Vierailija

Alkoholi(humala) aiheuttaa hirveästi pahaa mieltä, häpeää, rikoksia yms.

Nyt kolmenkympin korvilla on hirveän vaikeaa ymmärtää, miksi joku aikuinen ihminen tieten tahtoen hakeutuu ongelmiin humaltumalla? Nuorten pöhköilynä humaltumisen vielä ymmärtää...mutta että vielä kolmekymppisetkin?

Minä tulin siihen tulokseen, että en tarvitse alkoholia. Jotenkin säälin niitä ihmisiä, jotka eivät osaa ilman viinaa pitää hauskaa.

Jos alkoholin mausta pitää, lasillinen ruuan kanssa tai muuten on toki eri juttu.

Mitä ajatuksia tämä teissä herättää?

Sivut

Kommentit (25)

Viiniä on käytetty ruokajuomana vuosisatoja eikä pelkästään sen humalluttavan vaikutuksen vuoksi, vaan siksi, että oikein valittu viini korostaa ruoan erinomaisuutta ja maukkautta.

13

Vierailija:

Lainaus:

Jos alkoholin mausta pitää, lasillinen ruuan kanssa tai muuten on toki eri juttu.

Tuo aloituksesta. Kirjoitin myös, että en tuomitse toisten valintoja. Korkeintaan hiukan ihmettelen ja se on kyllä jokaiselle ihan sopivaa ja jopa suotavaakin. Asioiden pohdiskelu ja ihmettely on elämän suola!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

perhepiirissä omakohtaisia kokemuksia siitä, kuinka paljon alkoholi tuo tuskaa elämään ja kuinka monen ihmisen elämän voi " pilata" juomalla liikaa viinaa-->olen tällä hetkellä sitä mieltä että viinasta ei seuraa kenellekkään yhtään mitään hyvää

En ollenkaan paheksu tapaasi! Toki jokainen itse päättää alkoholin käytöstään. Toiset haluavat juoda (jotkut useammin ja sijnä vain kerran vuodessa) ja toiset eivät.

En ole omassa kannassani mitenkään ehdoton, en kutsu itseäni absolutistiksi. Jos mieleni tekisi juoda, ei se mikään ongelma olisi. En vain pidä viinan mausta, enkä ole tuntenut tarvetta humaltua.

Halusin vaan tämän otsikon yhteydessä tuoda oman (aika harvinaisen, ilmeisesti) ajatukseni alkoholista. En tuomitse muita, mutta silti hiukan ihmettelne, miksi muut eivät näe tätä samoin kuin minä ;D

Ystävällisesti, ap

Ja surullisinta on että sellaiset ihmiset tajuaa sen viimeiseksi... silloin kun on jo tehty jotain peruuttamatonta.

Ei mitään, periaatteessa ollaan samoilla linjoilla, mutta mä ehkä löyhemin.

Hauskaa päivää.

kolmonen/seiska

Yleensä känniä pidetään lieventävänä asianhaarana kaikenlaiselle älyttömyydelle ja jos kännääjä on nainen, niin hänet saa vaikka raiskata kunhan vaan sitä ennen osoitti halukkuutta pussailuun.

Ja voi jesta miten ihmetellään jos joku ei halua ryypätä. Suomessa on 5 hyväksyttävää syytä olla selvin päin: alaikäisyys, raskaus/imetys, autolla ajaminen, AA-kerhon asiakkuus, lestadiolaisuus. Ja jos oma syy ei ole mikään näistä, niin johan joutuu selittelemään. Ärsyttävää!!! Miksei anneta jokaisen täyttää lasinsa haluamallaan juomalla?

Minun on kieltämättä vaikea ymmärtää tuota " kielen kantojen irrotteluakaan" alkoholilla. Tekisi ihan hyvää jokaiselle opetella irrottelemaan ja rentoutumaan muilla keinoin.

Nyt kun olen ollut humaltumatta jo 4 vuotta, ajatukseni humalatilan hakemisen typeryydestä vain vahvistuu. Olen oppinut rentoutumaan ilman alkoholia ja tunnen oloni rennommaksi kuin ikinä viinan kanssa! Ei rahan menoa, ei krapulaa, ei mokien miettimistä (pikku nousuhumalassakin saattavat kielen kannat irrota liikaakin) jne.

Ihan käyn baarissakin joskus, pikkujoulut ja kosteat illanvietot juhlin siinä missä muutkin, mutta ilman viinaa. Enkä koe oloani mitenkään jäykäksi ;)

Alkoholi on suomalaisille sosiaalisissa tilanteissa suojaverkko, minkä taakse on helppo kätkeytyä.

ap

Jos tarkoituksesi oli provosoida, ei onnistu. Olen liian vanha ja rauhallinen lähtemään riitoihin mukaan ;-)

Jos taas olit tosissasi, voin kertoa, että en ole lestadiolainen. En edes " tavallinen" uskovainen.

ap

En ymmärrä minäkään. Mutta minusta tuollainen käytös ei ole sen fiksumpaa ilman kameroitakaan.

BB:tä on ehkä vaikeaa katsella selvinpäin. Samaa sähellystä juopottelu on monessa kaveriporukassa/baariseurueessa (ei tietenkään kaikilla! Kun joku kuitenkin tähän tarttuu) mutta kun itse on myös juonut, ei toiminnan älyttömyyteen kiinnitä niin huomiota.

ap

Mutten sekoile tai muutenkaan menetä otetta. Joskus lomareissuilla voi olla viikonkin humalassa, ilman hölmöilyjä tms.

Joillekkin alkoholi on piriste ja toimii järkevästi, toisille ei käy ollenkaan.

Ymmärrän kyllä kantasi, mutta ehdottomuuskaan ei ole hyväksi.

Kuvittelisin että suuri osa kuitenkin osaa käyttäytyä ja jälkeenpäin ei tarvitse hävetä.

Meillä ollaan puheliaita jo valmiiksikin, mutta joskus on äärimmäisen mukava vähän unohtaa jäykkyys ja antaa mennä vaan. Ja kun tietää omat rajansa, ei tuo humaltuminen mielestäni ole pahasta.

Kolmonen

Vierailija:

Lainaus:

Viiniä on käytetty ruokajuomana vuosisatoja eikä pelkästään sen humalluttavan vaikutuksen vuoksi, vaan siksi, että oikein valittu viini korostaa ruoan erinomaisuutta ja maukkautta.

13

No...ajatteleppa niin päin, että ihmettelthän sinäkin juuri nyt, miten minä voin ajatella tällä tavalla, eikö? Samoin minä saan ihmetellä toisten ajatuksia ja tekemisiä. Kunhan ihmettelyyn ei sisälly tuomitsemista ja paheksuntaa, ei mielestäni tässä ole mitään pahaa.

Tällaisia tietysti ihmettelen vain oman pääni sisällä, enkä esim. kahvipöytäkeskusteluissa. Nyt kyn anonyyminä on mahdollisuus ajatuksena laittaa esille, täällä sen voin tehdä. En tietenkään tieten tahtoen toisia ihmettelyilläni toivo loukkaavani.

ap

kameran edessä ja tekevät itsensä naurunalaisiksi koko kansan edessä. Kyllä on varmaan kiva palata normaaliin elämään sen jälkeen kun puoli Suomea on nähnyt sut alasti kännissä hillumassa tv:ssä.

Itse olen niin tottumaton alkoholin käyttäjä, että yrjö tulee ennen kuin vedän liikaa, joten lopetan/hidastan tahtia ajoissa. Mutta en tajua miski pitää ehdoin tahdoin vetää ittensä niin sekaisin että tapahtuu tämmöistä kuin BB:ssä.

Mun mielestä on välillä mukavaa ottaa sen verran että saa " kielenkannat irti" . Sillon on hauskaa ja renota. Mitään umpitunnelia en ole ottanut yli kymmeneen vuoteen. Silloin tulee usein mokattua ja hävettää jälkikäteen.

Mutta ei mun mielestä viinaa tartte kokonaan jättää.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat