Seuraa 

Aloitanpas minäkin KERRANKIN viikonlopun pinon :) Olen enemmän panostanut muiden kirjoitusten lukemiseen, nyt skarppaan!

Mukava viikonloppu edessä. Lähdetään avokin ja koiruliinin kanssa junalla puksuttelemaan opiskelupaikkakunnalta kotipuoleen äitien (tulevien mummojen) hemmoteltaviksi. Lisäksi, olen päättänyt rohkaista mieleni ja kertoa ihanasta raskausuutisesta kaikille niille, jotka sitä eivät vielä tiedä. Tulee odottamisesta sitten taas astetta todellisempaa kun on kaikki ystävätkin mukana. Ja toinen mummokaan ei vielä tiedä, käskee tietenkin välittömästi naimisiin mennä, wanhanaikainen kun on! ;)

Aurinko paistaa ja elämä hymyilee, toivon samaa kaikille ja myös mukavaa alkavaa viikonloppua :)

-Rixuliina- rv 10+6

Kommentit (18)

Toinen arvas ja toinen kysyi suoraan kun tiesi että ollaan toivottu toista jo keväästä asti.

Oltiin sovittu et omille vanhemmillemme kerrotaan heti np-ultran jälkeen (joka on ens viikolla). Mutta mun omat vanhemmat ovat viel useamman viikon ulkomailla, joten kertominen venyy vielä viikoilla. Halutaan kertoa samalla aikaa molempien vanhemmille niin kuin tehtiin esikoisen kanssa.

Minulla on tänään vapaapäivä. Mies lähti esikoisen kanssa mökille ja saan olla kotona yksin ihan koko päivän. Nyt pitäs vaan nauttia rauhasta ja olla vaan mutta luultavasti alan siivota kun kerrankin on talo tyhjillään... ;)

-1977- rv 11+3

Huh onpas ollut vauhdikas lauantai! Oltiin esikoisen kanssa kahdestaan ja innostuin sitten leikkaamaan ruohon ja mullistamaan vähän lastenhuonetta. Lisäksi oli vielä hevosetkin hoidettavana, kun mies oli lupautunut kaverinsa talkoisiin.

Meillä poika (kohta 2v) on tosi innokas auttamaan kaikissa hommissa. Pikkuruohonleikkurinsa kanssa käveli uskollisesti mun perässä koko pihan ja meillä tota pihaa on ihan omiksi tarpeiksi :) Hevosten ruokinnassakin on niin innokas, että aina ei saisi edes auttaa. Voi olla, että keväälläkin meillä on sitten innokas vauvanhoitaja, tai sitten hän on niin mustis, että heittäytyy takaisin vauvaksi , no saa nähdä sitten.

Me kerrottiin vauvauutisesta kaikille heti np-ultran jälkeen, tai siis ei tarvinnut kertoa kuin mun äidille, niin sen jälkeen asiasta tiesi jo kaikki muutkin :) hän on niin innoissaan, vaikka tämä on mun äidille ja isälle jo kahdeksas lastenlapsi. Hauska sattuma, että mun veli ja sen avovaimo odottavat esikoistaan syntyväksi huhtikuun puolenvälin paikkeille!

No nyt täytyy mennä saunaan, tuli niin innokas pikkukaveri hakemaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eilen oli vaan niin tuskainen olo kun oikea käsikin oli aivan ämmänneuloilla, kun sen liikuttaminen oli niin vaikeaa sen patin takia. 2.10 on seuraava neuvola, näytän sitä sitten siellä..

Aikaisemmin olin aika hermona sen LA:n kanssa, nyt selvis kalenteria tutkimalla, ettei ois edes mitenkään mahdollistakaan se siirtyminen viikolla, koska mies lähti työmatkalle 2 päivää hedelmöittymisen jälkeen.. Ja postinjakajakin on nainen :)

Mulla kans vihloo vatsaa aivastellessa ja liikkuessa turhan rivakasti.

Belly beltiä en ole enää tarvinnut, koska se kaamea turvotus on laskenut, mutta ehkä parin viikon päästä taas tarvii :) Esikoista odottaessa housut puristi ekan kerran ehkä viikoilla 15-16, eikä ollut edes minkäänlaista turvotusta, nyt on ollut järkky valasolo..

Rakenneultra on 17.11, eli siihenkään ei ole enää aivan älyttömästi aikaa! :)

Eemeli rv 12+1

Mie en ookaan pitkään aikaan vieraillu vauva-lehden puolella. Enemmän oon tuolla kaksplussan puolella keskustellu.

Aattelin kuitenkin tällekin puolelle tulla ilmoittelemaan itsestäni. Eilen oli np-ultra ja kaikki hyvin. Sikiö vastasi viikkoja, oli oikein vilkas ja sydän löi!

Nyt olen sitten huuto.netistä huudellut innoissani unisex vaatteita. Ja ostin lindexistä pienen fleece-haalarin.

heidi rv 12+0

Meni tuo teksi edelliseen pinoon, kun en huomannut, että uusikin oli jo aloitettu.

Eli olo on alkanut helpottaa melkoisesti, vaikka koko ajan on kuitenkin vielä vähän kuvotusta. Lähinnä siis mitään ruokaa ei tee mieli, mutta syödä pystyn jo lähes normaalisti. Tai siis annoskoko on pienentynyt huomattavasti, kun eihän tämän parin kuukauden paaston jälkeen mahaan enää kerralla paljon mahdu.

Ensi viikolla olis se np-ultra ja nyt on alkanut vähän hirvittää ajatus koko ultrasta. Jostain syystä on alkanut epäilyttää, onko masussa enää ylipäänsä elämää. Pahoinvointi hellitti paljon aiemmin kuin esikoisen aikoihin ja muutkin oireet tuntuvat kadonneen. Öisin ei enää tarvitse vessassa juosta ja turvotuksen kadottua huomasin, että mahakaan ei ole kasvanut senttiäkään. Samat housut käy edelleen. Sitä paitsi olen melkoisen laiha, joten luulis näillä viikoilla (12+) jo edes jotain itse huomaavan. Esikoisen ajoista vain ei ole muistikuvia, kun olo oli niin surkea ja silloin oli turvotustakin vielä monta viikkoa. Mites teillä muilla, onko ketään, jolla maha ei vielä näkyisi itsellekään? Joku (sorry, en muista nikkiäsi) näytti siitä tuossa edellä mainitsevankin, ettei edes peilin edessä napasillaan huomaa mitään. Kiva kuulla, etten ole ainut. Ei kai tässä auta kuin odotella sitä ultraa. Onneksi on viikonloppu tulossa niin voi pitkästä aikaa lähteä koko perheellä kotiseinien ulkopuolelle ja saa vähän muutakin ajateltavaa.

Minäkään en ole täällä paljon kirjoitellut, lukenut vaan. Toista lasta odottelemme syntyväksi ensi keväänä.

Minulla oli tänään toinen neuvola ja kuunneltiin sydänääniä. Pienen etsimisen jälkeen ne siel kuuluivatkin ja kyllä tuli hymy huulille niin minulle kuin mukana olleelle miehelleni. Olo on hieman helpottunut. Ens viikon np-ultraa voi odotella jo vähän helpottuneemmalla mielellä. Masussa on kuin onkin elämää! :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-1977- & P-04 & rv 11+2

JOs ette, niin milloin aiotte kertoa?

Me (tai siis mies) ollaan paljastettu muutamalle kaverille, jotka ties meidän lapsettomuustutkimuksista ja -hoidoista, mutta sukulaisista ei tiedä vielä kukaan.

Moikka. Täällä alkaa 11 viikko. ja ihanaa viikonloppu. Saa kunnolla nukkua ja syödä kun huvittaa.

Pahaolo jatkuu ja hajuaisti on terävä,mikä saa aikaan lisää kuvotusta. Pissallakin saa edelleen juosta jatkuvasti.

Maha ei mitenkään näy vielä, ei edes ilman vaatteita peilin edessä.

Hauskaa viikonloppua kaikille : )

Moi!

Ihan tällainen pikainen viikonloppujen toivotus vaan kaikille! Edessä ois viikon kesäloma, ihanaa, vaikka olenkin kaavaillut sen täyteen siivoamista, omppusoseen keittämistä jne.

Huomenna ois tarkoitus kertoa tulevasta perheenjäsenestä tuleville isovanhemmille, toivottavasti eivät mene ihan täysin sekaisin :). (Mun vanhemmille tää ois eka lapsenlapsi, joten pikkuisen tuo kertominen jänskättää, appvanhemmat ovat jo konkareita, sillä miehen siskolla on 3 lasta...)

Mutta siis pidemmittä puheitta hauskaa viikonloppua!

Mysteria 13+5

PS. Pakko sen verran vielä lisätä, että tänään kokeilin ekaa kertaa tuota lyhintä Belly Beltiä, kummasti olo on ollut helpompi näiden aiemmin hieman kiristäneiden housujen kanssa... eikä tuota viritystä pitkän paidan alta huomaa kukaan :).

Enpä ole tämän raskauden aikana vielä tänne kirjoitellut. JOtenkas esikoiseni synt.25.10.05 on ollut nyt kauheassa flunssassa ja on kauhean kiukkuinen ja väsynyt. Nyt sain onneksi päiväunille jos vaikka virkistyis. Itselläni ei ole ollut ensimmäisessä eikä tämän toisenkaan kohdalla minkäänlaista pahoinvointia. Hampaiden pesu on vaan aina yhtä inhottavaa alkuvaiheessa, kun pitää alkaa huuhtelemaan suu niin meinaa aina oksennus tulla.

Todella inhottavaa ku tuli niin kylmät ilmat ja tyttö on sairaana niin ei pääse ulkoilemaan.

Minulla piti olla keskiviikkona eka neuvola,muttas neuvolasta soitettiin klo.9.00 että se pitää perua ku täti on sairaana. Olin ihan raivona,minulla olisi ollut aika klo.12 ja olin ystäväni pyytänyt esikoista katsomaan niin sitten samana aamuna perutaan koko homma. np-ultra on vasta 23.10, ensin olisi ollut aikaisemmin mutta siirsin sitä ku miehelläni oli just samaan aikaan parin päivän kurssit tampereella.

Meillä varmasti viikonloppu menee loppu tavaroiden purkamisessa, muutettiin viime kuun lopussa tähän uuteen isompaan asuntoon ja meinaa esim.vaatehuone olla vielä aika pommin jäljiltä.

Meillä on onneksi kaks ilmaista ultraa np- ja rakenneultra. Miten muilla odottajilla? Ois kiva tietää kuinka moni on käynyt yksityisella ultrassa ja paljon sellainen lysti maksaa? Itse haluaisin käydä myöhemmässä vaiheessa käydä ultrassa jos vaikka saisi sukupuolen tietoon ja minkä kokoinen vaaveliini on tulossa. Edellisessä raskaudessa ei ollut synnytystapa arviossa ultraa ja lääkäri kokeili vaan kädellä että " minkä kokoinen" on tulossa.

Mutta en enään selitä mitään omia juttuja, ei kukaan jaksa mahdottomia lukea =)

Zemppiä kaikille odottajille...<3

Enpä ole vähään aikaan käynytkään kirjoittelemassa, oon ollut niin kuoleman väsynyt ettei ole jaksanut ajatellakaan koneen avaamista.

Oltiin suunniteltu että kerrotaan sukulaisille vasta ekan ultran jälkeen raskaudesta mutta maha jo sen verran pömpöttää enkä jaksanut enään sitä piilotella. Nyt kaikki kannustaa ihan hirveesti...kiva kun on tukijoita.

Oireet ne ei helpota, saatiin eilen olla koko päivä ihan kaksistaan miehen kanssa kun isovanhemmat otti esikoisen 1v 7kk yöksi hoitoon. Tuli nukuttua viimeisen vuorokauden aikana varmaan 17 tuntia ja siltinkin tuntuu että väsyttää.Voimakkaat hajut etoo edelleen.

Töissä kerroin jo meidän pomolle ihan siinä toivossa ettei tarvitsis yövuoroja tehdä ja niinhän siinä kävikin, raskaana ollessa kun ei tarvii yötyötä tehä.

Tiistaina olis eka neuvola ja odotan sitä todella paljon, toivottavasti kuuluis jo nuo ihmeelliset sydän äänet. 2 viikon päästä np-ultra.

Nyt pitää nauttia kun on se päikkäri aika, vielä ainakin 2 tuntia.

Hauskaa viikon alkua kaikille!!!

Sanna rv 10+4

Lainaus:

Marmoriinalle:

Täälläkään ei raskaus vielä näy, vaikka kuinka yrittäisin peiliin tuijotella. Ainoa muutos kropassa on turvotus, joka näyttää olevan laskemaan päin (ja ehkä n. kilon painonnuousu, kun olen yrittänyt syödä jatkuvasti pahoinvoinnin ehkäisemiseksi.)

Raskaudestani tietää tällä hetkellä minun KOKO sukuni (evät malta olla juoruilematta) ja appivanhemmat. Lisäksi yksi ystäväni. Ajattelin odotella ainakin np-ultraan asti, ennenkuin kerron muille. Neuvolassa ei sydänääniä vielä kuulunut, joten haluan olla asiasta varma. Töissä en varmaankaan kerro vielä aikoihin mitään. Antaa ihmisten hiukan arvailla ;)

Viikonloppu alkoi mainiosti, pahoinvointi on siis kadonnut, ja pahin väsymyskin väistynyt. JIPPII! Aamulla kävin kavilassa aamupalalla, kun kotoa oli kahvimaito loppu. Sen jälkeen koiran kanssa tunnin lenkille (mahtava ilma, 15 astetta lämmintä ja sumua, aurinko lämmitti ihanasti). Nyt pitäisi ruveta siivoamaan ja leipomaan (on jäänyt kodinhoito hiukan heitteille).

Muuten... Kuinka monella mies on ollut mukana neuvolassa ja ultrassa?

Tiikki 10+4

kaikille Huhtikuisille!!! Tänään rv 11 täynnä....vielä olis viikko ja sitten

maaginen 12 täyttyisi, se np-ultra 2.10, vasta sitten aiotaan kertoa

tuleville isovanhemmille ja ihan alkajaisiksi tietty esikoiselle. Hän kun jo 6-v niin ansaitsee kuulla asiasta ekana.

Ja sikäli alan jo elätellä toivoa että pahat olot alkaisi helpottaa koska nyt on parina päivänä ollut pitempiä hetkiä ihmeellisenkin normaaliolo.

Tosin sitten se aina yllättää ja eritoten iltaisin oon vieläkin ihan kuollut, siis oksettaa vaan...ja väsyttää. Mutta ehkäpä se pian tästä paremmaksi muuttuu.

Tänä viikonloppuna pitäis koittaa jaksaa siivota koko huusholli, on todellakin viime viikkoina jäänyt tosi vähälle, kun ei vaan ole pystynyt tekemään juuri mitään.

Mutta toivottelen kaikille oikein aurinkoista ja mukavaa viikonloppua ja tsemppiä kaikille pahoinvoiville ja päänsärkysille(itellä tää viikko ollu vaan yks särkypäivä)!

Inkkarityttö 11+0

Ollaan koko viikonloppu kuopuksen kanssa kahdestaan kotona, ja isoveljen poissaolon kyllä huomaa... Hengästymiseen asti olen joutunut keksimään ipanalle virikettä aamusta asti kun ei ole veli sitä hommaa hoitamassa ;) Alan jo jopa kaivata sitä nahisteluakin! :O Onneksi mies ja esikoinen palaavat kotiin huomenna.

Marru kyseli ultrista. Täällä Päijät-Hämeessä tarjotaan vain yksi eli np-ultra. Kävin kuitenkin viikko sitten yksityisellä, kun neuvolantäti ei hartaista etsinnöistä huolimatta löytänyt sydänääniä (ihmekö tuo näillä viikoilla....) ja minä hätäpäissäni syöksyin ultraan saman tien :) Syke ja viikkoja vastaava ihmisenalku löytyivät, ja siitä riemusta pulitin Kela-korvauksen jälkeen n. 40 euroa.

Kertomisesta: tuon viime viikkoisen ultran jälkeen ei olla enää asiaa salailtu. Meillä oli kuopuksen 4-vuotissynttärit viime viikonloppuna, ja siellä kertominen kävi kätevästi yhtä aikaa koko suvulle. Kavereille olen sitten kertoillut sitä mukaa kun olen heitä tässä nähnyt.

Nyt tuo epeli alkoi vaatia iltapalaa, joten täytyy tehdä asian eteen jotakin :) Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

T. Wondera 10+4

Minäkään en ole täällä paljon kirjoitellut, lukenut vaan. Toista lasta odottelemme syntyväksi ensi keväänä.

Minulla oli tänään toinen neuvola ja kuunneltiin sydänääniä. Pienen etsimisen jälkeen ne siel kuuluivatkin ja kyllä tuli hymy huulille niin minulle kuin mukana olleelle miehelleni. Olo on hieman helpottunut. Ens viikon np-ultraa voi odotella jo vähän helpottuneemmalla mielellä. Masussa on kuin onkin elämää! :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-1977- & P-04 & rv 11+2

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat