia kosteussuoja/GoreTex-kenkiä on ollut meidän lapsilla käytössä (Ecco, Viking, Elefanten ym), mutta Kuomiin olen ollut kaikkein tyytyväisin. Ehkä ne eivät jalalle muuten ole parhaat mahdolliset.

...jos on kyseessä talvikenkä, niin toki se suojaa myös kylmältä. Monista on kokemusta. Välikausi-goretexillä ei tietenkään tarkene talvella!

Meilläkin oli Viking Gore-texit eikä olleet (ilman villasukkaa eikä sen kanssa) tarpeeksi lämpimät pakkasella. Olen ihan neuvoton taas kenkäasiassa.

Sori ap, en osaa vastata.

Sitten kun on oikeasti pakkasta ja viima eikä kosteutta ole yleensä noin kylmällä ja kun ollaan ulkona parikin tuntia niin pienen jalat ovat kylmät. Teillä ei ehkä ulkoiltu tosi kylmillä (Espoossa oli ainakin kylmää alle -10 asteessa), koska jalat pysyivät lämpiminä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat