Seuraa 

Mulla on aina ollut alhainen verenpaine ja siitä aiheutuu sitten päänsärky aina kun nousee kumarasta pystyyn. Neuvolasta en saanut mitään varsinaisia ohjeita sen tilanteen korjaamiseksi ja rupesinkin miettimään, miten voisin kohottaa verenpainetta hieman?

Toinen on alhalinen hemppa, eli nyt neuvolassa mitattuna (rv 19+0) se oli vain 101 kun viikolla 9 se oli 132. Täytyy kyllä myöntää etten ole aina muistanut ottaa lisärautaa ja olen saattanut ottaa sitä liian vähän kerralla (60mg). Nyt pitäisi alkaa sitten syömään neuvolan mukaan n. 120-150mg päivässä.

Onko käyttämäni Retafer ihan hyvä, vai olisiko jollain tiedossa joku parempi merkki. Retafer on toiminut ruoansulatuksen kanssa ainakin ihan ok, eikä siitä tule pahaa oloa, mutta jostain olen kuullut, ettei se imeydy yhtä tehokkaasti kuin muut, kokemuksia?

Syön lisäksi nyt 2 multitabs2+:aa päivässä, josta saan vielä 20mg rautaa lisää.

T: Iciar + kakkonen&kolmonen

Kommentit (3)

Eli luontaisesti omaan matalan verenpaineen ja hemoglobiinin ( tutkittu ekan kerran itsellä vauvana..), mutta tosin en kärsi kummastakaan kauheesti. En ole koskaan voinut nousta " hyppäämällä" pystyyn vaan on täytynyt istua hetki sängynlaidalla, ettei vintti pimene ym. Itselläni yläpaine on alle 100 aina.

" Hoidan" tässäkin raskaudessa verenpainetta salmiakilla ja lakritsalla, jota mulla on aina vähän taskussa, jos rupeaa tuleen huono olo. Saampahan syödä herkkujani luvalla =)

Edellisessä raskaudessa söin Obsidania, joka sopi mulle hyvin, muttei nyt sovikaan eli maha tulee tosi kipeeksi samoin kuin kaikista muista paitsi Maltoferistä, jota saa purutablettina ja tippoina. Juon yleensä sen kanssa hieman c-vitamiinipitoista applesiinimehua ja näin ollaan tupla-annostuksella saatu nousemaan hemppa 110 asti ja sillä mennään. Raskauden aikanahan veripitoisuus ja nesteet lisääntyy ja veri laimenee eli myös hemoglobiini laskee senkin vuoksi. Elimistö siis fiksuna varautuu tulevaan verenvuotoon ja yleensä hemppa voi pitää ihan hyvinkin synnytyksen yhteydessä vaikka vaikuttaa matalalta. Toivottavasti tajusin mitä tarkoitin. Vähän tuli epäselvästi...

Qvasi & myös kakkonen ja kolmonen rv28

muista syödä jotain c-vitamiinipitoista, esim. syö pari palaa paprikaa tms. päälle. Tehostaa raudan imeytymistä. Vastaavasti vältä maitotuotteita. En ole kuullut että nämä rautavalmisteet imeytyisivät erilailla, sen olen kuullut että rauta ruoasta saatuna imeytyy parhaiten, mutta mielummin minä raskausaikana popsin pillereitä kuin sisäelimiä ja verta. Täysjyväruisleipää kyllä söin.

Itseasiassa tulipas mieleeni, että toiset valmisteet saattavat alkaa sulamaan jo vatsalaukussa, kun mun käyttämäni valmiste (jota en muista) alkoi sulamaan vasta ohutsuolessa. Jotain tekemistä sen kapselin päällysteen kanssa.

Verenpaineesta sun kannattaa sanoa äippäpolilla seuraavan kerran. Kyllähän kunnollisella verenpaineella on sun oman jaksamisen kannalta iso merkitys, eikä se varmaan tee pahaa istukan/istukoiden toiminnallekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat