Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Heippa!

Ollaan lähdössä korvakontrolliin mutta teenpä pinon ennen sitä,Katrilla on putkesta se kontrolli ja nyt on sitten kipeäkin,pelkään poskiontelontulehdusta tai sitä korvatulehdusta,viikon on flunssassa ollut ja viime yö meni itkiessä 1-2h välein=( piteli poskeaan ja aamulla mainitsi että korvaankin sattuu.

Huoh,lasten sairastelu on inhottavaa,itekin mä yskässä ja nuhassa mutta katotaan tuleeko lääkekuuri tytölle.

Illalla Katrin muskarikin,katsotaan mennäänlö.

Juho nousi illalla tukea vasten sängyssään eli vielä ei ole kunnolla sitä hoksannut mutta on nyt ehkä 6 kertaa yhteensä noussut tukea vasten,koko ajan sitä haluaa ja yrittää kyllä!!

äityliini ja Juho 281105

Sivut

Kommentit (27)

Tervetuloa uudet! Heikk@, onpas hauskaa, meiltäkin löytyy Saara ja Veera! Saara syntyi 24.10.04 ja Veera on meidän joulahja (syntyi 23.12.05) =) Lisäksi meiltä löytyy kaksi poikaakin, Santeri 020993 ja Valtteri 090894.

N.Orava: mä käyn 2 kertaa viikossa jumpassa, sunnuntaisin ja maanantaisin ja se on mun omaa aikaa =) Enpä oikeastaan muualla käy ilman tyttöjä. Tyttöjen kanssa käydään tiistaisin vauvakerhossa ja keskiviikkoisin MLL:n perhekahvilassa. Muina päivinä puistoillaan ahkerasti.

Onpas kovin syksyisen tuntuinen ilma. Toisaalta ihan kiva että syksy tulee, sehän merkitsee sitä että joulu on jo suht lähellä ja meidän mussukoiden 1v synttärit :)

Veeralle ei kuulu mitään uutta sitten viime viikon, edelleen me ei nukuta eikä juoda maitoa. Mä itse sain ikäviä uutisia viime perjantaina, reumakoe oli positiivinen ja joudun tarkempiin tutkimuksiin. Positiivinen reumakoe ei suoraan merkitse että reuma olisi puhjennut mutta tutkimuksissa se sitten selviää. Mun äidillä on nivelreuma ja alttius sairastua siihen on perinnöllistä. En muuten muista kerroinko tästä jo viime viikolla -sori jos tulee toistoa... Reuma on tosi ikävä tauti, toivon totisesti ettei mulla ole sitä.

Jaahas, me lähdetäänkin kohta vauvakerhoon, mukavaa viikkoa kaikille!

Tansku & tytöt

vastauksen omalta osaltani heti, kohta aletaan nimittäin syömään ja sitten onkin jo kohta iltapesujen ja pusujen aika... Illat menee aina niin nopeasti!

Meidän poikaset on Eetvart Von Kultu 090997, Oskar De La Rento 190400 ja joulupaketti Vilho Von Gaale 121205, minä -77, perheen iskä -71 ja Rembrandt the Seilorman (koira) on pari vuotias.

Vielä tissittelystä, meilläkin sitä harrastetaan päivisin 5-10 kertaa ja öisin 1-4 kertaa... mutta en mitenkään sitä itse koe liialliseksi tai häiritseväksi niin antaahan toisen nautiskella. Eiköhän se ennen armeijaa lopeta;)

Muimui!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meilläkään ei mese toimi. Asensin uudelleenkin mutta ei vaan toimi. Mies ei sitä käytä niin ei ole vielä asialle mitään tehnyt. Hänelle kun se ei ole niin tärkeä =)

Heippa taas kaikille ja uudelle tervetuloa mukaan!

Syksyn tullen on taas meidänkin vauva-kerho alkanut. Tosin se on vain joka toinen viikko... Myös muihin kerhoihin meilläpäin olisi mahdollisuutta, mutta minun aikani ei tahdo riittää millään. Melkein kaikki kaverit ovat myös äitiyslomilla ja tytön myötä olen myös tutustunut uusiin äiteihin, joten aika kuluu heidän kanssaan jutustellen... Omia harrastuksia ei tällähetkellä ole. Jumpat eivät ole mun juttu, uimista olen miettinyt useasti, mutta vielä en ole halliin asti päässyt. Töissä käyn lauantaisin, joten se on sitten se mun " henkireikä" . Tosi paljon olen kyllä tykännyt töitä tehdä, vaikka sitten olenkin ihan poikki koko illan. Mutta todella ihanaa tulla kotiin, kun tyttö on odottamassa ja kyllä sen kanssa jaksaa peuhata silti vaikka väsyttäisikin...

Typy nousi ensimmäisen kerran sängyssä seisomaan perjantaina ja siitä lähtien päikkärit ovat olleet yhtä taistelua. Yöt onneksi nukkuu suht rauhallisesti KOPKOP.Nyt nousemista koitetaan joka puolella, mutta missään muualla se ei vielä ole onnistunut. Konttaus onnistui aamulla pienen matkan ja tosi hitaasti. Kyllä se siittä minä hetkenä tahansa...

Mutta nyt laittamaan lämpimiä voileipiä...

Mukavaa viikkoa kaikille ja ainakin Katrille pikaisia paranemisia (en muista oliko joku muukin kipeänä nyt)

Tähti ja tyttö 121205

Taas on viikonloppu ovella. Tänään taitaisi sitten olla siivouspäivä=(

Miksi se aloittaminen on AINA niin työlästä? Voisitteko potkia minua vähän? Onko teillä jotain hyviä vinkkejä miten saatte kodin pysymään järjestyksessä?

Vilho-poika päätti viime yönä 4.30, että nyt on täysin sovelias aika herätä ja alkaa juttelemaan kuuluvalla äänellä äitille... Siinä sitten höpötettiin (minä hoin,että nyt on yö, nukutaan ja Vilho naureskeli, jokelteli ja osoitteli lamppua ja kelloa) 7:ään asti, jonka jälkeen noustiin oikeasti ylös ja kahvinkeittoon. Kurja sateinen ilma, mutta yllättävän lämmin kuitenkin. Taitaa mennä ihan jaaritteluksi, kun yritän lykätä sitä siivouksen aloitusta. Ei kai se auta, kuin aloittaa;)

Heipsan!

Terveisin " vätys" ja Vilho

Ja tytön kerhopäivä,yöt menneet hyvin puuduttavien korvatippojen takia.vieläkin se silti sanoi että korva on vähän kipeä=/

Juho on nyt kunnolla innostunut nousemaan tukea vasten ja meno sen mukaista=)

aluksi kun osasi vaan pinniksessä nousta ja Katrin sänkyä vasten niin nyt osaa noiden lisäksi olohuoneen pöytää vasten,kirjahyllyä vasten ja ei niin hauskaa-tv-tasoa vasten(eilen hakkasi telkkua ja koitti sammuttaa napista!!!).

Hassua kun ei vielä sohvaa vasten ja Katri taas ekana nousi sohvaa vasten mutta ehtiihän se ja nytkin tulin koneelle kun Juho aamu-unia vielä nukkuu kun ei hetken rauhaa ole istua kun vauhtivilli on hereillä ja ei siis osaa vielä laskeutua kun nousee seisomaan eli vahtimista vahtimista...

äityliini ja Juho kohta jo 10kk

mese alkoi kysyyn salasanaa ja en sitä muista ja oon sitten hukannut sähköposti/salasanalistani että pääsen nyt vanhaan meseeni mutta paljon kavereita puuttuu mm.huomenna... kun en muista ulkoo kenenkään meseosoitteita.

netti jotenkin toimii nyt mutta joululahjojen yhteisö ja mese ei toimi.

Olipas mukava tulla pistäytymään,kun uusiakin kirjoittelijoita.

Aada tuolla sängyssä alkaa heräilemään päikkäreiltä,kirjoitan minkä ehdin.

Onko teillä muilla tällaisia unimatteja.Aada on viimeset pari viikkoa nukkunut ihan mahottomasti.Yöunet 10 tuntia ja kahdet päikkärit yht.5 tuntia.Välillä jo aloin epäilemään,että tuleeko kipeäksi kun noin paljon nukkuu.Mutta taitaa vaan kasvaa.Terkkari kun sanoi,että lasten kasvaminen tapahtuu nukkuessa.

Kaikin puolin mukava tyttönen on,hauskuuttaa meitä erilaisilla tempuillaan.

Veikka 12-v on tosi tärkeä ja onneksi veikkakin tykkää kovasti touhuta typyn kans. Aadalla oli tässä välillä melkoinen suihku/saunakammo,mutta kun eilen mentiin sitten koko porukalla ja velipoika heitti varovasti löylyä niin ei pelottanutkaan yhtään. Ja suihkussakin innostui kovasti esittelemään temppuja.Paljon apua on sisaruksista.(istuttiin toki vauvan kanssa alalauteilla,eikä oltu kauaa)

Eroahdistus helpottamaan päin meilläkin,typy uskaltautuu jo yksin lähteä seikkailemaan ja sitten välillä on päässyt suosikkipaikaansa veljen huoneeseen tutkimusretkelle.

Päivällä karkas kodinhoitohuoneeseen, missä oli sitteri odottamassa uutta kotia.Siellä tämä oli kiivennyt keskelle sitteriä seisomaan ja tutkaili lelukaarta.

Mun piti kyllä kommentoida toisten juttuihin,mutta palailen toisen kerran.Typsy tuli tuohon punttiin taas roikkumaan,kun haluais kanssa tulla näpyttelemään.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille! t.Liinuksi+Aada 9kk

Mun hymynaama otsikko viittaa siihen kun saatiin " uusia tai uusvanhoja" kirjoittelijoita,tosi kivaa=)

Kohtahan me jo taaperopuolelle siirrytään=0

eikös jatketakin kirjoittelua siellä?

Ja onnea ryömijälle=)

mä muistan kun Juho kans yhtäkkiä lähti yllättäen ryömimään.

Tervetuloa siis kirjoittelemaan ahkerasti tirpula ja Heikk@.

Milloin teidän jouluvauvat ovat syntyneet?

t.eks äitiliini,nyk.äityliini ja Juho 281105+Katri 040801

Viikko mennyt taas nopsaan, vaikka täytyy sanoa että päivät on olleet pitkiä. Onneksi enää viikko tätä yksinhuoltajuutta, sitten isukin pitäisi viimein kotiutua. Onhan sillä reissuja suunnilleen 2 kertaa kuussa, mutta suurimman osan ajasta on sitten kotona.

Meidän esikoinen on muuttunut täydeksi riiviöpaholaiseksi! Uhmakohtaukset ja kiukuttelut mä vielä jaksan, mutta nyt on alkanut kiusaamaan ja satuttamaan pikkuveljeä. Alkuviikosta yllätin tytön, kun oli nousemassa Niklaksen selän päälle seisomaan, ei onneksi ehtinyt! Ja koko ajan pitää olla kaatamassa, repimässä, lyömässä, tuuppimassa tai potkimassa. En tiedä jääkö tyttö liian vähälle huomiolle, vai ottaako vain noin koville, kun ei saa enää mitään tehdä rauhassa, vaan pikkunen on aina häiriköimässä. Joka ilta olen ollut ihan poikki, ja onnellinen että päivä on loppu ilman suurempia ruhjeita.

Niklas on edelleen aurinkoinen hymypoika, joka ei siskon murjomisesta juuri välitä. Suusta löytyy nyt 8 hammasta, ja yläkulmahampaat näyttäis jo vaivaavan. Kuolaa tulee litrakaupalla, ja kaikkea pitää järsiä ja hinkata ikeniä vasten. Omaa tahtoakin alkaa jo selvästi tulla esille, mutta vielä roikutaan ahkerasti äidin perässä. Minneköhän se meidän pikkuvauva katosi?! Kamalaa miten vähän aikaa vauvat pysyy vauvoina, joku voisi keksiä keinon millä kasvun saisi pysäytettyä, edes hetkeksi.

Tänään näyttää olevan upea sää, onneksi sain eilen siivottua niin tänään voisi nauttia ulkoilusta ja tehdä piiiitkän lenkin. Tyttö on päiväkodissa, niin pääsee vähän lenkkeilemäänkin. Jos on kotona, niin lenkki on tuonne sadan metrin päähän leikkipuistoon seisoskelemaan. Ja vauhti kolmevuotiaan kävelyvauhti, ja siihen lisäksi noin 30 pysähdystä. Onneksi pian pääsee yksinään iltalenkille... kyllä se elämä vain onkin helpompaa kun on isäntä kotona! (vaikka se ei aina siltä tunnu :)

T:Emppu ja Niklas 9kk 3pv

Meille ei mitään uutta kuulu.Päivät toistaa itseään.Ulkoillaan,leikitään...

Viime talvinen riesa,atopia alkoi taas kiusata pikku neitiä. Sääliksi käy,kun voi kuvitella kuinka paljon kutiaa.Jalatkin alkaa oleen aikas ruvella. Nyt vaan rasvausta kovasti ja vaatteiden silitystä.

Tässä onkin juhlia monenlaisia.Viikonloppuna mennään häihin/ristiäisiin.Äidillä on synttärit samoten meidän poika täyttää ens viikolla 13-v. Siskon kanssa suunnitellaan yllätysjuhlia isälle,joka täyttää parin viikon päästä 60 ja minä samana päivänä 31-v.Sitten on yhet 50-v bileet.

Kamalinta tässä oli se,kun lahjojen lisäksi ei budjetti kestänyt ostaa uusia vaatteita,eikä mulla koskaan ole kaappi täynnä erilaista valikoimaa.Ja kun tuota pirun painoa vaan kertyy ja kertyy argh...

Pakko nyt sulloa itsensä vanhaan mekkoon ja toivoa ettei repeä.Ja voi olla että pyörryn kirkkoon,kun ei henki kulje :) .On siinä nyt vähän väljempi jakku päällä,mutta ei se paljoa auta..

Kun mulla ei kerran mitään oikeeta asiaa ole,niin lopettelen tähän.

Uhkaavan hiljaiseksi pinot alkaa käymään..

Mukavia syyspäiviä! t.Liinuksi+Aada 9kk ja risat

Nyt kuulumisia meiltäkin ennen kuin taas iskee laiskuus :D Milja meni juuri päikkäreille. Omaa aikaa, jee!!!

Milja on nyt taas nuhassa. Oli reilun viikon välissä terveenä ja sitten alkoi taas nenä vuotaa... :( Tosi ikävää, mutta minkäs teet? Syksy... pöpöjen suosikkivuodenaika. Onneksi yöt on menneet normaalisti eli neiti on nukkunut hyvin. Ihme juttu, koska nenä on koko ajan ihan tukossa. Hieman räkäisyys aiheuttaa kiukkua ja väsyä, mutta huonomminkin voisi mennä.

Milja nousee jo usein tukea vasten seisomaan. Tuen pitää olla kuitenkin matala, esim. lelukori, äiti, tv-taso tai rahi. Tanssiminen on myös ehdottoman kiva juttu! Tanssimiseen liittyy hetkuttelua, taputtamista ja hartioiden ravistelua. Ihanaa! <3 Miljalla on ihan selkeät suosikkibiisit, kun musiikkitv:tä paljon katsellaan. :D Tykkää eniten sellaisesta hälläväliä-popista, jota on kiva kuunnella mutta jolla ei maailmaa paranneta. Sellaista kyllä kuuntelen itekin mieluiten :) Uusi juttu on heittäminen. Kun ärsyttää, lentää kaikki tavarat, mitä yrittää tarjota. Ja palloleikki on ykkönen! Istutaan vastakkain lattialla ja heitetään palloa toisillemme! Mahtava ikä tämä jälleen kerran! ;)

Imetys sujuu taas tällä hetkellä ihan hyvin. Sanoin nokkamukista juominen. Tissiä tarjoan neljästi päivässä ruoan jälkeen, yhden ruoan jälkeen en tarjoakaan muuta kuin nokkista. On jotenkin paljon tasaisempaa niin, kun kuitenkin on välillä niitä päiviä jolloin tissi ei oikein maistu. Sitten on tissit ihan täynnä ja olo ahdistava! Ja vähitellen mennään kohti aikaa, jolloin imetys loppuu. Jos Milja päättää, ei haittaa vaikka loppuis jo piankin. Muuten imetän korkeintaan vuoden ikään, sitten saa riittää. :) Minkälaisia tavoitteita muilla?

Aloitin jumpassakäynnin tiistaina!!! Ostin syyskaudeksi kortin paikallisen jumppaseuran jumppiin. Tavoite on käydä ainakin se kerran viikossa, toive olisi kaksi kertaa. Muutenkin laihdutusmotivaatio on taas ihan ok, kunhan saa kerran viikossa karkkiakin syödä! :D

Eilen käytiin ostamassa Miljalle matkarattaat ja potta. Matkarattaat on ihan sellaiset halvat perusjutskat, koska pääasiassa käytetään kuitenkin yhdistelmiä. Pottakin on sellainen perusmalli, mutta voi kuinka Miljasta on ihanaa istua siinä!!! Pari kertaa ollaan testattu, ei ole vielä vaan mitään tavaraa sinne tullut. Mutta aikanaan...

Nyt surffaamaan hetkeksi ja syömään jotain... Voikaa hyvin!

Äippä ja Milja 8kk3vko

ihanaa,sain vauvauutisen juuri,kaveri synnytti viime yönä pienen tytön=)LA olisi ollut 29.9,pieni oli 2,9kg ja 48 cm.

huomasin muuten just että Juholle tuli perään neljäskin hammas eli yläetuhampaat puhkesivat,juuri ja juuri tuntuvat siis sormeen=)

3.puhkesi viime viikolla 12.9 ja neljäs tänään 19.9.

Poika muuten innostuu puremaan välillä =(

Tansku:voi kurjaa=( toivotaan silti että ei reumaa olisi,mun äidillä paha nivelrikko ja tädillä reuma=(

Meillä Juho nukkuu öisin n.10-11h mutta päivisin ei juuri,eilenkin YHDET päiväunet,(tunnin),kun se ei suostunut toisille unilleen.

Yleensä nukkuu 2 tai kolmet unet,kestoltaan 1/2h-1h kerrallaan mutta eilen 11h tunnin yöunet ja päikkärit vain tunnin,siinä kaikki unet=0

Katri voi jo paremmin,puuduttavat korvatipat tuntuvat auttavan,viime yön nukkui kokonaan!!!

perhekahvila jätetään väliin.

Huomenna odotettu jumppa!!ihanaa kun on joku oma harrastus,sunnuntaisin on lisäksi Circuit Training ja sinnekin voisi joku kerta mennä jos ehdin.eli kuntopiiri.

äityliini ja Juho kera 4 hampaan=) 9kk3viikkoa

Mukavaa kun mahtuu vielä porukkaan mukaan.

Meidän tiimi on siis Veera -99, Saara -02 ja Olivia 261205 ( ei siis Noora tai Klaara, hih) sekä tietysti minä ja mieheni, molemmat vuosimallia -71.

Tuossa joku kirjoitteli imetyksestä. Meillä neiti alkoi sen verran kovasti puremaan ja pelleilemään imettäessäni, että nyt ottaa vaan aamuyöstä maitohörppyä äidiltä.

Kovasti olin ajatellut, että olisin imettänyt pidemäpäänkin, mutta hyvä näin.

Juu, se edellisessä viestissä kertomani hammasjuttu on kyllä meitä naurattanut tänä iltana aika mukavasti =)

Kyllä vaan siirrymme sitten loppuvuodesta isolla porukalla tuonne taaperopuolelle. Enköhän mäkin ehdi hyvin pinoutua, kun kuitenkin täällä koneella roikun päivittäin

Aiemmin jo tuolla kyselin liikkumaan lähtemisestä, vähän nauratti itselläkin, kun myöhemmin omaa kirjoitusta lueskelin. Taisin kirjoittaa hivenen äkeissäni:). Tottapa tuo meidänkin kikara joskus liikkeelle lähtee ja jos ei lähde niin kannetaan;). Meidän arki sujuu pääpiirteittäin niin, että aamusella herätään noin 7 aikaan ja syödään aamupuurot ja laitetaan isommat pojat (6v, 9v ja iskä 35v) kouluun ja töihin. Vilhon kanssa jäädään kotiin ja touhutaan mitä milloinkin. Ekat päiväunet on joskus 10-12 välillä kestoltaan noin tunnin. Sitten yhden kieppeillä isommat pojat tulee koulusta, välipalaa, Vilholle ruokaa, läksyjä, jne. Päivän kakkospäikkärit 13.30-17.30 välillä kestoltaan 2-3 tuntia. Iskä tulee viiden maissa ja sitten syödään koko porukalla. Sauna tai kylpy on noin klo 20, iltapala ja sitten 21-21.30 lapsukaiset on nukkumassa. Aikuiset vähän myöhemmin.

Kauheasti olen pohdiskellut töihin paluuta, jonka sitten päätin siirtää vuoden päähän. Rahallisesti varmaan typerä veto, mutta muksut on pieniä niin pienen hetken, että koitetaan kituuttaa. Ja voihan sitä muuttaa suunnitelmia, jos siltä näyttää. Onneksi meillä on ihana pph, joka on hoitanut myös isommat pojat, niin siltä osin töihinpaluu ei ole peikko, kun tietää tutun hyvän hoitopaikan. Inhottavaa vaan laittaa vastakkain näitä raha-asioita ja sitä mitä oikeasti haluaisi tehdä eli olla kotona lasten kanssa.

Muutaman päivän kävin töissä pyörimassä ja kivaahan sielläkin oli. Kukaan asiakkaista ei huutanut " pyyhkimään" . Kukaan ei nyrpistellyt ruoalle eikä ketään tarvinnut houkutella syömään tai tekemään mitään muutakaan. Kaikki olivat pukeutuneet sään mukaisesti ja jos eivät olleetkaan, niin ei se ainakaan minun ongelma olllut=). Siis kaikessa on puolensa! Mutta päätänpä tämän tällä erää tähän ja painun keittiön puolelle! Mukavaa viikon alkua kaikille!

Tirpula ja Vilho Von Gaale

Katrilla alkava korvatulehdus varmaan eli punoitusta oli korvassa mutta kuuria ei vielä saanut,vois hakee puuduttavia korvatippoja apteekista mutta mä veikkaan että pari päivää ja tulehdus iskee kunnolla=(

Meillä harrastetaan liki joka päivä jotain,mutta ne melkein kaikki lasten harrastuksia=)

maanantaisin Katrin muskari,tiistaina MLL:n perhekahvila,keskiviikkona Katrin päiväkerho(3h),keskiviikko iltaisin onkin MUN oma jumppa=),henkireikä,arjen piristys,torstaina Juhon muskari.

Miehellä muuten synttärit tänään ja meen kakun syöntiin=)

jotain piti sanoo mutta unohdan aina kaiken tun tähän istun=/

äityliini

Nyt toimii mun mese taas.

tehdäänpä tännekin vauvasta tietoja että milloin syntynyt,mitä osaa ym.ym.tässä Juhosta:

syntymäpäivä: 28.11.2005 SEKS oli sairaala

sisarukset:Katri isosisko 8/01

liikkuminen:ryömii,konttaa joka päivä,matkat pitenevät koko ajan ollen nyt n.4-5 metriä arviolta,nousee tukea vasten seisomaan.

ruokailu:herää klo 6-7:30 ja heti herätessään syö viljavelliä tai maitoa,puuroakin joskus jos myöhemmin herää,seuraavaksi syö liha/kala/kanasosetta ja perunaa,joskus makarooniakin,maitona kevytmaito jo ja NAN korvike,välipalalla gefilusjogurttia tai hedelmäsosetta purkillinen ja maitoa.sitten 17 aikaan syö kasvissosetta tai lihakasvissosetta ym. illalla syö puuroa n.1dl ja maitoa.Yöllä ei syö.

unet:herää siis 6-7:30,aamu-unet joskus 1-1,5h(ei ihan aina),päiväunet 11:30> vain 1/2h-1h,yleensä 3.unet 15 jälkeen 1/2h-1h,yöunet 10-11h(menee 20:30-21 yleensä nukkumaan)

jutustelu:sanoja:vauva,äittä,isä(mutta vaan 2x sanonut) avaa,mammaa(kun on nälkäinen) hihkuu ja jokeltelee eniten ja puhuu omaa vauvankieltään=)

lempipuuhat:joka paikkaan ryömiminen ja tukea vasten nouseminen ja kaikkien kaappien availu yms=)viihtyy lattialla hyvin nykyään ja välillä istualtaankin leikkii.kylpemisestä tykkää myös ja kastelee kylvettäjän ja koko vessan samalla=)

luonne:aluksi vaikutti rauhalliselta mutta iän myötä:kovasti tempperamenttinen ja omatahtoinen poika on,perusluonne silti iloinen ja tyytyväinen mutta osaa kovaäänisesti suuttuakin.aika vilkas sanoisin,ei pysy paikoillaan juuri yhtään.

taidot:muutama sana,vilkuttaa,osaa näyttää kellon,lampunkin yleensä.

kaksi korvatulehdusta sairastanut alkukesästä,nyt on nuha ja vähän yskää ollut parisen viikkoa mutta muuten aika terve ollut.

tässäpä sitä olikin tälle aamulle=)anopille tänään ehkä mennään,mies menee sitten baariin illalla(mäkin haluisin!!!!!)mä meen sitten lokakuun lopussa=)

Äityliini ja Juho 10kk lähenee=) ja neuvola 2kk tauon jälkeen=)

Olipas alas pudonnut pino. Meillä taas lasten kanssa hurja vauhti päällä. Tänään keskimäisellä oli tanssitunti illalla, sinne sitten raahauduin kera koko mimmilauman.

Tansku, hauskaa, että meillä saman nimisiä tyttöjä =) Tosiaan tosta kolmannesta ei tullut Klaaraa tai Nooraa =)

Tanskulle vielä tsemppiä ja toivottavasti saat pian selvyyden tutkimuksista.

Huomenna meillä pikakäynti neuvolassa. Viimekäynnillä Olivialla oli paino hiukan laskenut, joten huomenna kontrolliin.

Palaan sitten asiaan uudelleen neuvolareissun jälkeen

Hauskaa loppuviikkoa kaikille pikkutontuille ja äideille

Toivottelee Heikk@ ja mimmilauma

Äityliini, juu, mäkin tässä vaan höpisen omista menoista...mutta on ne osittain samaa. Kaksi kertaa viikossa käyn vauvajumpassa, joka on äidin jumppaa vauva sylissä, osin ilman. Siellä olen tutustunut kivoihin mammoihin, joilla on samanikäisiä vauvoja. Heidän kanssaan käydään yleensä syömässä tms., ja samalla vauvat voivat leikkiä keskenään (ja leikkivätkin jo, se on kivaa). Sitten näen toista vauvan äitiä suht säännöllisesti, mutta siihen vauvan ikäisseura sitten loppuukin. Meilläpäin ei ole vauvoja leikkipuistossa... (siis lapsia vain). Itse jumppaan 1-2 kertaa niin että isä vahtii. Kaksi kertaa viikossa käyn työssä niin että äitini vahtii toisen kerran, toisen isoveli. Karella ja Kassulla menee tosi hyvin, Kare palvoo isoveljeään. (Veli siis 15).

Mutta en minä edelleen kauhean monta päivää putkeen viihdy kotona. Käydään vaikka kaupungilla, siitä Karppulikin tykkää.

usen kuukauden viiveellä ajattelin minäkin tulla pinoon mukaan. Ahkerasti olen teidän juttuja taustaillut jo tuolta odotuspuolelta =)

Meillä perheessä tyttötrio : ekaluokkalainen, neljävuotias ja iltatähti tyttö, joka syntyi tapaninpäivänä.

Olivia neiti siis kohta täyttää 9 kuukautta. Mihin ihmeeseen se pikkuvauva oikeen katosi=)

Neiti taitaa olla kovin laiska oppimaan asioita. Meillä kyllä ryömitään ja istutaan jos lattialle laitetaan. Mutta ei tietoakaan, että yrittäisi itse nousta istumaan tai että konttaisi. No toisaalta hyvä niin, isommat tytöt on liikkunut samanikäisinä jo ihan erilailla.

Hampaitakin on vasta yksi =) Nyt on ollut pari viimeistä yötä vähän levotonta ja jo luulin että lisää on tulossa. Tänään jo näin suussa hampaanalun ja iloisena asiaa isällekkin kerroin. Kunnes lähempi tarkastelu paljasti, että suussa oli vaan pieni valkoinen roska !!!

Näin meillä kehitytään, hitaasti mutta varmasti.

Mitäs vielä kertoisin. Paljon olis tietty asiaa, mutta jo syrittäisin ahkerasti pinoutua ja kertoa kuulumisia.

Hyvää viikonalkua kaikille joululapsosille ja äideille=)

Toivottelee Heikka ja Olivia Omppunen

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat