Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Olen tässä (tyhmyyksissäni) ostanut noita Tutan puolipotkareita ja yöhaalareita pojalle kun olen tykännyt niiden mallista. Kankaathan ovat aina olleet huonolaatuisia (menneet heti nukkasiksi ja värit haalistuneet) ja ompelutyö mitä sattuu (aina saumat auki tai sitten ommeltu rikkinäisillä neuloilla ja reikiä täynnä), mutta tähän asti en ole asiasta kummemmin välittänyt (olenhan tämän " laadun" tiennyt jo niitä ostaessani). Joskus olen lähettänyt niitä takaisin korjattaviksi, mutta toisinaan ommellut itsekin saumat kuntoon.

MUTTA nyt " paloi hihat" . Poika heräsi aamulla toinen jalka yöhaalarista ulkona. Ajattelin, että kakkosvetoketjunvedin on auennut ja siinä syy, mutta eipäs ollutkaan niin.Haalarin vetoketju oli irronnut ompeleistaan sieltä jalkateränluota ja tämä kakkosvetoketjunvedin on nyt kadoksissa!

Olen etsinyt sitä kaikkialta ja ei löydy (illalla se oli paikallaan). Olen jo soittanut lääkäripuhelimeen, että mitä tehdään, kun näyttää siltä että ysikuinen poikamme on sen syönyt... Käskivät tarkkailla ulosteita ja poikaa :-(

Hitto! Tutalta sainoivat vain, että on vanhempien tehtävä tarkastaa vaatteet (siis ovatko rikkinäisiä...). Kuinka moni teistä syynää yöhaalarin saumat ennen nukkumaanmenoa??? Ja kyse on n. kuukauden vanhasta puvusta, jota käytetty max. 3 kertaa.

Että tarkastakaapas Tutan tuotteenne!

Muuten, katselin tuota pukua ja siitä on ainakin se vetoketju leikattu poikki, eli siellä ei ole mitään stopparia estämään niiden vetimien irtoamista. Ei ollut meidän kolmessa muussakaan puvussa... Todella turvallisia lastenvaatteita tekevät Tutalla. Ja niitä ei tule tähän kotiin enää yhtäkään!

Kommentit (8)

Itse lähetin yhden puseron Tutalle takaisin, kun siitä purkautui hihasta ompeleet eka käyttökerralla. Samalla kysyin, että millä Tutta perustelee ompelunlaatua, kun Ökotex-sertifikaatti määrittelee ainoastaan kankaan laadun. En saanut muuta vastausta kuin semmoisen perusvalittelukirjeen.

Tutan vaatteet tehdään nykyisin Kiinassa. Ei siis edes Virossa:(

Meillä on paljon Tutan vaatteita eikä mitään edellä mainituja ongelmia ole ollut. Äitiyspakkauksen vaaleansiniset puolipotkarit nyppääntyivät tosin pesussa, mutta muuten vaatteet ovat säilyneet siisteinä, värinsä pitävinä ja ehjinä. Käytössämme on niin Tutan trikoovaatteita (bodeja, potkareita), collegevaatteita kuin uusretrojakin. Hyvinä ovat pysyneet myös Lindexin ja H&M:n vaatteet, mutta ostamaani Name It-merkkiseen bodyyn tuli reikä keskelle kangasta kahden käyttökerran jälkeen..... :o(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

on todellakin ihan syvältä. Esikoiseni syntyi vuonna 2003 ja vielä silloin vaatteet olivat hyviä. Nyt en todellakaan enää osta tuttaa. Meillä kävi yhden potkupuvun kans niin että oli nukkainen yhden pesun jälkeen. että se siitä sitten. Mutta eikö ne vaatteet tehdäkin nykyään virossa?

Tutan uusretroja olen jokusen ostanut viime aikoina, ja kaikissa joku sauma purkaantuu ja kankaat ovat nyppyyntyneet. Voi olla totta että osa Tutan vaatteista tehdään laadukkaammista materiaaleista, mutta luulisi valmistajankin ymmärtävän että _jokainen_ huonolaatuinen tuote syö luottamusta ko. merkkiin. Eli ei voi olla liiketoiminnalle hyväksi myydä tarkoituksella huonompilaatuisia vaatteita! En itse sekaannu enää yhteenkään Tutan vaatteeseen, sillä en aio kaupassa syynätä kankaan laatua ja jokaista saumaa erikseen.

Sama ongelma on Rukalla, joka valmistaa heikompia erikoiseriä mm. Cittarille. Olen erittäin tyytyväinen Hobby Hallista ostettuun aws-talvihaalariin, mutta Cittarin ohuesta kankaasta (yläosa) valmistetusta haalarista en todellakaan maksaisi samaa hintaa! Mieluummin vaihdan merkkiä jos laatu ei ole tasaista.

Ja pesuaineena meillä on LV kirjopyykille, joten valkaisuaineesta ei kankaan nopea kulahtaminen johdu. Ja ainakin ensimmäisen pesun yritän pestä 60 asteessa jos ohje niin sanoo, mutta useinkaan ei kerry kohtuullisessa ajassa kuudessakympissä pestäviä punaisia/muita kirjavia koko koneellista, joten on pakko vähän joustaa lämpötilasta. Olen kuitenkin ymmärtänyt että ensimmäisessä pesussa se värin lopullinen kiinnittyminen tapahtuu.

Kannattaa tehdä valitus kuluttaja-asiamiehelle - kysymys on samanlaisesta vaaratekijästä kuin huppujen nyörit, jotka nyttemmin on kai kielletty lastenvaatteissa.

Reima-Tutta -konserni kyllä kaivaa omaa hautaansa tämän Tutta-tuotemerkin kanssa - johan Lindex yms. myy parempilaatuista trikoovaatetta kuin mitä Tutta-merkillä myydään (sen sijaan 70-luvulla tehdyt Tutta-potkuhousut ovat vieläkin täydessä iskussa).

Olen kahden vuoden aikana ostanut 4 tutan tuotetta ja joka ikisin olen joutunut eka kuukauden aikana palauttamaan johonkin suuntaan. Kahdesta bodista saumat aukesi eka käytön jälkeen ja kahdesta yöpaidasta (2-osainen) myös saumat auki ja toisessa tuli kankaaseen reikiä. No, uudet sain tilalle, mutta eipä ole häävisti kestäneet nekään. Toinen yökkäri on nyt ollut käytössä noin puoli vuotta ja on ihan haalistunut ja paidassa on useita reikiä ja sauma on auki jälleen. Meidän taloon ei siis enään tule yhtään Tuttaa, varsinkin kun ovat niiin julmetun kalliita laatuunsa nähden. Ihmetyttää varsinkin tuo kankaiden huonolaatuisuus, vaikka pesen aina 60 asteessa ja nurinpäin, niin siltikin värit kaikkoaa tosi nopeasti.

Mutta tuosta vetoketjuhommasta niin... käyttävät kyllä metrivetoketjua eli ei siellä kummassakaan päässä silloin ole niitä stoppareita... Halvempi vaihoehto.

TOSI HYVIÄ JA KESTÄVIÄ JA ETEKIN PESTÄVIÄ.

Atoopikolla kun rasvataan ihoa hieman useasti niin päälle panen luonnonvalkoista tms. tuttaa puolipotkaria, yöhaalaria, paitaa tms.

Retroihin en tokikaan oo " sekaantunut" senhän tuntee jo käsiinkin sen kankaan laadun...mutta nuo peruskankaat on hyvin toimineet

pesen 60-jopa 90 niitä nurinpäin käännettynä ja ehdottomasti värinmukaan lajiteltuna niin ei ongelmia oo ollut

gollegepuvut olleet hyvät, joku " markettimalli" tuntunut käteen heti ohkasemmalta ja se jäänyt kauppaan (citymarketiskohan se oli), erikoisliikkeen mallit olleet hyviä

myös kannattaa valita pesuaine oikein, valkaisematan värilliselle yms.

nimittäin monikin täälläkin sanoo käyttävänsä vain yhtä tiettyä " yleisainetta" , joten syy voi helpostikin olla läheltä......

ohjett tehty noudatettaviksi

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat