Seuraa 

Moi!

Onko Tapiolasta hylätty varauksenne vakuutuksesta syntymättömälle lapselle äidin liikapainon vuoksi? Tai tiedättekö, onko olemassa joku raja-arvo, jonka ylittäessä muuten terveelle äidille ei varausta myönnetä?

Kommentit (6)

Mulla ekassa oli raskauden alkaessa bmi just ja just alle 30, toisen raskauden alkaessa huimat 36 (kiitos ekan raskauden hurjan painonnousun ja nopean uudelleen raskautumisen :) ) ja nyt kolmannessa taas karvan alle 30. Joka kerta on vakuutus myönnetty syntymättömälle lapselle, painoon ei ole puututtu kertaakaan Tapiolassa.

ja haluaisin kommentoida tuota miksei vakuutusta hakiessa ilmoitettu ylipainon vaikuttavan asiaan.

Bmi saa olla todella paljon ja silloin äitikin tietää olevansa huomattavan ylipainoinen. Jos virkailija tiskillä vielä huomauttaisi asiasta niin se vasta koetaan loukkauksena. Ja toisekseen meidän koulutukeen ei kuulu arvioida äidin painoindeksiä.

Ylipainon riskeistä puhutaan paljon ja varmasti äiti tietää mitkä riskit

ns. " sokerivauvoilla" on. Ymmärrettävää että vakuutusyhtiö haluaa minimoida riskit jo senkin takia ettei kaikkien lapsivakuutuksia tarvitse korottaa lisääntyneen riskin vuoksi.

hylkäyksiä ei tule syyttä. Se ei ole kenenkään edun mukaista. Ymmärän tietysti että vanhempia hylkäävä päätös harmittaa=/

Vakuutusta voi sitten hakea uudestaan vauvan synnyttyä ja harvoinhan imeväisillä on tuohon mennessä mitään sairauksia ollut =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itselläni kävi niin, että kun ylipainoa oli liikaa niin vakuutus hylättiin... Raja on muistaakseni 37, joten reippaastihan sitä painoa saa olla yli ennen kun hylkäys tulee. Itsestäni oli mielenkiintoista se, että asiasta ei mainittu mitenkään vakuutusta haettaessa...

Mulla on BMI yli tuon 37,en saanu vakuutusta vauvalle. Mun kaverilla 32 ja sai vakuutuksen ja just kuulin tapauksen jossa oli kans vedottu tohon paino-indeksiin vaikka oli ihan normaali eli 25!!!

Mun mielestä on ensinnäkin väärin jos äiti on perusterve ni sitte vaan tuijotetaan sitä painoo,tietty onhan siinä riskinsä,mutta onko se lapsen vika että äitinsä on ylipainoinen...???

Mulle ei kans puhuttu koko paino-indeksistä yhtään mitään kun kävin Tapiolan konttorilla tekemässä hakemuksen,joten hiukan v****ti niiden toiminta.

Täytyypi harkita sitä sitten kun masukki on sen 2kk.

tiitiäinen78

Minä ainakin sain syntymättömälle lapselle vakuutuksen vaikka bmi oli 32. Muuten olen terve,mutta ylipainoa. Tapiola otti kopion äitiyskortista ja se laitettiin liitteeksi hakemukseen. Eikä ainakaan meillä ollut mitään ongelmia. En tiedä sitten miten muilla on käynnyt.

Esikoisesta ei paino ole lähtenyt mihinkään ja toinen on tulossa ens vuoden puolella ja otetaan hänellekkin ennen syntymää vakuutus jos saadaan.

Ei pidä ainakaan minun tapauksessani paikkaansa tuo BMI 37. Minulla on sen alle ja neuvolakortissakaan ei ollut mitään moitittavaa, niin kuin ei koko raskausajassa, mutta vakuutusta emme saaneet. Hain vielä viimeisenä mahdollisena päivänä (3kk ennen la) Syynä ylipaino. En jaksanut siinä vaiheessa rueta purnaamaan minnekään. Nyt voisin hakea uutta vakuutusta, kun vauva yli 2kk. Saas nähdä haenko. Taidan laittaa sitä ennen kyselyn Tapiolaan vakuutuksesta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat