Seuraa 

Meillä ilmennyt ongelmia imetyksen kanssa, kun tyttö on keksinyt ottaa nännistä kiinni hampailla. Myös joskun kesken imetyksen puree hampailla nänniin kiinni ja sattuu ihan älyttömästi. Onko vinkkejä, miten puremisen saa loppumaan. Minä vaistomaisesti " huudan tai kirkaisen" lapselle, että ei saa purra, mutta tuskin hän tajuaa , miksi äiti huutaa. Please lähettäkää neuvoja, jos olette jotain toimivaa keksineet.

Timarjut ja tyttö 5kk

Kommentit (6)

Hei!Onko sun 5-kuukauden ikäisellä jo tosiaan hampaita?Itellä saman ikäinen vauva, mutta meillä ei ole hampaista vielä tietoakaan, joten en voi valitettavasti auttaa:(

Eli samanikäinen pikku-ukko iskee kiinni rintaan niin että tuntuu! Ja meillä vasta kaksi alaetuhammasta puhjennut, siinä vaiheessa kun vastakappaleet tulee esiin on varmaan pakkoluopua imetyksestä. " Heruttaminen" tuntuu kaikki häijyimmältä =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vauva 5kk ja alhaalla kaksi hammasta, joita alettiin käyttämään äidin rintavarustukseen. Kun kiljaisin, vauva katsoi aluksi hämmästyneenä, mutta muutaman kerran jälkeen alkoi vain nauramaan. Luuli kai että se oli jotenkin hauska juttu..... Aloin tekemään niin, että aina kun vauva puri, sanoin tiukasti " ei saa purra" ja lopetin imetyksen siihen. Muutaman minuutin päästä kokeiltiin uudestaan ja jos vauva puri, taas sama juttu. Muutaman päivän jälkeen pureminen loppui. En tiedä oppiko vauva sen, että kun puree, ei saa tissiä vai oliko kyseessä vain ohimenevä vaihe. Oli miten oli, mutta kannattaa kokeilla.

Vauva sai muuten puremisellaan toiseen rintaan nänniin karsean haavan, joka parani sitruunan mehulla. Kirvelee, mutta parantaa! ;o)

kahden kk iässä ja 5kkä iässä niitä oli jo kuusi:) Aina kun on tullut uusi hammas, on ilmennyt puremista ja näykkimistä hetken aikaa, kunnes lapsi on oppinut uuden imemistekniikan hampaiden kanssa. Tällä hetkellä ei pure ollenkaan. Olen ottanut nenästä kiinni kun on purrut, sillä tavalla aukaisee suunsa. Ei imetys hampaiden tuloon loppunut, vaikka itsekin ajattelin niin!

Meillä meni viime yö hyvin, 2 syötöllä ja ilman puremisia. Tytöllä siis nyt vain 2 alaetuhammasta. Minä olen myös tehnyt niin, että olen sanonut kovalla äänellä: " ei saa purra, äitiin sattuu" .. tyttö oli ensin aivan ihmeissään, mutta ehkä se on tehonnut. Toivotaan, että lisää hampaita ei tule ihan pian ja että pureminen tosiaan unohtuu.

Imetys on niin helppoa, että siitä en haluaisi luopua.

Timarjut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat