Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tehdäänpäs aloitus viikonlopulle :)

Kommentit (10)

Kamalalta kuulosti tuo Nasulinan yö kun noin vähän sait nukkua itse. Mutta hyvä että viime yö meni paremmin. Näpsä saa MPR:n 1,5vk:n päästä joten jännityksellä (lue kauhulla) ootellaan sitten mimmoisia oireita ilmenee. Vaikka MPR:n oireet tulee pääasiassa se 7-14vrk rokotuksen jälkeen niin kyllähän se pistoskohta voi jomottaa toisilla kipeästikin jo samana päivänä/seuraavana.

On tää sitten ihanaa olla levottomasti nukkuvan lapsen äiti. Näpsä valvoi ilman syytä (??!?) toissayönä 04-06. Oli ihan virkku ja olisi halunnut nousta ylös. Kun kippasin petiin aina uuelleen tohon viereen niin hirveät hepulit pimu sai. Ja tätä rumbaa kesti kaksi tuntia siis. Klo.6 tyttö nukahti mutta klo.7 pitikin jo herättää päiväkotiin kun toinen ois kyllä sitten nukkunu niin mielellään.... Ja nyt äsken nukutin tyttöä päikkäreille yli tunnin. Sitä tosin ei oo tapahtunu kuukausiin, mutta en tiedä mikä oli kun oli nukahtaminen niin lujassa. No, nyt siis nukkuu.

Muuten Näpsällä ja meijän perheellä meneekin hyvin. Tyttö on terve ja iloinen vauhtimimmi!!

Liityn muuten Lehtovin kanssa talvihaalarinpähkäilykerhoon. En osaa päättää mikä pitäs ostaa. ReimaTec on ainoa jonka värit mua miellyttää, mutta kun se on niin p......n kallis. Siihen menis puolet mun kuukauden tuloista:/ ...joka on siis onneton opintotuki.

No ei kai tässä taas auta kun alkaa ruuanlaittohommiin, sitten onkin kouluhommia. TUULIEMILIAKOS se oli joka kanssa tuskailee opinnäytetyön kanssa??? Tuntuu että kun arkisin raataa harjottelussa niin ei odota viikonloppuakaan kun sillon pitäs vaan paneutua siihen pirun oppariin. Ei jaksas millään. Vielä pitäs 3kk jaksaa raataa opiskeluja ja sitten olisi (ehkä) opiskelut opiskeltu, mutta kun, mutta kun, missä on se loppurutistusenergia??

NASULINALLE HURJAN KIWAA ILTAA!!!!!!!

-opiskelumotivaatiovajetta poteva miuqu-

Ihana syksyinen päivä! Ilman hirvikärpäsiä syksy olisi ehdottomasti paras vuodenaika.

Nasulina: Harjulan talli on tuttu vuosien takaa. Aivan ihana paikka, ja tallinpitäjät aivan ihania ihmisiä! Käytiin siellä aina kun vaan saatiin joku kuskaamaan (matkaa kun oli se 60km) ja kesäisin piti päästä leireille ja taidettiinpa yksi hiihtolomakin siellä viettää. Voi, tulipa ihania muistoja mieleen.

Eipä tällä erää muuta. Uusi koneellinen pyykkiä pyörimään ja sitten kouluhommien kimppuun.

TE

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vieläkö mut muistetaan?? Hieman harventunut taas tuo kirjoittelutahti.. Tänään on keskimmäisen synttärit, keijukaisteemalla juhlistetaan neiti 4-veetä. :) Sai pe, virallisena päivänä, Winx-keijun lahjapaketistaan, ja se piti ottaa hoitoonkin mukaan kun oli niin ihana!! Ja tämän siis toteaa neiti, joka vielä viimejouluna toivoi pukilta omaa pokemonia ja Bionicle-robottia.. :D Hieman Eemeli, mutta nyt alkaa jo tytön elkeetkin löytyä!

Maalistaapero satutti eilen varpaansa, pudotti siihen nokkamukin ja ihan veret tirskahti! Äippä säikähti kyllä ja pahasti. :( Nyt sitten kierretään perheejäseniä läpi edestakaisin, ja esitellään isovarpaan hienoa laastaria hokien " PIPI" . :) Taaperolla on tuota puhetta alkanut tulemaan ja matkii paljon perässä. Äsken potkaisin varpaani oveen, ja karjaisin per... niin eikös kuulu aamupalaa syövän taaperon suusta " PEETELE" !! Tämä vaihe sitten, että saa varoa sanomisisaan.. Korjasin asian toteamalla joo, perhonen! Heh heh.. Enkä mä nyt sentään paljoa kiroile, sattui vaan niin nasakasti osumaan varvas että se vaan tuli.

Myötätuntoa valvomisen kanssa kärsijöille! Meilläkin valvottiin tuossa muutama yö, just sitä itkua ja huutoa ilman sen kummempaa näkyvää syytä. Oli olo tosi hehkeä herätä aamulla 5.15 kun oli 2-3tuntia saanut unta koko yönä.. Tämä siis kolmena peräkkäisenä yönä, nyt taas välillä nukutaan ihan ok. Rokoruksesta on niin kauan, ettei kyllä siitä ole, olisko nuo kulmahampaiden paikalla pullottavat patit?

Jahas, se kakku ei kuorruta itseään, kaijukainen muuten sekin, joten nyt hommiin!

Meillä isäntä lähti jo golffaamaan (olen antanut ohjeen, että jos viikonloppuna menee, saisi mennä joko aamulla tai illalla, jotta ei mene koko päivä sitten häntä odotellessa...), me olemme lasten kanssa siis kolmisin (ja tietysti koira). Olo on edelleen aika kauhea, eli flunssa ei tunnu hellittävän, melkein päinvastoin. No, ehkä se tässä viikonlopun aikana alkaa hellittää.

Tänään tulee kylään anoppi, huomenna appiukko. Eiliset vierailuaikaepäselvyydet saatiin siis selvitettyä. Ja onneksi molemmat ovat " lyhyen" kaavan mukaan, ts. eivät jää yöksi tms. Vähän pitää kuitenkin täällä siivoilla, ettei ole ihan kaaos (uskomattoman kaaoksen olemme saaneet aikaiseksi jo siihen nähden, että eilen täällä siivottiin...).

Hurtalle piti jatkaa siitä kotiapuhekumoinnista, että en minäkään kyllä sitä kestäisi, että anoppi (saati anoppipuoli) touhuaisi täällä. Oman äidin kestän, kun tiedän, että hän ei tee sitä siksi, että olisi sitä mieltä, että en osaa hoitaa omaa kotiani. Hän kun touhuaa siksi, ettei vaan osaa olla touhuamatta ja toisaalta haluaa auttaa. Mutta jos omakin äiti touhuaisi täällä jatkuvasti, menisi hermot - he käyvät kuitenkin sen verran harvoin, että nyt apu on ihan tervetullutta. No, jouduin kyllä vähän totuttelemaan siihen, että annan äidin auttaa, eli ensin tuntui vieraalta ajatukselta, mutta nyt, kun noita lapsukaisia tosiaan on kaksi ja äiti jäi juuri eläkkeelle (eli on enemmän aikaa kuin ennen), olen päättänyt vaan nauttia siitä, että joku tekee asioita puolestani. Yleensä kun kaiken tosiaan saa tehdä ihan itse (siis minä&mies). Mutta tosiaan jos anoppi tai anoppipuoli touhuaisivat samalla lailla, kokisin sen arvosteluna omaa huushollaustani kohtaan. Kummallista, mutta totta ;-)

Tulin oikeastaan koneelle katsomaan, onko yksi työteksti kolahtanut sähköpostiini (piti tulla eilen illalla). Olin vähän salaa tyytyväinen, kun tekstiä ei näy - nyt voin pitää hyvällä omallatunnolla vapaata... Olen nimittäin luvannut lukea tekstin tosi nopealla aikataululla, eli nyt viikonloppuna, jos se vain tulee.

No joo. Meneepä oman navan tuijotteluksi. Maalisneidistä sen verran, että eilisen paras lohkaisu oli: " vauva tiputti. voi-voi." (tarkoitti kyllä, että vauva tippui). Paras oli äänensävy voivoi-toteamuksessa - kuulosti ihan samalta kuin mitä minä sanon, jos jotain sattuu...

Nyt lopettelen. Nasulinalle hauskaa biletysiltaa!

Terhi&muksut

Täällä ollaan kotosalla. olen tehnyt ihan ahkerasti töitä, vaikka olo on aika karmiva. Ihmeellistä huimausta ja sydämentykytystä, pää on kuin jonkun toisen ihmisen, eli ihan ihmeellisen tuntuinen. Nenä tukossa (ihanaa keltaista räkää...) ja paikkoja särkee. Vetäisin äsken vähän Panadol Hotia, jospa vaikka auttaisi... Ei oo kivaa olla tällainen puolikuntoinen. Kuumetta ei kuitenkaan oo, joten ei osaa itseään oikein virallisesti sairaanakaan pitää...

Nasulinan yö kuulosti tosi kurjalta. Toivottavasti menee pian ohi! Jaksamista!

Meillä ei viikonloppuna ole ihmeempää ohjelmaa. Minun pitäisi tehdä töitä jonkin verran, mies käy golfaamassa ja huomenna ehkä tulevat anoppi ja appiukko uusine puoliskoineen kylään (tai ei ne niin uusia puoliskoja oo, molemmat olleet uusissa naimisissa jo yli 10 vuotta...). Harmittaa vaan, kun eivät voi sanoa, mihin aikaan tulevat, joten en tiedä, varaanko esim. illallisaineksia 4, 6 vai 8 hengelle... Ja jäävätkö jotkut yöksi vai eivät jne. Ihme säätämistä... Mä kun haluaisin, että pasmat ois hyvissä ajoin selvillä.

Meidän " kotiapulaiset" eli äitini ja isäni lähtivät aamulla. Viime töikseen imuroivat ja pesivät lattiat. Aikas luksusta. Sanoinkin äitille eilen, että ideoimme miehen kanssa, että he voisivat rakentaa tuon meidän käyttöullakon omaan käyttöönsä ja jäädä tänne asumaan... No, oikeasti ei ehkä kestäisi, mutta olisihan siinä kyllä puolensa. Mulla kun on ollut täällä täysihoito tällä viikolla, illalla ruoat valmiina, saanut olla myöhempään töissä ihan vapaasti, pyykit pestynä ja viikattuna, astiat koneessa jne. Nyt pitää taas hoitaa kaikki hommat itse, blääh.

No joo. Sepä siitä. Nyt taidan mennä taas jatkamaan työpapereiden lukemista.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Terhi & hoidossa olevat lapset

Ihanaa, viikonloppu!! Ja uskomattomia kelejä taas luvassa =)

Kyllä on arki aika paljon raskaampaa, kun molemmat käy töissä ja lapsi päiväkodissa. Kaikki kotihommat kun saa hoitaa vielä työpäivän päälle. Oli se vaan aika luksusta, kun mies oli vuoden alusta elokuun puoliväliin hoitovapaalla =) Ymmärrän hyvin TEL:n hekumoinnin isovanhempien avusta - vaikka itse tulisin kyllä hulluksi, jos meidän kämpässä alkaisi hääräämään anoppi tai edes oma äitini. Saa nähdä muuttuuko mieli viimeistään siinä vaiheessa, jos lapsia on enemmän kuin yksi..

Lehtovi pohdiskeli haalareiden valintaa. Minä tein niin helpon valinnan, että olen ostanut käytettynä 3 hyväkuntoista haalaria (2 Reimaa ja yhden Travallen haalarin), sillä ajattelin säilyttää yhtä haalaria kotona, yhtä päiväkodissa ja yksi liikkuu sitten siinä välillä =) Kokemusta käytöstä ei tosin vielä ole, mutta eiköhän noilla pärjätä. Ja hintaa kolmille haalareille tuli yhteensä 30 euroa. Täältä pääkaupunkiseudulta löytää mielestäni yllättän hyvin vaatteita kirpparilta. Loskakeleillä ajattelin kyllä käyttää vedenpitävää välikausihaalaria (ja alla villahaalaria, jos tarpeen). Yhden uuden Reimatecin välikausihaalarin olen ostanut, mutta se jäi kyllä viimeiseksi, kun tutustuin kirpparihintoihin. Tästä sepustuksesta ei siis itse asiassa ollut mitään apua=)

Mukavaa viikonloppua kaikille ja Nasulinanlle makoisia ja keskeytymättömiä yöunia!

Hurtta & Lauri

Oijoi, kuulostaapa tosi kurjalta Nasulina teidän tytön yölliset meiningit! Mikähän voisi olla vikana. Ihan vaikuttaisi kyllä siltä kuin olis joku paikka kipeänä, koska tuskin tuollaista puolen tunnin välein karjumista voi ihan pahojen unienkaan piikkiin laittaa. Mutta, että mihin koskee? Eikös siitä rokotuksen saannistakin ole vielä niin lyhyt aika, ettei sen sivuoireetkaan vielä voi olla kysymyksessä. Meillähän Helmillä tuli tasan kaksi viikkoa pistoksen jälkeen kolmen päivän kuume ja vetämättömyys, mutta yöt kyllä nukkui (ja päikkärit) kuin pieni possu. Tosin laittettiin aina ennen nukkumaanmenoa suppo pympsään.

Onneksi meillä ei tällä hetkellä valvota/karjuta öisin, mutta illalla kylläkin n. tunti nukahtamisen jälkeen saatetaan itkeskellä. Yleensä rauhottuu ja tointuu heti, kun nostetaan tyttö syliin, mutta joskus jatkaa itkeskelyä ja jos laitan rauhallisena takasin sänkyyn niin heti, kun oon saanut oven kiinni perässäni, alkaa taasen itku. Kerran seisoin aika pitkään sängyn vieressä käsi Helmin mahan päällä ja aina kun luulin hänen viimein nukahtaneen ja nostin käden pois, alkoi itku uudestaan. Sitten lopulta en enää jaksanut kökkiä laidan reunalla vaan komensin miehen hommiin. Siellä hän sitten istui hetken Helmi sylissään nojatuolissa pimeässä ja tyttö oli nukahtanut siihen. Että näin yksinkertaista se voi olla. Mutta onneksi nuita itkuja tulee vain alkuillasta, jolloin me ollaan vielä hereillä ja katsellaan telkkua. Ei tarvitse heräillä yöllä kesken unien.

Jaa-a, vielä olisi kaksi tuntia töitä ja sitten haen Helmin hoidosta, miehen töistä ja lähdetään ajelemaan kohti Ruokolahtea. Kovasti varasin Helmille viihdykettä mukaan. Mm. kassillinen kirjoja, muutaman ääntä pitävän lelun ja hyvää naposteltavaa. Toivottavasti saadaan matka sujumaan niillä jouhevammin. Ja toivottavasti tyttö ei tee taas samaa kuin edellisellä kerralla, että nukahtaa viisi minuuttia ennen kuin pääsemme perille. Sitten ilta venähtääkin näiden power napien ansioista yhteentoista. Kuitenkin aamulla herättän siihen vakio seiskan aikaan.

Toivottavasti myöskin yöt nukutaan hyvin. Otetaan nyt matkasänky mukaan, kun edelliskerroilla mummolla on ollut joku iänikuisen vanha natiseva ja heiluva pinnasänky, jossa Helmi on nukkunut tosi huonosti. Eli toivon, että tuttu matkis turvaisi rauhalliset unet. Itseäni taas aina jännittää vierailuyöt, kun nukutaan samassa huoneessa koko porukka. Jokaista kyljenkääntöä vahtii kuin haukka, ettei lähtisi turhan isoa ääntä ja tyttö heräisi. Vaikka, eipä tuo nykyään kovin helposti tunnu kesken unien heräilevän.

Taas eilen hypistelin talvihaalareita kaupassa. Miksi valinta on niin vaikea??? Remun haalari tuntui aikas hyvältä, erityisesti alaosan tukeva kangas. Ja sehän on vedenpitävä ym. Mutta Cittarissa se olisi ihan ovh:lla ja siis aika tyyris. Tosin ei verrattuna Reimateciin. Jotenkin se Remu tuntui kuitenkin ehkä vähän liiankin tukevalta, jotenkin tönköltä. Että miten tuollanen pieni siinä sitten pystyy toimimaan? Sitten taas se Jonathanin haalari olisi halvempi, mutta en nyt kuolemaksenikaan muista, millaista kangasta sen jalkaosa oli. Eli varmastikaan yhtä tukevaa kuin Remussa. Kuitenkin kankaan tarvii olla aika hyvin kulutusta kestävää, kun pikkuset paljon maassa möyrii ja varsinkin täällä etelässä nuo talvet tuppaa olemaan melko vähälumisia, niin varmaan ihan asfalttiinkin haalarin polvet tekevät muutaman kerran tuttavuutta. Että voihan kiesus! Onkohan Helmi ensi talven ilman haalaria?

Jepulis hepulis. Eipä kai täältä tämän kummempia. Ensi viikolla alkaa uusi jakso, ja paaaaaljon kevyempi työviikko. Ti ja ke täysin ilman tunteja. Ja torstainakin vain kaksi. Eipä sillä. Kotona kyllä riitttää tekemistä. Meinaan vapaapäivistä huolimatta viedä Helmin ainakin joinain pävinä hoitoon, jotta saan rauhassa kotona siivota ja maalailla ym.

Nyt loppu juttu. Hyvät viikonloput!

lehtovi ja Helmi

MPR rokotuksesta aiheutuneen kuumeen jälkeen tyttö sai yhtenä yönä aivan hillittömiä itkukohtauksia. Siis huusi vain huutamistaan, mitään kontaktia häneen ei saanut ja rauhoittui vasta kun ravisteltiin hereille.

Luin jostain, että tälläiset yölliset kauhukohtaukset kuuluvat tiettyyn kehitysvaiheeseen. Niitä voi aiheuttaa jokin stressitekijä (sairastelu, ero äidistä/läheisimmästä ihmisestä). Niitä voi esiintyä jo alle kaksivuotiailla ja jotkut saavat kohtauksia vielä kouluiässäkin.

TE

Viime yönä oon nukkunu ruhtinaalliset 1.5 tuntia klo 5-6:30. Likka karjui vähän väliä...ehkä puolen tunnin välein ja välillä puoli tuntia kerrallaan. Annoin panadolia, se ehkä hiukan auttoi. En ymmärrä!!! Töissä on tosi kiva olla silmät ristissä ja illan saan myös olla neidin kanssa kaksin kun ukko i-vuorossa.

TuuliEmilia: Joo, Harjula on tosin kivan oloinen paikka! Itse hepostelin nuorempana tuolla Ruokolahden puolella ja nyt oon välillä kuskannu kummityttöä Harjulaan. Oon samalla ottanu neitosen aina mukaan kun siellä on paljon muitakin eläimiä. Mukava sakki siellä kyllä aina on! Itse kokeilin ennen raskautta yhdellä edesmenneellä Papsi hepalla ja korkeutta hällä riitti vaikka muille jakaa. Hyvä jottei pelottanu :/

Sori muille, menee hiukan aiheen vierestä.

Onneks ei ole viikonloppuna kovin paljon ohjelmaa verrattuna edellisiin. Tänään on isäni 64v synttärit ja huomenaamulla käydään siskon perheen kanssa kahvilla. Siis ei mitään juhlia, käydään vaan kylässä.

Soitin äsken ukolle kotiin että onko likka kipeä kun silleen karjui. Ei oo tämmöstä yötä meillä ollu 1.5 vuoteen ainuttakaan! Vaikka huonoja on ollu paljon niin tää oli ihan ylihuono :/ Ei oo likka kipiä, voi siis viedä hoitoon.

No nyt töihin, Morjens!

Pikainen tiedoite, likka heräsi kerran yöllä..nukkui klo 20-6:30 :-D

Kiitos kaikille sympatioista!!!! Oiskohan ollu Mpr-rokotuksen syytä tuo kiukku??? Vaikka oireet tulee vasta viikon päästä niin eikös tässäkin voi olla yksilöllisiä eroja? Eikös TuuliEmilia sanonut että kiukkuisuutta oli ilmassa?

Niin tuntuu olevan täälläkin, onneksi vain välillä.

Nyt täytyy lähteä kauppaan ja sit isäni synttäreille. Illalla lähden baanalle ekaa kertaa 4 vuoteen parhaan ystäväni kanssa!!!! Kyllä sitä on odotettu. Hänellä kaksi aika pientä lasta joten baareilu jäänyt vähemmälle. Imatralainen Osmos Cosmos bändi esintyy ja sinne siis.

Nyt hiuksia kuivattamaan! Heippa kaikille ja kirjoitelkaas, jookos!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat