Vierailija

Arvio asuntosi arvon suunnilleen tällä hetkellä paikkakuntasi nykyisen hintatason mukaan. Ja siis oma osuutesi siitä esim. 50% .

Sivut

Kommentit (37)

36-vuotias, avioliitossa, kaksi lasta. Nyt toinen yhteinen koti asuttavana.

Säästöjä on kertynyt edellisen asunnon myynnistä ja työtuloista ulkomailta, tähän remontoitavaan taloon otettiin tarkoituksella enemmän velkaa kuin olisi ollut pakko, ettei sitten tarvitse ottaa kalliimpaa remonttilainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

- omaisuutta ei ole, paitsi tämän yksiön irtaimisto ja polkupyörä :)

- ei lainaa

- säästöjä n. 2500€, ja niitä on tarkoitus alkaa tässä voimakkaasti kasvattamaan uuden, parantuneen työtilanteen takia.

Mutta olen vielä työurani alussa ja perheetön, joten nämä minulle sallittakoon.

ovat vararahastoa yllättäviin tilanteisiin ja jatkuvaan remonttiin, joka pitää tulo-menopuolen koko ajan pakkasella. Lainan lyhentäminen on fiksua sekin, mutta peruuttamatonta.

Osa rahoista on tilillä, jolle saa n. 4 % korkoa, osa rahastoissa ja osakkeissa. Nyt kun lainan korot on korkealla, aiomme käyttää osan säästöistä lainan lyhennykseen.

Talo n. 1 000 000 euroa, oma osuuteni 75% (miehelläni 25%).

Kesämökki + metsää n. 400 000 euroa, oma osuuteni 50% (veljelläni 50%).

Auto (uusi tänä vuonna hankittu, maksoi 30 000) ehkä 25 000euroa (?), oma osuuteni 100%.

Lainaa 70 000 euroa, osuuteni 50%.

Tilillä rahaa 30 000 euroa, osuuteni 100% (miehellä on säästöjä vähän enemmän, mutta vanhempi auto joka menossa vaihtoon).

Nettona olen siis n. 970 000 voitolla, siinä on kyllä 20 000 euroa persnettoa viime viikosta koska lyhensin juuri yhteistä asuntolainaamme 40 000 eurolla, mutta laina on edelleen puoliksi - siis lahjoitin 20 000 miehelleni jos sen näin laskee ;)

asunnosta puolet eli 250 000, velkaa jäljellä yhteensä jotain alle 100 000.

"Säästöjä" eli se raha raha, joka jää makaan yhteiselle tilille on jotain 15 000, ja kun tuo summa alkaa läheneen 20 000, niin sillä lyhennetään lainaa. Mutta paljon rahaa menee meilläkin matkusteluun ja muuhun mukavaan, ei koeta tarpeelliseksi säästää...

Ite ruuhkavuosissa ja vastaeronnut:

asunto 95 000, velka 95 000 säästöt (osa eläkettä varten) 12 000, käyttelytilillä hämmästyksekseni kertynyt 5000. (hoitovapaalta töihin, vielä kuluttaa alemman tulotason mukaan.)

Mut mä olen ihan tyytyväinen ku, kohta on talo maksettu, jotain 400 000 tästä vois saada ja sitten voidaan melki koko palkkamme käyttää matkusteluun! Eli aika monta sossun asiakasta näillä veroillamme maksetaan;(

Aika monella muullakin "rikkaalla" näyttää olevan aikaa täällä pyöriä...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat