Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

pakko saada tänään klo 3 mennessä takuuvuokrarahat kasaan tai ollaan asunnottomia, aivan sama mitkä korot koska maksan kaikki takaisin 2vk päästä kun saan palkan..

Kommentit (20)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kerrotko miten sait sitten ne rahat rästivuokrista? Minulla häätöprosessi menossa, mutta oikeuslaitoksessa kesti ja kesti ( kun asukas ei vastanut selvityspyyntihin), lopulta vuokralainen sitten lähti salaa ennen " virallista" häätöä.

Nyt odottelen kansliapäätöstä ( jos oikein ymmärsin kun neuvonta oikeustalossa on ollut heikonlaista), että saisin ilmeisesti ruveta karhuamaan niitä rahoja. Kauankohan siinä sitten menee?

t. se 4 kk:n rästejä karhuava

tarkennan vähän ettei tule ihmettelyä

asutaan erittäin pienellä paikkakunnalla ja saatiin häätö asunnosta ja sen pitää olla tyhjä 30pvä. Löydettiin yksi asunto mutta takuurahat pitää maksaa klo 3 mennessä tänään, pankista ei saada lainaa

Oli kova kiire saada uusi asunto. Lopulta ostettiin oma, ja onneksi löytyi sopivaan hintaan haluamaltamme alueelta.

Mutta siitä häädöstä. Oltiin yksityisellä vuokralla ja se purki vuokrasopimuksen. Halusi itse siihen asuntoon takaisin asumaan. Häätöhän se tavallaan oli! Inhottavaa!

Tuo suullinen tapaus oli, kun asunnossa oli niin kauhea meteli, että poliisitkin kävi joka viikonloppu. Pyysin nätisti etsimään uutta asuntoa ja niin hän sitten lähtikin siististi pois.

Sitten nuo kaksi oikeuden kautta haettua häätöä: toisessa se meni siististi ja vuokralainen myönsi rästinsä. Toisessa taas jouduin kestämään ties mitä uhkailua ja valheita. Aluksi vuokralainen jankkasi tätä mantraa: " mihin sää nyt rahaa tarvit, eikö ole muutenkin tarpeeksi?" Ja sitten alkoi tippua juoppokavereita todistamaan, että asunnossa on ollut suunnilleen vessanpytystä jääkaappiin kaikki rikki viimeisen vuoden ja näin ollen näistä korvaukset on niin suuret, että minun pitäisi maksaa hänelle, eikä hänen rästejään minulle. Asunnossa oli todellakin jääkaappi rikki, mutta kuulin siitä ekan kerran tuollekin hepulle tarjotun ILMAISEN oikeusavustajan kautta. Muuten asunto oli alle 10 vuotta vanha ja hyväkuntoinen... No, eipä ollut tuon henkilön jälkeen. Vahingoista en jaksa edes hakea korvausta. Olkoon. Myin koko asunnon pois siitä mielipahasta.

( Entisella vuokralaisella on minulle 4 kk:n vuokrarästit ). Tämä valaisi sitä, miksi yksityiselle vuokranantajalle pyrkii sellaisia vuokralaisia, jotka sanovat että tämä " ainoa" mahdollisuus saada asunto. ( ja muutenkin tyyppejä jotka voivat heti muuttaa, sossu maksaa heti vuokran ym.) Olen itsekin miettinyt eikö nyt kunta anna asuntoa, mutta syyhän taitaakin olla jo aikaisemmassa häädössä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat