Seuraa 

Ihan mielenkiinnosta kyselen minkälaisie olleet teillä kolmas synnytys? Kysyn ihan mielenkiinnosta, koskaanhan ei voi tietää etukäteen miten se sujuu. Lähinnä kiinnostaa onko synnytys ollut nopeampi kuin kaksi edellistä ja onko vauva synytynyt aikaisemmin vai myöhemmin kuin edelliset.

Itsellä esikoinen syntyi v 04 rv 39+6 ja synnytyksen kesto 4h47min. Mielestäni erittäin nopea ja kivulias. Mitään ennakoivia supistuksia ei ollut, aamulla heräsin kauheaan kipuun ja verenvuotoon ja tiesin että nyt tuli lähtö.

Kakkosesta ajattelin että ehdinköhän sairaalaan, mutta hän syntyi v 06 rv 41+0 ja synnytys sujui oikein mukavasti, kokonaiskesto 13 h.Ehdin olla altaassa ja kaikki sujui sopivaan tahtiin.

Vajaan parin kuukauden päästä laskettu-aika ja mietityttää synytyykö vauva ennen laskettua aikaa vaiko viihtyykö pari viikkoa yli. No sitä ei voi tosiaan tietää, mutta kertokaahna omista kokemuksista.

-Tiziana rv 31+6

Kommentit (6)

Olikohan se tasan rv42..? No ainakin niin paljon :D

Ihan nopeesti taustat..

-1.syntyi myös yliaikaisena mutten nyt sitäkään tarkalleen muista, rv41+ , ei käynnistetty, kesto 10h40min, Epiduraali

-2.syntyi myös yliaikaisena, tätäkään en tarkalleen muista tähän nyt mutta rv 40+, käynnistyi kun kätilö "luomukäynnisti" neuvolassa eli kokeili onko kohdunsuu auki ja sehän oli reilusti sormelle ja niinpä sai kalvoja vähän raoteltua.

Tämä synnytys kesti n.4h, kohdunkaulapuudute

-3.ei sitten meinannut syntyä ollenkaan :D Joo tehtiin tähänkin se "luomukäynnistys" tosin ei onnistunut, ei yltänyt kätilö kunnolla, eli ei ollut laskeutunut edes, laskeutui varmaan lopullisesti vasta synnytyssalissa..

Tipalla käynnistettiin sitten viimein, sitten kyllä lähtikin hyvin käyntiin ja sanoisin, että niistä kun oikeat supistukset alkoivat niin 2h ja oli syntynyt. Mutta siellä sairaalassahan tuli silloin tämän kanssa oltua pitkän kaavan mukaan kun aamupäivällä mentiin ja tiputus aloiteltiin, otettiin niitä käyriä ensin yms.. sitten syntyi ja tuli siinä sitten komplikaatioita minulle, en tiedä tarkkaa kokonaiskestoa mitä mikäkin kesti, ei lue missään mitään. Mutta muistan, että n. 2h kunnon supistuksista ja siitä kun lapsivesi meni niin vauva oli syntynyt.

Helppo ja mukava synnytys, kaksi ponnistusta, rauhallista ponnistusta. Kohdunkaulapuudute.

Alkoi käynnistämisellä. Minulla on aina ollut helppoja synnytyksiä. Kolmosen jälkeen oli kyllä heikko olo koska olin kaksi vikaa viikkoa oksennellut, eikä ruoka juur pysynyt sisällä. Tärisin kuin horkkatautinen heikotuksesta. Saa nyt nähdä, miten 7. syntyy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Esikoistyttö syntyi 37+3 lapsiveden menolla ja kesti jotain 17-18h.

Kakkonen sitten 39+4 supistuksiin heräsin ja siitä meni 3,5h ja poika syntyi.

Toinen tyttö syntyi 39+5 ja koko päivän oli maha tosi kipeä ja outo. En arvannut että synnytys oli alkanut mutta sitten illalla tuli pieniä supistuksia joiden takia ajattelin varmuudeksi lähteä laitokselle. Seurannan aikana meni lapsivesi ja siitä alkoivat jatkuvat supistukset joiden väli oli tosi mitätön eli aina tauon aikaan sanoin miehelle että nyt juostaan kun oltiin saliin menossa. Tarjosivat pyörätuolia mutten ole kenenkään aikaan voinut istua supistusten aikana. Synnytys kesti n. 3h.

Mulla on kaikki synnytykset olleet helppoja ja kaikki lääkkeet olen saanut mitä olen pyytänyt. Yliaikaiseksi en usko menevän kun ei muutkaan ole menneet mutta eihän sitä tiedä. Kätilöltä kyselin rakenneultrassa että kuin luulee tämän synnytyksen kestävän kun väliä kuopukseen on kuitenkin melkein 5v. Sanoi että kannattaa lähteä heti kun siltä tuntuu kun edelliset ovat olleet nopeita eikä tuo 5v väliä kuitenkaan synnytysaikaa pidennä kun on kuitenkin neljäs vauva tulossa. Kahtotaan kuin marraskuussa käy :)

paikat oli kypsät, ja niin myös minä :-)

Käynnistykseen kun menin, olin kuitenkin jo 4 cm auki, ja paikat ihan kypsät. Rutiininomaisesti oksitosiinilla pidettiin vauhtia yllä kun kalvot oli puhkaistu, ja synnytyksen kesto oli alle 2 tuntia. Kivunlievitys meni ihan nappiin (suihku - ilokaasu - paracervikaali - pudendus), ja kotiin lähdettiin kun vauva oli 7 tuntia vanha. Eli polikliinisesti hoidettiin.

Eka synnytys käynnistyi vesien menolla 41+3, toka sponttaanisti suppareilla 39+3. Kipu on ollut kaikissa synnytyksissä yhtä suurta, mutta kun ovat vaan nopeutuneet, niin siitä syystä tuntuneet helpommilta.

syntyi 38+6 ja synnytys kesti 12h.Kaikki oli uutta ja ihmeellistä,en oikeen osaa kuvailla synnytyksen tapahtumia,sitä vaan meni mukana=)

Kakkonen syntyi rv 39+0 ja synnytys kesti 18h.Illalla supistuksista sairaalaan ja synnytys hyvin käynnissä mutta puolenyön jälkeen supistukset tyssäs.Sairaalassa pitivät,ei supistanut,en nukkunut,aamulla avittivat kalvojen puhkaisulla supistukset uudelleen käyntiin.Sitten alkoi tapahtua.Huonoa oli suuri väsymys pitkä ja unettoman yön jäljiltä.

Kolmas syntyi rv 40+3

Jo viikkoa aiemmin olin odottanut kuin kuuta nousevaa,että syntyis jo(kuten edelliset)Kun la meni,ajattelin jotenkin että no tulee sitten kun on valmis ja rauhoituin.

Synnytys aamuna joskus 03 alkoi pienet supistukset ja verensekainen lapsiveden tihutus.Pikkuhiljaa suunnistimme sairaalaan jossa supistukset sitten tihenivät.Synnytys kesti n 3h ja oli muistoissani kaikkein kaunein synnytys.Ei liian nopea vaan lempeästi,kuitenkin vauhdilla,etenevä synnytys.

Kun taas 3 seuraavaa synnytystäni (käynnistetyt)olivat turhankin nopeita(1,5h ja 55min ja 1h)siinä ei oikein itse kerennyt koko touhuun mukaan,supistukset veivät voimallaan mukaan ja yhdellä rytinällä lapset maailmassa.

Nyt odotan seiskaa ja toivon voivani odottaa synnytyksen omaa alkua rauhassa ja toivon voivani olla kotona niin pitkään kuin mahdollista.

Mutten kuitenkaan toivo mitään tunnin rytinärutistusta=)

Minullakaan ei sitä kolmatta kokemusta ole vielä takana, mutta täytyy vastata kun näyttäisi että meillä on suht samanlaiset lähtökohdat :)

esikoinen syntyi 04, rv 38+1 (kuukautisista 39+1) kesto noin 5,5h, alkoi lapsiveden tihkutuksella tosin jo noin 12h ennen supistuksia. Ilokaasua otin kivunlievityksenä ja aquarakkuloita, ammeessakin ehdin olla. Jouduttiin kuitenkin vetämään imukupilla, ei hyvä kokemus.

toinen syntyi 06, kesto samaa luokkaa mutta rv:t 41+6, luomuna kumminkin alkoi viimein ja luomuna synnytinkin. Alkoi limatulpan vuotamisena 5vrk ennen, supistukset sitten vasta tuon 5-6h ennen syntymää. Ehdimme olla sairaalassa 3h (kun varuilta aloimme tehdä lähtöä kun supistukset jatkuivat säännöllisinä ja tihenivät parin tunnin aikana), joista 1,5 lapsivedenmenon jälkeen olin kipeä. Vauva syntyi jakkaralta ponnistaen. Molemmat ovat laskeutuneet vasta synnytyksen yhteydessä.

Kolmatta siis odotellen, toivoisin että tämä olisi jotain edellisen luokkaa, mutta sitähän ei tiedä mitä saa. La on tammikuussa. Kerrohan sitten kokemuksestasi, jos olet aikaisemmin liikkeellä ;)

t. eikkuli rv 19+5

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat