Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

MOi, olen miettinyt töihin paluuta vanh.vapaan jälkeen. Ajattelin tehdä 1-2 pv/vk, jolloin kotona olisi hoitaja/ isä. Vauva on nyt täysimetyksellä ja kohta (6kk iässä) aloitetaan kiinteät.

Miten >9kk ikäinen syö ja nukkuu päivisin? Haluan jatkaa imetystä vuoden ikään. Mitenköhän paljon pitäisi pumpata maitoa per päivä (7,5h työpäivä)?

Kiitos jo valmiiksi vastauksista..=)

Kommentit (2)

Hei,

vauva täytti viime viikolla 8 kk, ja meillä tehdään näin: teen 3 päivää viikossa töitä, siitä yleensä 2 päivää etänä (tietokeella ja etäyhteydellä)jolloin olen kotona ja työskentelen vaihtelevalla menestyksellä vauvan nukkuessa ja leikkiessä lähistöllä - yhden päivän olen poissa vauvan luota siten, että aamulla vauvan herättyä imetän, sitten syödään aamupuuro. Vien vauvan sitten hoitoon töihin mennessäni n. 10 ltä, hoidossa hän nukkuu ekat päiväunet, syö lounaan (liha-kasvissose) ja vettä nokkamukista. Sitten leikkii ja nukkuu toiset päikkärit, joilta herättyä syö välipalaa (vauvajogurttia, vauvan hedelmä-mysliseosta) ja vettä nokkamukista. Tulen klo 14-15 aikoihin, jolloin imetän, samoin sitten ennen päivällistä ja päivällisen jälkeen ennen iltapuuroa. Eli en pumppaa ollenkaan maitoa vauvalle hoitoon, kun aika noin lyhyt. Korvaan sitten väliin jääneet imetykset tiheämmällä maidottelulla illalla. Tämä lähinnä sen takia, että vauva ei tuttipulloa huoli... Hyvin on sujunut ja vauva iloinen ja tyytyväinen.

Rosa ja neiti 8,5 kk melkein...

Menin itse muutama viikko sitten töihin äippäloman loputtua. Teen 2-3 pvää/vko töitä. Vauva on 9,5kk, ja hoitaja käy kotonamme päivisin.

Varmaan vauvojen nukkumiset päivisin voivat vaihdella hyvinkin paljon. Meillä nukkuu aamupäivisin 1-1,5h unet, ja iltapäivällä samanlaiset. Syö aamulla puuroa, sitten lounaan ja välipalan, ja päivälliseen mennessä olenkin jo takaisin kotona. Lapselle juotetaan maitoa nokkamukista aterioiden päätteeksi. Itse en ole enää jaksanut lypsää maitoa, vaan imetän aamulla ennen töihin lähtöä, päivällä vauva saa Tuttelia, ja illalla taas imetän. Tuntuu, ettei sitä maitoa enää niin paljon tule, että viitsisi pumppailla. Hyvin on Tuttelikin maistunut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat