Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tälläinen tuli mieleeni, liekö kellään tietoa/kokemusta...? Jos vauvala on masussa ahdasta voiko syntyä hieman aiemmin kuin laskettuna aikana? Voiko vaikuttaa, että menee lapsivedet tms. aiemmin?

Odotan nyt toista lastani viikoilla 31+2. Olen pituudeltani lyhyt ja ilmeisesti tila missä vauvan pitää kasvaa on myös lyhyensorttinen. Esikoista odottaessa loppuraskaudesta vauva ei mahtunut enää oikein potkimaan ja jouduin sen vuoksi juoksemaan liikehälytyksissä. Synnytyksne jälkeen selvisi tuon asian johtuvan tilan ahtaudesta. raskaus meni kuitenkin ihan täysiaikaiseksi, kokoa tosin vauvalla oli vain 3240, joten ei mikään kauhean iso ollut.

Nyt ilmeisesti kokoarvioidenkin puolesta tulossa jonkun verran isompi vauva. Ja esikoisen odotukseen verrattuna tämä vaikuttaisi yrittävän " laajentavan asumustaan" esikoista määrätietoisemmin. Pöngittelee itseään ja oikoo jalkojaan niin että minuun oikeasti ihan sattuu.

Tuli vain mieleen, että voiko syntyä ennen laskettua aikaa ihan sentakia, kun on ahdasta?

Kommentit (7)

Että vauvalla oli ollut ahdasta vatsassa ja jalkaterät olivat vääntyneet. Niitä piti jumpata aina vaipanvaihdon yhteydessä. vauva oli 52,5 cm pitkä ja painoi 4 kg. Itse en ole erityisen lyhyt (165 cm), joten en tiedä mistä johtui tämä tilanahtaus.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: meidän vauva syntyi tasan viikon lasketun ajan jälkeen, joten mun kohdalla tilanahtaus ei vaikuttanut synnytyksen ajankohtaan.

millaisia jumppaliikkeita tuohon ongelmaan on?

mina olen myos hyvin pienikokoinen ja tilaa ei tunnu olevan kovin paljon ja viela olisi 8viikkoa laskettuun aikaan.....

olisin kiinnostunut noista jumppaliikkeista, koska epailen etta taalla Englannissa moiseen tarjotaan fysion hoitoa?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

5 lasta olen pyöräyttänyt ,kaikki ajallaan vaikka vatsan koko ollut tuskaisen suuri pienessä rungossa.synnytykset olleet noin rv 39,39,40+40+ ja 39.ja jopa isoja vauvoja,suurin 4055g(jolla lääkäri sanoi olleen selvästi ahdasta ja liikeseurantaa jouduin tekemään alati).

Lääkäri viimeksi sanoikin ettei ole koiraa karvoihin katsomista kun katsoo minun sf-käyriä ja vauvojen kokoja.

Olisin toivonut,omaa oloani helpottakseni,että vauvat olisivat syntyneet edes hieman aiemmin,mutta ei=)

Eli ei ainakaan suurta hätää sinulla ole. Jos on esikoinen jo takana, tiedät itse suunnilleen miten menee.

Minulla molemmat lapset olleet yli 4-kiloisia. Esikoisella oli toinen nilkka vääntynyt, kuopuksella molemmat jalat (polvesta taipuneet ). Molemmat selvisivät ilman kummempia fysioterapioita tai jumppia. Aina vaatteidenvaihdonyhteydessä neuvottiin muutaman kerran venyttämään vauvaa ihan suoraksi.

tölökki 153cm :)

UNohtui mainita, että esikoisella oli jalkaterät sisäänpäin kääntyneet tilan ahatudesta johtuen, joten kohdussani oli olut oikeasti ahdasta! Jalkoja jumpattiin useampi kuukausi useaan kertaan päivittäin fysioterapeutin ohjeiden mukaisesti. jalat onneksi korjaantuivat.

Huolettaa vähän miten tämä, vähän isompi mahtuu kasvamaan...

Mutta anoppi kertoi, että hänen kaikki kolme lastaan ovat syntyneet (1980-luvulla) 2-3 viikkoa aikaisessa ihan " luonnollisesti" , ilmeisesti juuri sen takia, että lantion ahtauden takia eivät olisi alakautta mahtuneetkaan täysikokoisina/-aikaisina. Mitään käynnistyksiä ei ole tehty, synnytys on vaan kaikkien kohdalla käynnistynyt itsestään - ja sujunut joka kerta hyvin. Anopin mukaan luonto hoitaa nämä asiat parhaalla mahdollisella tavalla :)

lapsivedet meni 39+3 viikolla ja supistukset eivät alkaneet. Eli esikoisella myös pakkausvirhe jaloissa ja niitä jumppailtiin. Vaan silla erotuksella että olen pitkä 176cm eli välttämättä pituuss ei ole se mikä tekee tilasta ahtaan. Kuopus jo mahtui paremmin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat