Seuraa 

Heippa ja perjantaita. Pistin uuden aloituksen kun tuota toista rupee olemaan niin hiton hankala lukea! Vauveli on päiväunilla, joten taidan olla perjantain eka/ainoa, jolla on aikaa rillutella netissä.

en nyt muista kuka suositteli niitä kutri.net sivustoja, kävin sielläkin yksi ilta lukemassa juttuja. Niillä sivuilla on niin paljon asiaa, ettei aikani riittänyt kaiken läpikäymiseen. Keskityin enemmän niihin artikkeileihin, joissa puhuttiin myös painonvartijoista, ja onhan se 20p kaloreissa aika tuhottoman vähän! (n. max 1200, kun keskivertonainen kuluttaa min. 1800kcal/pvä lähde: Ruoka ja Ravitsemus, Parkkinen K., Sertti P., Otava 2003 --jos nyt joku rupee ruikuttamaan ettei niin voi olla.). jatkan kuitenkin painonvartijoissa, lisään sitten pari pistettä päivään jahka pääsen niin pieniin lukemiin.

Jos ei muuta, niin ainakin sivut saivat itsenikin suhtautumaan hieman kriittisemmin pisteisiin. Toisaalta painonvartijoissa on paljon hyvääkin, ja onhan tämän ruoka ja ravitsemus -kirjan toinen kirjoittaja (ravitsemusterapeutti Päivi Sertti) itse tarkastanut painonvartijoiden jakaman materiaalin, eli voisin olettaa sen olevan luotettavaa tietoa.

Tällä hetkellä saan imetyksen ansiosta vetää 27p/pvä (n.1600kcal), ja siihen määrään voi jo syödä ihan hyvin.

Olen jakanut päivän pisteeni suunnilleen näin:

aamupala 4,5-5p

lounas 6p

(välipala)

Illallinen 7-10p

(iltapala)

ja välipaloille jää siten n. 3-4p.

Tässä sitten strategiset mitat:

aloitus 89,9

paino nyt 85,1

erotus viime vko -600g

pudotus yht. -4,8kg

5 vkoa sitten vyötärönympärys oli komeat 94cm,

eilen mitattuna 92cm.

hauskaa viikonloppua!!

Sivut

Kommentit (62)

Tänään oli jällen punnitus.

Lähtö 93,4kg

paino nyt 90,2kg

viikkosaldo -1kg

kokonaispudotus -3,2kg

Toivottavasti pian päästään uudelle kymmenluvulle..

Luulin tosiaan, että nyt menee viikko pyllylleen, ku monena päivänä on pisteet ylittyny. Mutta olen harrastanut aika paljon liikunta tällä viikolla, joten ehkä se tasapainotti syömiseni.

Mutta siis ihan kiva. Sain ensimmäisen tähdenkin ;) (tähti per 3kg)

Ja kävin housuostoksilla kun mennään viikonloppuna häihin ja sain ostaa numeroa pienemmät housutkin kun ennen. Positiivista.

Nyt vähän vatsalihaksia ja iltapala ja nukkumaan!

Tsemppiä ja liikuntaa kaikille ;)

-marica28

Enhän mä huomannut uutta pinoa -olen laittanut Kymppitytöt suosikkeihin ja sitä kautta pääsin vanhaan pinoon. Kiitos uudesta pinosta Rfeb!

Kopsaan tähän aamulla vanhaan pinoon kirjoittamani tulokset. Kiitos Kamiliyalle stepperivinkistä! =)

Viidennen laihisviikon tuloksia :)

Lähtöpaino (21.8): 82kg

Paino nyt: 77,2kg

Painon muutos edelliseen viikkoon: -1,3kg

Painon muutos yhteensä: -4,8kg

Tavoitepaino: 60-65kg

En meinannut uskoa että viikossa oli lähtenyt yli kilo =) Lauantaina tein tosin suursiivousta ja eilen kävin jumpassa joten kaloreita on palanut aika kivasti.

Mä haluaisin kovasti ostaa kotiin jonkinlaisen stepperin tms. Se ei saisi viedä kovin paljoa tilaa, toisinsanoen olis kiva jos sen saisi laitettua kasaan esim. sängyn alle. OSAAKO JOKU SUOSITELLA SELLAISTA?! Voisin sillä rehkiä tunnin päivässä kun nuorimmaiset nukkuvat päikkäreitä...

Hienoja tuloksia on tosi monilla ollut, hyvä tytöt! Ja tsemppiä kaikille!

Tansku

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Viimeinkin tää homma alko edistymään:D Vaaka näytti aamulla 87,5 eli -2kg!

Huomasin heti eka päivänä kun aloin kaloreita viimein laskemaan, et vaikka olin syönyt terveellisesti, olin syönyt auttamatta ihan liian paljon. Eipä ihme ettei kilot alkanut karisemaan. Nyt sit kun pienensin ruokamääriä meinas nälkä välillä vaivata. Imetys tuntuu lisäävän ruokahaluja niin et melkein koko ajan tekis mieli syödä ja mahalaukkukin oli tottunut isoihin annoksiin.

En sit ollut kovin tarkka ja kalorimäärät ylittyi useempanakin päivänä kun jouduin illalla viel ottaa yöpalaa kun en muuten saanut unta. (ei se uni meinaa muutenkaan nykyään oikein tulla mut nälkäsenä ei sit ollenkaan)

No tässäpä tätä harjottelee. Maitoa on ollut runsaasti kun vaan muistan juoda tarpeeksi vettä, syömisten en oo huomannut vaikuttavan.

Eteenpäin seuraavanlaisella suunnitelmalla:

- hedelmien ja kasvisten kaloreita ei lasketa:p

- 1800 kcal/pvä

- 2500 kcal/herkkupäivä (kerran viikossa)

- liikuntaa runsaasti

Ja tässä vielä tää mun litania:

90,5/87,5/65 (tavoitepaino pudonnut viidellä kilolla:)

viikon saldo: -2kg

-3kg/25,5kg

Laitan tässä joku päivä sen callaneticksin kirjottajan nimen kun en nyt jaksa hakea sitä kirjaa, mut suosittelen sitä jumppaa kyllä lämpimästi muillekin:)

Sisukkaasti ens viikkoon, harjoitus tekee mestarin!:D

Taisin nyt ainakin hetkellisesti löytää kadotetun motivaation.

On ollut aika hiljainen pino. Missäköhän kaikki ovat??

Mun ekaan välitavoitteeseen on nyt puol kiloa. Voi kun sais ens viikkoon mennessä tiputettua sen puol kiloa.

Lähtöpaino: 89,5 kg (aloituspäivä 23.8.)

Paino tänään: 85,5 kg

Muutos edelliseen : -0,5 kg

Painon muutos yhteensä: -4 kg

Tavoitepaino: 70-74 kg

Nyt tää paino sit junnaa tässä eikä tunnu millään tippuvan.

Toivottavasti alkais tippumaan nyt kun aloitin koulun.

Mutta tässä siis tämän hetken tulokset.

Lähtöpaino: 89,5 kg (aloituspäivä 23.8.)

Paino tänään: 85,4 kg

Muutos edelliseen : -0,1 kg

Painon muutos yhteensä: -4,1 kg

Tavoitepaino: 70-74 kg

Elikkä parissa viikossa lähtenyt 100 grammaa. No olihan tossa perjantaina sellainen päivä kun kävin ravintolassa syömässä ja täytekakkuakin tuli syötyä.

Mutta nyt yritän kyllä parantaa tapani..

Tsemppiä kaikille painon tiputukseen!!!

Marica, tsemppiä sinullekin! Täälläkin alkaa motivaatio hiipumaan :( Viime viikkoinen mieheni synttäriherkuttelu ja lauantainen herkuttelu (ja vähän juopottelukin... :/) Tallinnassa tekivät tehtävänsä, paino nousi yli kilon :( Nyt pitäisi vaan saada itseensä niskasta kiinni...

Lähtöpaino: 82kg (21.8)

Paino nyt: 76,9kg

Painon muutos edelliseen viikkoon: +1,4kg

Painon muutos yhteensä: -5,1kg

Hyvää laihisviikkoa kaikille!

Tansku

Voih, meidän räkätauti ei lähde, ei sitten millään :( Pojat ovat terveitä mutta me tytöt sairastellaan urakalla. Tytöillä ja mulla on nyt ollut flunssa runsaan viikon ajan eikä loppua näy. 2-vuotiaalla on tosi korkea kuume, eilen melkein 40 astetta ja mulla ja kuopuksella on ehkä silmätulehduskin. Tänään suuntaamme lekurille. En ole viimeisen viikon ajan jaksanut kiinnittää syömisiin mitään huomiota, mm. lauantaina mies haki Hesen herkkuja. Kävi äsken vaa' alla ja yllätyin että muutama sata grammaa oli kuitenkin lähtenyt.

Lähtöpaino: 82kg (21.8)

Paino nyt: 75,9kg

Painon muutos edelliseen viikkoon: -0,3kg

Painon muutos yhteensä -6,1kg

Ihanaa huomata että esim. housut lököttävät aika lailla vaikka painoa ei ole lähtenyt kuin 6 kiloa. Täytyisi joku päivä lähteä shoppailemaan uusia vaatteita =)

Oikein mukavaa ja ehkä lumistakin laihisviikkoa kaikille!

Tansku

Huomenna olis sit taas punnitus päivä, pelkäänpä pahoin että vaaka näyttää ilkeää lukemaa. Motivaatio on tosiaan täälläkin hukassa. Mistäs sitä motivaatiota lähtis etsimään.. Mä oon kanssa miettinyt sitä stepperiä ku mies on melkein koko ajan jossain sähly jutussa ja tulee yleensä sit sen verran myöhään etten jaksa enää lähteä ulos kävelemään koska meen yöks töihin.

No tulipa taas valitettua..

Oikein paljon tsemppiä kaikille ja toivotaan että se motivaatio sieltä taas tulisi kaikille esiin!!

aloituspvm. 21.8

viikon pudotus -800g (vihdoinkin enemmän kuin se halvatun -200g!!)

pudotus yht. 2,3 kg

tavoite - 20,3 kg -jäljellä tasan 18kg....

Aamusella kävin ja oli onneksi tippunu.Meinas mulla jo usko loppuu... Mulla oli ihan hyvä viime viikko, pysyin jopa pisteillä! Vaikka käytiin kaverin kanssa hampparilla... Ja hyvää oli!!!

Elikkäs

aloituspaino 86.6

tänään 85.2

viikkokadotus -700g

kokonaiskadotus -1.4kg

Minulla ei ole paino tippunut yhtään viime viikolla. Paino perjantaina oli sama kuin tänään, 71.7 kg, eli parisataa grammaa vielä lisää plussaa. HMPF! En tosin ole päässyt liikkumaan ja osittain sen johdosta on syöminenkin vähän riistäytynyt käsistä. Että lukemat voisivat olla huonommatkin... Mutta ei tästä takapakista kai auta lannistua. Nyt täytyy vaan ryhdistäytyä ja päästä uudelleen siihen hyvään rytmiin, jossa olin jo aiemmin. Loman alkuun on vielä reilut viisi viikkoa, joten tuskin sinne 65 kiloon pääsen, mutta kunhan nyt pääsisi ensin 70 alle...

Meidän aatamin aikuinen vaaka on kyllä aika toivoton, peräkkäisinä aamuina lukema voi hyvinkin vaihdella kaksikin kiloa kumpaan vaan suuntaan. Mutta luulisin kuitenkin, että edistystä on tässä vajaassa parissa viikossa tapahtunut. Tosin tällä kuluneella viikolla on ollu niin huonot ilmat, ja lisäksi kiireitä, etten ole käynyt kävelyllä kuin eilen 40 min räntäsateessa. Mutta karkkilakko on pitänyt täysin ja herkkulakkokin melkein - en vaan aina viitsi kylässä siitä mainita, ja saatan syödä yhden pullapalan.

- paino tänään: 75 kg

- lähtöpaino (1.10): 78 kg

- pudotus yhteensä: 3 kg

- tavoite: 65 kg

- välitavoite: 72 kg

Jatkosuunnitelmat:

- jatkan karkkilakkoa marraskuun loppuun

- herkuttelua vain yhtenä päivänä viikossa ja silloinkin kohtuullisesti

- ensi viikolla vaunulenkki ainakin viitenä päivänä

- koitan vähentää huonojen rasvojen käyttöä

Tsemppiä teille kaikille! Ja minusta 400-500 gramman pudotus parissa viikossa on sekin tosi hyvä. Hiljaa hyvä tulee!

Marja

Täällä alkaa oleen uskonpuutetta painonpudotuksessa,kun ruoka/hyväskät alkaa maistumaan niin hyviltä, ettei meinaa saada näppejä pidettyä irti niistä.. hitsi vieköön, ei nyt vielä sais loppua usko ja motivaatio. Just kun pääsi uudelle 10 luvulle :(..

Ens viikolla ei ole ryhmää, siis mulla, ku tuo mies on illassa, mutta puolentoista viikon päästä taas. Käyn kyllä vaa' alla tiistaina kotona kattomas mitä se näyttää.

Tänään pitäis ehtiä vähän haravoimaan, niin sais tuota hyötyliikuntaa, mutta kun on vierailu/vieraita tiedossa, niin pullaa ja kahviahan se tietää.. voe voe.

Onko muilla mitään hyviä motivaatiovinkkejä ??

-marica28

Minulla paino edelleen samassa eli 78-79 kg. Mutta nyt päätin, että olen marraskuun loppuun asti ilman karkkia ja ainakin tämän ja ensi viikon ilman makeita herkkuja ja esim. sipsejä (tosin niitä nyt ei yleensäkään tule kovin usein syötyä). Ja tällä ja ensi viikolla käyn vähintään neljänä päivänä ainakin puolen tunnin vaunulenkillä.

Tänään jo kävelin n. 40 min enkä ole herkkuihin sortunut, joten hyvin on alkanut. Tulen sitten kertomaan teille, onko tästä jotain apua. Alkaa jo tympiä, kun vaan muutamat housut ja hameet mahtuu päälle ja suuri osa vaatteista vaan seisoo kaapista. Isompia en aio lähteä ostamaan!

Marja

Miten tämä voikaan olla nyt niin vaikeeta... Tuntuu ettei laihiksesta tule yhtään mitään: on isänpäivää, synttäriä, synttäriä, synttäriä jne jne jne... Miksi ihmeessä juhlissa on aina mässättävä? Miksi ei vois syödä vain vähän herkkuja... Taitaa olla ikuisuuskysymyksiä, ainakin mun kohdalla ;)

Mutta mähän en luovuta! Tässä viikkotulokseni:

Lähtöpaino: 82kg

Paino tänään: 76,5kg

Painon muutos edelliseen viikkoon: -0,2kg

Painon muutos yhteensä: -5,5kg

MISSÄ KAIKKI OVAT?! Ette kai ole luovuttaneet?!

Tansku

mulla on kans kolme viikkoa aikaa kun viimeks olen käynyt. Mun painonpudotus on ottanu takapakkia kilon verran. En ole käyny puntarilla nyt viikkoon, mutta plussaa on ja paljon..

Meillä on sairastettu vesirokkoa, aika rajuna ja laiduttaminen ei ole käynyt mielessä. Muutenkin ollu väsymystä liian kanssa. Olen väsänny opinnäytetyötä ja nyt se on esitetty ja huomenna menee kansitukseen, eli paperit odottaa saajaansa. Joulukuun 22 on valmistuminen. Sit musta tulee tradenomi, suuntautunut oikeushallintoon.

Elikkä, kun saan taas inspiksen, niin palailen astialle..

Blaah. Tylsää kun ei saa itteään niskasta kiinni..

-marica28

Hyviä tuloksia näytti olevan teillä!

Mulla meni viime viikko vähän rauhallisemmin, söin tahallani vähän enemmän pisteitä, kun tuntui siltä.

paino oli vähän kuitenkin viime torstaina pudonnut, eli:

Lähtö 89,9

Nyt 84,8

ero viime vko -300g

yhteensä: -5,1kg

Eli ihan kivasti on kuitenkin pudonnut! Saas nähdä kuinka tällä viikolla käy, olin lauantaina tyttöjen kanssa jortsulla, joten pisteethän paukkui jo silloin, mutta sunnuntaina tuli vielä syöpöteltyä pizzaa ja jätskiä ja ties mitä! Laskin kyllä pisteet, mut en kehtaa niitä edes tähän laittaa ylös... nyt otan muutaman päivän tiukempaa linjaa, ettei tarvitse ainakaan plussia merkkailla.

Oikeastaan hyvä totutella jo pienempiin pistemääriin, lopettelen pikkuhiljaa imetystä, joten siitä menee se 5pistettä...

no, mutta ehkä sitten taas uusia tuloksia perjantaina!

Punnitus oli jo viime torstaina, ollut niin paskamainen viikko, etten ole aikaisemmin jaksanut kirjotella.

miinusta tuli 1,4kg edelliseen viikkoon, mutta kaikki muu onkin sitten mennyt päin persettä. tällä viikolla en ole sitten pisteitä paljon laskeskellutkaan ja olen syöpötellyt iltaisin. eli +-0:aa tai plussaa odotettavissa tällä viikolla.

Jahka loppuu ukon flunssailu ja vauvan hampaiden tulo, niin eiköhän tästä taas elämä ala rullaamaan. harmittaa kun ei ole edes päässyt lenkkeilemään kohta 2 viikkoon tahi muuta harrastamaan. :(

Vetää apeaksi.

Menen pois marmattamasta ja jatkan kun on jotain positiivista sanomista!

tässä vielä strategiset mitat:

aloitus 89,9

paino nyt 83,4

ero viime vko -1,4kg

kokonaan: -6,5kg

Ei tuo puntarin lukema sit millään lähte laskuun! Joka viikko innolla hyppään puntarille varmana et paino on varmasti tippunut hienosti ja pettymystä onkin sitten valtava. Suututtaa mut en anna periksi pentele:/

Viime viikolla jo meinasin alkaa laskemaan kaloreita mut se tuntu niin vietävän työläältä et koitin edelleen vaan mutu menetelmällä. Mut ei toimi ei:( Syön kai sit auttamatta liikaa. (aiemmin oon mutumenetelmällä pudottanut 15kg ja luulin siks et ois nytkin onnistunut tää painon pudotus ilman kummempia matemaattisia laskutoimituksia)

Nyt täytyy sit vaan ottaa lusikka kauniiseen käteen ja alkaa laskea niitä onnettomia kaloreita.

On tässä sentään jotain positiivistakin kerrotavaa tän valitusvirren päälle:) Oon liikkunut edelleen reippaasti ja jaksan jo juosta ihan kivasti ja kroppa on kiinteytynyt silminnähden! Lenkkeilyä, sulista ja punttisalia. Ja sit mun salainen ase: 20 minuutin callanetics jumppa kotosalla päivittäin. Se on oikeesti ollut ihan taivaan lahja! Vaikee melkein uskoa todeksi miten nopeesti sillä on saanut tuloksia:O Kahen pienellä välillä olleen raskauden jättämä jo ikuiseksi luulemani karmea röllö roikku reppu tossa edessä alkaa jo näyttää mahalta!:) Ja ryhti on kans parantunut. Tavallisia vatsalihasliikkeitä oisin saanut jynssätä vuoden et tähän oisin päässyt. En voi kun ihmetellä mikä taika tossa menetelmässä oikein piilee?? (Ei ollut maksettu mainos, ihan kirjastosta löytyy toi jumppakirja jota äippä mulle suositteli;)

Mahdun muuten jo siihen juhlamekkoon mikä oli viel pari viikkoo sitten vyötäröstä liian ahdas:) (jos joku sattuu muistamaan mistä puhun:)

Kateellisena kattelen teidän hienoja pudotustuloksia, onnittelut teille!! Vielä täältä perästä tullaan:D

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat