Seuraa 

Eli olisiko muita, jotka ovat aloittamassa sumuttelun ensi viikolla? Meillä pitäisi olla munasolujen keräys ja ICSI viikolla 43! Tämä on ihan ensimmäinen hoito meille ja jännittää niin PALJON. Meillä siis miehellä ei toimivia siittiöitä syöpähoidoista johtuen ja siksi mennään suoraan aikaisemmin pakastetulla spermalla tuohon ICSI:n. Toivottavasti tuo nyt oli sen mikrohedelmöityksen kirjainsarja?? Onko muita samoilla viikoilla jännääviä? Jos teillä on jo kokemusta, niin kertokaa toimenpiteestä ja sen onnistumisen mahdollisuuksista, kuulisin tarinoita mielelläni. Olen jotenkin yrittänyt asennoitua niin, että ensimmäisellä yrityksellä tärppääminen on niiiiiiiiiiiiiiiiiin pieni mahdollisuus tärpätä, että parempi odottaa negatiivista suoraan. Kaikki samassa tilanteessa olevat nyt tarinoita kehiin. Jännätään yhdessä!

Sivut

Kommentit (94)

Mites teillä menee? onko ollut oireita piikeistä? Tuntuuko teillä turvotusta tms. josta voisi päätellä munasolujen kasvavan? Mulla ei ole ollut mitään oiretta ja sekös hieman pelottaa huomista ajatellen! Kauhea olotila, kun odottaa huomsita kuin teuraalle menoa. Takaraivossa jyskyttää, että siihen se nyt sitten loppuu ennen kuin päästään koko hoitoa edes läpi! Piikitys on yhtä kauhua, mutta jollain apinanraivolla olen kyllä niistä selvinnyt. Tiedättekö voiko alkoholia nauttia näiden piikkien aikana? taas olisi illanistujaisia tiedossa....Kirjoitelkaahan kuulumisia viimeistään lääkäri käyntienne jälkeen. Itse varmaan palailen jo huomenna, kun käyn kuulemassa tuomioni!

Täällä piikitellään gonalia jo kuudetta päivää... Eilen mulla jomotti vasempaan munasarjaan siihen malliin, että kai siellä 4 senttinen endometriooma joutuu vähitellen ahtaalle. Muutenkin ns " ovislimat" on aikalailla reilut ja alkoivat jo pari päivää sitten. Minua vähän hirvittää se, että liekö mun yliaktiiviset munikset on saaneet jonkinsortin hepulin...? No sen näkee huomenna ultrassa.Muuten piikittely on sujunut jo rutiinilla, onneksi...

Sähäkkä kyselit tuosta alkoholin nauttimisesta piikkiaikana. Mulle hoitaja sanoi, että voi elää ihan normaalia elämää ja niin olen pyrkinyt tekemäänkin! Eli en ole heittäytynyt absolutistiksi vielä tässä vaiheessa.

Kertokaahan kuulumisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ensinnäkin onnittelut sähäkälle!!!!!!! HIENOA, että teillä hoito jatkuu ja rakkuloitakin oli hyvä saalis kypsymassä! Pakko kysyä, että oliko teidän tämänpäiväinen lääkäri M.H? Ettekös tekin ole Kysissä? Me olemme hänellä hoidossa ja lähes aina hoito ja kohtelu on olleet ensiluokkaista! Joskus tietysti kiire painaa lääkäreilläkin... Ja hoitajat ovat huipputyyppejä myös, ainakin meidän kohdalle osuneet!

Mulla oli ultrassa 15 kpl 11-15mm rakkulaa ja niiden lisäksi 6kpl 7mm. Gonal annosta laskettiin täksi päiväksi ja huomiseksi 150iu ja to ja pe 112.5iu. Mulla munikset reagoivat erittäin herkästi lääkkeeseen ja hyperin takia pitää olla varovainen... Perjantaina uudestaan ultraan!

Mites muilla menee? KUULUMISIA ODOTELLAAN!

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!!!

Hienoa Mimma! Ihania uutisia!!!

Soitin juuri klinikalle. Hedelmöittyneitä munasoluja on 18 kpl. Kyllä tuli kyyneleet silmiin kun tulos kerrottiin. Kaikki 2-soluiset alkiothan eivät kai lähde jakaantumaan, mutta sanoivat että kyllä tastä määrästä varmasti siirrettävä alkio saadaan. Siirto on sitten huomenna.

Olo oikein hyvä punktion jäljiltä. Hieman vatsaa vihlaisee kun esim. nousee sohvalta ylös. Särkylääkkeitä en ole enää tänään ottanut.

Nyt vaan sitten toivotaan kovasti hyviä uutisia huomisista punktioista ja jakaantumistuloksista!

Tulin tänne kurkkimaan, kun oon tilannettas seuraillu sivusta..

Todella paljon onnea plussasta, se on jo suuri alku :O) Nyt sitten jännäillään, että onko kyytiläisiä yksi vai kaksi...ja toivotaan, että pysyy/pysyvät kyydissa sen 9kk loppuun asti. Tässä niille mun kuuluisat ankkurit pitämään vielä tiukemmin otettaan kohdussa --} --} *hiiiiop* molemmille omansa..

Nauti nyt niin kauan, kun todistettavasti olet raskaana :O)

Mullakin alkoi Terolutit tänään kp15 eli alkaa taas hoito olla hitusen lähempänä..no ensi maanantaina alkaa sumuttelut, joten sit vasta lähellä aletaan ollakin :O) Yllättävän nopeeta tää aika taas meni, vaikka pari viikkoa sit se tuntui ikuisuudelta..Vaikkakin viikkoon 50 on vielä matkaa..:O/

Tsemppiä sulle jatkoon, ja onnea muillekin tän pinon plussanneille!! Syvimmät pahoittelut negan saaneille, kyllä se vielä teilläkin onnistuu, uskokaa pois...

caliendre

Sähäkkä, peukutan vielä huomista veritestiä kaikesta huolimatta - tuolla plussanneitten lapsettomien puolella on TILAA KAIKILLE.

Ja Gwyneth - sinulla ei ole syytä huoleen. Sinulla on kaikki tulevat lapsesi pakkasessa. Hyvin menee tammikuussa! Positiivinen puoli: Saat syysvauvan, eikä sinun tarvitse olla viimeisilläsi raskaana keskellä kesää. Lohtu se on pienikin lohtu.

Minulla on syyllinen olo siitä, että yksin tästä ketjusta plussasin, mutta jospa se tarkoittaisi sitä, että te kaikki muut plussaatte seuraavasta hoidosta. Tämä on toinen laiha lohtu, mutta kerron kuitenkin - kun me piiiiiiitkän yrittämisen ja hoitojen jälkeen saimme juuri tuon lapsen, joka nyt sängyssä tuhisee ja möyrii (1,5 v.), totesimme, ettemme olisi edes halunneet ketään muuta - ketään niistä " aikaisemmista" . Nyt toivomme ja pelkäämme ja rukoilemme, että potentiaalinen kuopus, jota on 1,5 v. yritetty ja toivottu pysyisi masussa yhdeksän kuukautta.

Jaksua teille kaikille! Ne teidän vauvat tulee vielä!

Minä kävin tänään lääkärissä. Hyvin oli Gonal tehonnut. Toisessa munasarjassa n. 20 kpl ja toisessa n. 10 kpl munarakkuloita. Rakkuloiden koosta lääkäri ei tainnut sen koommin puhua. Gonalin annostusta pienennetään nyt 150:stä 112,5:een. Lääkäri myös kehoitti juomaan paljon ja lepäämään hyperstimulaation ehkäisemiseksi.

Punktiopäivän lääkäri osasi jo tämänpäiväisen perusteella sanoa ja se on maanantaina. Perjantaina kuitenkin vielä käynti ultrassa. Jännittää...

Mimma lähetän täältä käsin kaikki mahdolliset voimasäteet sinne teille ja jaksamista ja haleja kävi miten kävi! Minä niin toivoisin teille sen pienen nyytin keinolla millä hyvänsä!

Hei!

Minusta saat sumutteluseuraa! Kolmas päivä suprecuria menossa. Jännityksellä odotan milloin sivuvaikutukset alkavat...

1. uä-käynnille menen viikolla 41 ja myös meille on tarkoitus suorittaa punktio ja icsi viikolla 43.

Hoito on ensimmäinen meillekkin ja kyllähän se mietityttää. Minäkään en oikein uskalla toivoa mitään, ettei tarvitsisi kovin pettyä.

Olisi kiva vaihtaa kokemuksia ja ajatuksia hoidon etenemisestä!

Tsemppiä!

Olen tosiaan vko 42 pinossa, vaikka kuuluisinkin vko 43..Mulla siirtyi näet menkkojen yli viikon ollessa myöhässä (on kuulemma normaalia) tää hoito viikolla eteenpäin (Synarelaa myös viikko lisää), joten kuuluisin ehkä tähän pinoon enemmin. Katsotaan nyt mitä maanantaina nollaultrassa sanotaan asiasta..Toista lasta yritetään, esikoinen 2v8kk (IVF) Kolmas ja viimeinen julkisen puolen IVF/ICSI mulla siis menossa ja jo 20 päivää oon pian sumutellu..piikitykset alkaa ens viikolla.

Tulin vaan moikkaamaan, enemmän tietoa minusta saatte vko 42 pinosta, jos kiinnostaa :O)

caliendre

On ollut niin kauhiaa haipakkaa etten ole ehtinyt tänne kirjoittelemaan... Eli meillä siirtyi punktio päivä keskiviikoksi, sillä ultrassa löytyi vain yksi 18 mm ja 4kpl 14-15 mm sekä useita pienempiä hieman yli 10 mm palleroisia. Nyt sitten piikittelen vielä huomiseen ja alan valmistautua keskiviikkoiseen. Voi kun saataisiin edes yksi, jolla päästäisiin edes testaamaan. Hieman kyllä pelottaa, kun tuo saalis on noin pikkuruinen, mutta kiitos Mimman rohkaisun, porskutamme luottavaisin mielin eteenpäin!

Nyt kerroin jo työpaikallakin sairaslomasta ja vastassa oli hirmuinen utelu... Tosin ei yllätä yhtään!

Mimma: otetaan kaffit uusiksi heti kun ehditään!

Kaikille nyt hirmuisasti onnea ja positiivisia ajatuksia tulevan viikon koitokseen! Vauva liimaa tarvitaankin useita tuubeja, jotta saadaan oikein upea plussa saalis!

Tulkaahan heti kirjoittelemaan kokemuksistanne, odotan niitä innolla, kun nyt hieman jälkijunaan jäin!

Muuten miten paljon niitä Lugeja tarvitaan? Kävin tänään apteekissa hakemassa reseptin määräämän kasan ja niitä oli n. 180 kpl???WTF??

Kelalla olivat myös kämmineet sen minun maksukatto todistuksen ja itse en idioottina lukenut sitä läpi ennen kuin tänään kävelin apteekkiin! Jouduin sitten maksamaan vielä tämänkin satsin omasta pussistani (piikit ja synarelat jne, lugethan ei kuulu korvattaviin) ja kyllä muuten harmitti! Olivat siis Kelalla unohtaneet merkitä siihen lääkkeitä 300 euron edestä, josta vein apteekin ohjeilla kuitin. Siellä käydessä kertoivat kumminkin, että katto on täynnä ja rahaa tulossa takaisin päin jne. tulosti vain väärän euromäärän! AAAARGHH! Kyllä ei voi tätä rahan menoa estää! Toivottavasti palautukset tulevat ennen joulua, niin voisi ostaa niillä vaikka lahjoja : ) Onko kokemuksia kauanko palautuksissa menee?

Ei näköjään mikään ole niin varmaa, kuin epävarma! Mulla nousi kauhia paniikki, kun luin kertomuksesi. Minulla kuukautiset tulivat kyllä ajallaan, mutta just tänään mietin, että onpa outoa, kun vuotoa on ollut niin minimaalisen vähän! Eli voisikohan syynä sitten olla, että se ei ole ollut myöskään tarpeeksi tyhjentävä vuoto! Halituksia lähetän sinulle kovasti ja älä menetä toivoasi, kyllä se aurinko vielä risukasaankin paistaa!Näin ainakin yritän omalla kohdallani itselleni uskotella ; ) Minullahan ei siis ole vielä ikinä ultrattu tai muutenkaan tutkittu sisuskaluja eli ihan mitä tahansa voi keskiviikkona olla odotettavissa...

Kylläpä lämmittää mieltä, että olet ollut hengessä mukana - kiitos paljon ankkureista. Niitä tarvitaan.

Sinullakaan ei mene enää pitkään, kun pääset " tositoimiin" .

Minulla ei varmaan ole kyydissä kuin yksi ottaen huomioon ettei lääkäri suostunut laittamaan kahta ykkösluokkaista sisään. Luulen, että kolmosluokkainen ei näihin pippaloihin päässyt, mutta sehän tietysti nähdään ultrassa. Milloinkahan sinne ultraan kannattaa mennä? No, täytyy vissiin ensin mennä sinne veritestiin varmistumaan, että tämä on totta.

Jos olisin vastannut hieman aikaisemmin, niin olisin kirjoittanut että en aio testata, ainakaan lähipäivinä. Olen niin monta kertaa tuntenut itseni täydelliseksi idiootiksi, kun olen kuvitellut olevani raskaana ja aina vaan testannut negan.

Mutta sitä minun ei varmaan tarvitse enää miettiä. Vessassa käydessäni huomasin paperissa hieman vaaleaa oranssinväristä vuotoa. Tämä taitaa ennakoida kuukautisten alkamista. Niin masentavaa! Alkais nyt vuoto kunnolla, niin ei tarvi turhia toivoa. Nyt alkoi jo vähän tuntumaan siltä, että voisin jopa tehdä testin, niin sekin vahvistaisi nämä tuntemukset.

Toivon plussaonnea teille muille!

peukutuksista, mutta ikävä kyllä ei tulos muuttunut vaikka päivä lisää elettiinkin. Pääsen jo huomenna verikokeeseen, niin saan sen tuloksen sata varmasti ennen viikonloppua. Voin sitten rauhassa ottaa saunakaljan, jos toisenkin. Sitten varmaan täytyy siirtyä pikku hiljaa takavasemmalle ja jäädä odottelemaan mihin seuraavaan ketjuun voi siirtyä. kunpavauvalle vaan kauhiasti onnea ja iloa odotukseen!

Mites muiden piinailut? Mulla taitaa olla vuotoa odotettavissa, sillä pukkasi tänään hyvän aknen naamaan...Se on ollut aina varma merkki kuukautisten alkamisesta ja tuskin pettää nytkään. Voiko alkio olla tuhoutunut jo näin pian eli siis pp2:na ? onko kellään tietoa?

Ihanaa Mimma! Pääsit tänään siirtoon ja sait kaksi alkiota kyytiin! Minäkin olisin kyllä ottanut kaksi, mutta ei se lääkäri antanut. Kokeillaan ensin yhdellä.

Yksi alkio on nyt siirretty! 14 pakkasessa kuudessa satsissa. Illalla ensimmäinen 200 mg:n annos lugesteronia.

Lääkäri katsoi, että minulla munasarjat ovat vielä aika suurikokoiset. Alkoin siirron jälkeen maha ollut kipeämpi kuin tällä viikolla muina päivinä. Tuntuu kuin mahassa olisi kauheasti ilmaa.

Mitä muille kuuluu?

Olen tätä palstaa lukiessani ymmärtänyt asian niin, että kuukautisten on pitänyt alkaa nollaultraan mentäessä ja eikä haittaa jos kuukautiset ovat tutkimuksen ajankohtana parhaillaan menossa. Itsekin tässä odottelen, että milloin ne kuukautiset oikein alkavat, kierrossa tänään päivä 32. Muistelisin lukeneeni, että sumutteet voivat joillakin hieman pitkittää kuukautiskierron pituutta. Luulen, että jos kuukautiset ei minulla ala ensi viikon keskiviikkoon mennessä, niin eka ultra siinä tapauksessa siirtyy viikolla eteenpäin.

Apteekissa lupasivat tilata minulle Gonal-F:n valmiiksi ensi viikoksi. Miettivät sitä ensin kuitenkin harvinaisuuden (edellisen kerran myyty siitä apteekista toissa kesänä) ja hinnan lisäksi myös säilyvyyden (n. puoli vuotta) kannalta. Eli kyllä säilyvyys kuitenkin jonkunlaiset hoitojen siirrot kestää. Alatko sinä piikittelemään myös Gonal-F:llä vai jollain muulla?

Jos tämä hoito nyt ei tuota tulosta, niin ajattelin pyytää lääkäriä kirjottamaan lääkkeille uudet reseptit ja hakemaan ne apteekista vaikka joskus joulukuun viimeisellä viikolla. Sitten on se Gonal-F:n säilyvyysaika aikaa uuden hoidon aloittamiseen.

Minäkään en siitä piikittelystä oikein tykkää. Sitä harjoiteltiin elokuussa ensikäynnillä, eikä se minulta onnistunut. Mies harjoitteli sen ja antaa pistokset minulle. Ehkä sen pystyy jossain vaiheessa tekemän itsekin, kun tottuu siihen pistelyyn.

Tuhru jatkuu ja pääsin tänään pp12 veritestiin, joka oli negatiivinen (yllätys?). Olo on turta, taas tässä kävi näin... 11.pv:n kirous, MIKSI???

Pakkasessa on meillä vielä 5 alkoita, mutta fiilikset ja toiveet niitten suhteen on pakkasen puolella. Saimme onneksi mieheni kanssa keskusteluajan lääkärillemme ensi tiistaiksi. Katsotaan miten tästä jatkamme, jos ylipäänsä jatkamme. Itse en enää yhteenkään ivf:n haluaisi lähteä. Mies on eri mieltä...

Kunpavauvan olotila kuulostaa lupaavalta!!! Toivottavasti teitä onnistaa!!! Gwynethille HALAUS lohdutukseksi, tiedän todellakin miltä tuntuu!!! Mutta tee vielä silti testi, eihän sitä varmaksi tiedä...

Sähäkälle on myös plussapeukut pystyssä!!

Siirryn vähitellen syrjään tästä pinosta, mutta käyn katsomassa teidän kuulumisia!!! Toivottavasti tulee plussia!!!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat