Kommentit (13)

Näemmä edellisen kerran kirjotellu maanantaina :0 Aika rientää. Mulla nuha jatkuu mutta onneks räkä irtoaa eli en mitenkään kovin huonovointinen ole enään. Valvottu ollaan aika rankasti taas tää viikko vaikka jo hetken näytti siltä että Joelin yöunet ois parantuneet. Valvominen ja flunssa ei oo kovin ihan yhtälö. Eilen sitten särki päätä niin että tuntui että jotain pään sisällä räjähtää! Buranalla meni ohi ja kunnon yöunilla. Mies hoiteli Joelia viime yön taas ja mun huki tili kun mies lähti vähä yli 5 töihin. Onneks sekin saa nyt viikonloppuna sitten huilata.

Se tutista vierottaminen aiotaan tehdä heti kun tuntuu että rahkee siihen riittää. Viimestään syysloma viikolla kun miehelläkin silloin loma. Meilläpäin se on viikko 42 eli 3 viikkoa vielä siihen ellei sitten aikasemmin jo aleta. Ei tästä tosiaan mitään tuu että pahimmillaan 15 kertaa yössä saa laittaa tuttia ja kun ei kuitenkaan poika syö enään yöllä. Silloin syyslomalla sitten ois hyvä aika tähän kun kenenkään ei tarvitse aamulla lähteä minnekään vaan saa sitten aamulla nukkua jos nukuttaa kun varmasti täällä joutuu myös vanhimmat lapset valvoon silloin unikoulunaikaan. Joel on niin kova ääninen että siihen herää jos vaikka kuka, mutta se kirpasee sitten sen jokusen yön. Toivotaan vaan että siitä sitten on apua ettei jatku kovin kauaa tuo " koulutus" ja että pysyis sitten rauhalliset yöt jatkossa.

Aion mennä huomenna kaverin tupareihin ja meikkikutsuille. Luvassa siis kiva viikonloppu vaikka tuntuu ettei näin väsyneenä innosta, mutta eiköhän siellä sitten piristy. Luvassa on kasvohoito ja meikkaus ja viinitarjoilu ; ) Lapset jäävät isukin hoitoon.

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille maaliskuisille!

Meillä nuhat jatkuu. Joel alkaa onneksi pikkuhiljaa parantumaan mutta nyt tauti iski minulle. Lisäksi keskimmäinen on vieläkin kipeä. Esikko ja mies parantunu. Keskimmäisellä taitaa olla keuhkoputken tulehdus eli tarvinnee käydä lääkärissä. Sen verran rohisee ja yskii. Hänellä kun on astma niin saa herkästi keuhkoputkentulehduksia.

Meidän unikoulu meni siis sitten vähän mönkään kun tuli nuo nuhat. Piti silloin viikko sitten alottaa ja parina yönä sitä koitettiinkin toteuttaa ennenkun nuhat iski. Siis lähinnä sellasta unikoulua että laitoin van tutin Joelin suuhun mutten auttanut häntä kääntymisessä niinkuin siihen asti olin tehnyt. Seurauksena on nyt sitten tuttirumba! Eli tuota saa nyt sitten laittaa senkin edestä suuhun yöllä. GRR! Aikanaa keskimmäisellä lapsellamme oli sama homma eikä se loppunut ennekuin vierotimme hänet tutista 1,5 vuotiaana. Tällä kertaa en aio niin kauaa odottaa. Luin jostain aikoinaan että 8 kk ikäisellä luontainen imutarve vähentyy selvästi vai oliko niin ettei tuon ikäisellä enään ole varsinaista imutarvetta?! TIETÄÄKÖ JOKU? Eli jos tuossa kuukauden-parin päästä vierotetaan poika kokonaan tutista mikäli yöunet ei parane selvästi ennen sitä.

Olikoha jotain muuta...eipä kai. Uusia taitojakaan ei olla opittu eikä vieläkään ole niitä hampaita yhtään vaikka Joel tulee ens viikolla jo 7 kk ikään. Ryömimisliikkeitä harjoittelee pääsemättä/viitsimättä kuitenkaan mennä eteenpäin. Konttausasennossakin on mukava olla ja pitää sellaista " peppu ylös jumppaaa" ; ) Hauskan näköistä.

Siitä piti vielä KYSYÄ että muistaako kukaan että koska alkaa EROAHDISTUS? Kun musta tuntuu että Joelilla olis jotain sellaista. Aina kun katoan näköpiiristä alkaa poru. Varsinkin yksin huoneeseen jääminen alkaa itkettään. Sisaruksetkin auttavat asiaan että jos minä olen jossain ja isosisko esim vieressä niin ei tule pojalle hätää mutta jos hän hetkellisesti jää yksin niin huuto tulee. Mun muistaakseni eroahdistus tulisi vasta myöhemmin?! Luulisin että tähänkin asiaan auttais jos hän pääsisi itse liikkumaan ja kulkisi näin ollen perässäni joka paikkaan.

Nyt täyttyy lähteä tekeen kotiaskareita kun pojat nukkuu. Moi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No olipas meidän pino tipahtanut alas! Mulla kauhee flunssa, tuntuu et pää painaa tonnin ja muutenkin tosi vetämätön olo. Nyt odotan, et tulee pikku-ukon päikkäriaika, meen itekkin nukkumaan.

Sport75

[color=maroon]Eilen vauvauinnissa Nooa sukelsi ekan kerran ja eipä ollut milläskään. Kovin rennosti otti sukellukset. Ihan kuin olisi saanut lisävirtaa sukelluksista. Saunassa vaan pomppi ja hihkui mun sylissä. Yleensä on heti uinnin jälkeen simahtanut, mutta eilen virtaa riittä vielä kotonakin lattialla liikkeellelähtöharjoituksiin oikein äänen kera.

Viime yönä Nooa heräsi viiden aikaan ja oli ihan pirteä olisi vaan hihkunut ja höpötellyt. Hermostui kun pimeässä joutui olemaan ja äiti vaan tunki tuttia suuhun ja silitteli ja taputteli. Ennen puoli seiskaa sitten simahti ja heräsi jo sitten taas ennen puolta kasia, kun mies oli lähdössä töihin *haukotus*. Eiköhän kohta menekin jo päiväunille.

Mukavaa viikkoa kaikille!

-monkey ja Nooa ihan kohta 6kk-

[color=crimson]Onpas mulla hurahtanut pitkä aika ilman kirjottelua. Lukemassa olen käynyt, välillä vaan taas ei sivut toimineet. Häähommat on vieneet mun nettiajan, eli amoriineissa surffailen. LIISAELLI mut sieltä bongasikin :) Muutamat täällä vissiin jo potee vauvakuumetta, mutta ite lähinnä olen huolissani, jos sitä onkin raskaana... Ei ennen häitä kiitos! Mun menkat siis alkoi 6vko synnytyksestä ja teki parin kerran jälkeen katoamistempun. Yhden testin tein heinäkuussa ja jos siihen on uskominen, ei meille ainakaan ole uutta vauvaa tulossa. Ihan on työtä tuossa yhdessäkin tällä hetkellä!

EROAHDISTUKSESTA joku kyseli ja meillä pojasta on ainakin tullut säikky. Ilmeisesti ei pitkään aikaan oltu pojan kuullen imuroitu, niin yritin tässä sitten viime viikolla imuroida, ei tullut yhtään mitään ja poika itki vamrmaan puoli tuntia vaikka imuri ei ollut edes päällä. Muutenkin kovat äänet pelostuttaa ja yksin viihtyy välillä tosi huonosti. Sitteri ollut pöydällä nyt parina päivänä, jotta vanhemmat saa hieman rauhallisemmin ruokailla ;)

Meillä poika ei muuta vielä syö, kuin pelkkää tissimaitoa, hyvin sillä tuntuu pärjäilevän. Yöllä herää syömään vaihtelevasti, nuhaa ollut ja ilmavaivoja myös, jotka lisänneet heräilyä viimeisen viikon. Tänään päiväunista ei meinannut tulla mitään, nyt sitten nukkuu ilman iltapesuja ja päivävaatteissa, kun simahti niin aikasin. Täytyy kai seuraavalla syötöllä vaihtaa vaipat ja vaatteet. Se herätyksetön yö on vielä kokematta! Nuo kiinteät ois tarkoitus aloittaa sitten puolivuotispäivänä. Ryömimään yrittää, mutta ei siinä vielä onnistu. Liikkuu silti kovasti paikallaan ja kierimällä.

Aika järkytys, kun tajusin, että pojalta on jäänyt jo täysi äippäpakkauksen laatikko vaatteita pieneksi! Seuraavalle muksulle ei sitten tarvi juuri mitään hankkia, oli tyttö tai poika. Näihin 74cm vaatteisiin kai voi vähän enemmän panostaa, kun menevät pitempään. On kyllä jo 80cm housuja käytössä, niin en noita 74 ole niin edes hommannut.

Hampaita ei näy täälläkään, vaikka niitä on odotettu varmaan jo 3kk... Mutta enpä pistä pahakseni, vaikka niitä ei vielä olekaan. Kerran on poika ikenillä nänniä nirhassut ja sekin teki jo ihan tarpeeksi kipeää!

Vieläköhän siihen sähköpostirinkiin pääsis mukaan? Sitte tulis itelläkin varmaan enemmän kirjoteltua ja pysys paremmin kärryillä... Ymmärrän kyllä, jos teillä on jo oma porukka kasassa :)

~cadaveraVelu 5,5kk~

(jos NAPNAPia kiinostaa, niin amoriineissa on mun hääpuku näytillä päiväkirjassani, joka löytyy tämän saman nimimerkin takaa)

Ensiksikin Lyytikille pikaisia paranemisia! Ja hieno suoritus Nooalta. Vau, kun itsekin paasisi vauva-uintiin... No kaydaan me tietty altaalla ja uimassa omalla porukalla usein, mutta olisi ne ammattilaisten neuvot tervetulleita!

EROAHDISTUKSESTA kyseli Lyytikki. En tieda missa iassa alkaa normaalisti, mutta meillakin ollut siihen suuntaan viittaavaa nyt pari viikkoa. Tosiaan heti jos vaikka kipaisee keittioon, niin alkaa itku. Ei ole ennen ollut sellainen. Toisaalta en voi nyt enaa yksin jattaa muutenkaan, kun vikkelasti konttaa ties minne milloinkin. Varsinkin TV:n taus kiinnostaa, ja ne piuhat... Kaytiin jo katsoon sellaista TV kaappia missa kaikki johdot ym saa katevasti katkettya sinne taakse, mutta viela pitaisi saada haettua.

Meilla myos tuli ekat HAMPAAT. Eka tiistaina (taisin rinkiin vahingossa laittaa torstai..) ja seuraava nyt lauantaina. Eilen oli aika itkuinen iltapaivalla, mutta auttoi kun annoin vahan Panadolia. Tanaan on ollut onneksi jo ok.

Yot on meilla nyt onneksi vahan rauhoittuneet ja 4 yota sitten neiti siirtyi omaan huoneeseen!!!! Nyt mennaan 2-4 heraamisella ja yhdella syotolla yossa, mika siis meille ihan luksusta! Vajaat kolme viikkoa, kun Maya harjoitteli seisomaan nousua joka yo, herattiin sellaiset 6-8 kertaa yossa.... Oli aika vasya porukkaa. Mut on se ihme mita muutama paremmin nukuttu yo saa aikaan. Olo on kuin uudesti syntyneella!

Jaahas, tassa varmaan tarkeimmat taalta meilta. Hyvaa alkavaa viikkoa kaikille!

Browniette ja Maya 6kk ja vahan yli

[color=maroon]Meillä taitaa nyt sitten olla imetys loppu... Eilen Nooa aloitti taas kauheet rintaraivarit (edelliset oli vajaa 4kk ikäisenä) ja nyt en todellakaan jaksa läpikäydä uutta neljän päivän taistelua, että imetys jatkuisi. Se taistelu oli viimeksi hermoja raastavaa. Ja kyllähän tässä voi jo lopetellakin. Itse asiassa sillon viime rintaraivarikaudella päätin, että jos ja kun meille tod.näk. tulee seuraava siinä puolen vuoden paikkeilla, niin sitten saa imetys olla. Eipä tarttenut ite tehdä päätöstä imetyksen lopetuksesta, kun Nooa teki sen mun puolesta.

-monkey ja Nooa 6kk2pv-

[color=maroon]Sera ehtikin ennen mua. Eli tervetuloa vaan rinkiin mukaan cadavera!

Meillä menny muutamana päivänä nukkumiset yhdeksi vääntämiseksi. Kun saan pojan vihdoin ja viimein nukahtamaan, niin sitten kääntyy unissaan masulleen ja ilmeisesti harjoittelee etenemistä. Herää sitten ja aloittaa hillittömän huudon. Tätä ollut jo monella muullakin, eli taitaa kuulua jokaisen kehitysvaiheeseen.

" Eroahdistusta" täälläkin tai siis seuraa saa olla koko ajan lattialla tai alkaa kauhee itku ja huuto. Seuraksi kelpaa kuka vaan, ei väliä onko eläin vai ihminen :) Monesti onkin katselemassa isosiskon ja kavereiden leikkejä, niin saan mä huokaista hetken. Lapsityövoimaa siis käytetään ;) Tänä aamunakin Nooa sai olla siskon ja sen kaverin leikissä koira.

Nyt meni poitsulla hermot, kun tuossa selän takana joutuu istuu.

-monkey ja Nooa huomenna 6kk-

Lauantai-ilta, ja me täällä vaan kökötetään kotona. On taas sellainen olo että olisi aika tämän äidin vähän irrotella = lähteä edes pariksi tunniksi jonnekin omaan rauhaan. No, ehkä menen huomenna aamulla kirppikselle tai jotain. Jos jaksan... Toinen ongelma on (ylläri ylläri) pohjaton väsymys. Ennillä on ollut koko viikon flunssa (kuten mullakin), joka ei juuri päivisin haittaa mutta on valvottanut yöllä. Pinja taisi ringissä mainita että haaveilee hotelliyöstä, ja alan itsekin olla samoilla linjoilla. Aika paljon olisin valmis maksamaan yhdestä kokonaisesta yöstä...

Me olemme arponeet tuota töihin " paluuta" . Alunperinhän oli tarkoitus että menisin töihin (jos sellaista löytyisi) tammikuussa, mutta kaikki sanoivat ettei Enni niin pienenä oikein pärjäisi päikkärissä. Ja säälihän sitä olisi sinne jättääkään... Sitten harkittiin että mies pitäisi hoitovapaata, mutta sepä ei ole edes teoriassa mahdollista, sillä niiden firmasta jää eräs toinen isä hoitovapaalle samoihin aikoihin ja arvatkaa vaan kelle hänen työnsä on delegoitu... Joten sovittiin sitten että ainakin yritän jaksaa olla kotona kunnes Enni on 1v. Hyvällä lykyllä silloin on jo kakkonenkin tuloillaan... Katsotaan sitten uusiksi mitä tehdään. Tai tarvittaessa päivitetään suunnitelmaa talvella...

Jotain muutakin mulla kai oli mielessä, mutta eipä ole enää. Tää on niin tätä...

Suhni

En toivo kellekkään flunssaa/ kamalaa oloa, mutta kiva kuulla, että on kohtalotovereita! Mulla molemmat lapset nuhassa ja eilen iski muhunkin. Jos ei olisi lapsia niin makaisin sängyssä...nyt vaan pakko jaksaa edes vähän.

Tytön vesirokko alkaa olemaan voitettu. Varmaan viikon sisään kaikki ruvetkin hävinneet. Päästiin tässä rokossa aika helpolla, kun ei kauheesti ees kutissut. Onpahan sairastettu sitten. Pojalle ei oo tullu ainakaan vielä.

Me tullaan tapaamiseen, mutta muskari loppuu 12.05 joten ehditään vasta n.12.30 unohdin tän kokonaan.

Hyvää vkloppua!

[color=maroon]Eipä tänne ihmeempiä kuulu. Nooa touhottaa entiseen malliin ja isosisko känkkää :) Tänään isosisko pääsee papan kanssa sirkukseen, ja on tosi täpinöissään illan ohjelmasta. Äsken lähti just kerhoon ja mä oottelen, että Nooa menis päikkäreille... pääsis itekin.

Yöt menny nyt kahdella syötöllä tällä viikolla, joten eiköhän se tästä pikkuhiljaa ala helpottaa. Alkuillasta kyllä saattaa heräillä useampaan otteeseen, kun on punkenut itsensä mahallee ja herää sitten siihen.

Nyt kuuluu väsyneen pojan ääniä, päästään päiväunille.

-monkey & Nooa 6kk1pv.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat