Vierailija

kun olin raskaana hän jaksoi neuroottisena hokea: " kyl sä pääset vielä eroon noista läskeistäsi" , asia vaivasi häntä enemmän kuin minua. Olin ennen raskautta alipainoinen tikku mutta mies huomautteli silloinkin jos painoni joskus nousi muutaman kilon. Nyt olen vihdoin normaalipainossani (168/58) mutta kuulen " hassuja" letkautuksia " läskiperseestäni" viikoittain. Mies on alkanut taas tuijotella ihailevasti anorektisen näköisiä tyttöjä. Vaikka kuulostaakin kusipäältä niin hän on muuten mukava mies ja hyvä isä lapsellemme. Haluaisin saada hänen naisihanteensa muuttumaan ilman että minun tarvitsee laihduttaa itseäni langanlaihaksi...

Kommentit (7)

Vaikea käsittää, että voi mollata tuolla tavoin vaimoaan. Meillä on aina kehuttu, olen painanut sitten 56-76 (raskaanaolot siis mukaan lukien).

Joskun hymyilyttää, että jos lihon, olen hyvä just niin, ja jo laihdun, taas sama juttu :)

Sun täytyy kai todeta miehellesi, (jos vähääkään aihetta), että pitäisköhän sunkin vähän katsoa mitä syöt, kun rupee olemaan vatsaa tai jenkkakahvoja, tai pääkin kaljuuntuu.. Kyllä niitä keksii. Sitten viljelet aina joskus ohimennen, ja katsot miten mies reagoi.

hyvinkin voi käyttäytyä. Kiellä heti. Sun ei tarvitse tollasta kuunnella. Ulkonäöstä ei huomautella kun positiiviseen sävyyn, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, voi pitää suunsa kiinni. Olette huono esimerkki lapsille, jos saa toista mollata. Pysy tiukkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta kuten sanot, miehessäsi ei samanlaista muutosta ole tapahtunut. Eikä sellainen muutos tule hetkessä. Nämä raskausasiat koskettavat naisia yleensä aina lähemmin kuin miehiä, ja siksi sinullakin on ajatukset kulkeneet ehkä hieman syväluotaavammin kuin miehelläsi.

Anna miehellesi enemmän aikaa. Ehkä hänen ajattelunsakin muuttuu, mutta hitaammin. Syötä hänelle tilaisuuden tullen faktoja. Kun huomaat hänen katsovan alipainoisen naisen perään, ota nainen esimerkiksi: " katsohan tuotakin, tuollaisella painoindeksillä ei voi enää olla terveelliset ruokatavat" . Muistuta joskus, että ravintoympyrässä ovat rasvatkin, ja rasvat ovat näölle ja aivoille välttämättömiä. Voit vaikka vitsailla, että siksi laihalla ihmisellä ei muka voi olla aivot aivan yhtä timmissä kunnossa kuin kroppa. No, tuo näyttää kirjoitettuna ilkeältä, mutta pilke silmäkulmassa sanottuna menee huumorista.

Syötä pikkuruisina paloina miehelle tietoa anoreksiasta, painoindekseistä, normaaliudesta, lapselle annettavasta mallista, jne. Voi viedä vuosia, ennen kuin miehesi ajatukset ovat samoilla linjoilla kanssasi, mutta varaudu siihen.

Niin, ja ehkä miehesi puolustautuu sillä, että " pitääkö muka olla joku plösö, sittenkö olisi hyvä." Ja sitten lempeästi selität, että ei tietenkään kaivata ylilyöntejä suuntaan tai toiseen. Terveydestä ja kropasta saa pitää huolta, mutta sitäkin voi tehdä liikaa. Eli aivan samalla tavalla kuin " plösöys" on vastenmielistä, niin anorektisyys on sitä myös. Kultainen keskitie on lie se, mitä sinäkin haet.

Mulla ei oikeastaan ole hänestä mitään takaisin huomauttamista...enkä toisaalta halua lähteä sellaseen haukkumiskierteeseen. Olin itsekin aika ulkonäkökeskeinen ennen raskautta, mutta lapsen saamisen myötä kaikki se entinen tuntuu vain kauhean pinnalliselta ja turhalta. Muutos ei ole ollut mieheni kohdalla samanlainen. Välillä toivon että mulla ois sellainen ihana rento tavismies jonka seurassa vois vaan olla kotoisasti räjähtäneen näköisenä verkkareissa ilman että rakkaus kärsisi siitä. ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat