Vierailija

Meillä ei koskaan ole mietitty riittääkö rahat johonkin kun lapsia on hankittu (tai kun niitä on saatu). Lapsia olisi 5 ja 6 tulossa jos kaikki olisi mennyt " hyvin" , mutta yksi on joukosta pois, nyt 4 ja 5 tulossa. Iät on (16), 14,10,8,8kk ja rv 11. Töissä olen ollut vuoden, 17v aikana, mies viimeisen 7v aikana sairaslomalla ja yrittänyt opiskella uuteen ammattiin, eli rahaa ei paljon ole ollut, talo velkaa on vaikka naapureille jakais, mutta koskaan ei olla haluttu yhtäkään raskautta estää tai lopettaa... miksi kaikki tuntuu ajattelevan että raha tuo onnen ja lapset....??

Kommentit (21)

Rahalla ei lapsia kasvateta, ikävä kyllä moni näin tekee ja ajattelee. Lellitään ja ihmetellään miksi nykyajan lapset ovat semmoisia ja semmoisia.

Huomaa hyvin, että äitini on maalta, köyhsät perheestä. Osaa arvostaa pieniäkin asioita ja tyytväinen kaikkeen mitä noin tavaramuodossa saa.

Minutkin on kasvatettu, niukasti ja raha on tullut aina työstä, ei esimerkiksi pelkästään siitä että olen olemassa. Pidän ylellisyydestä, kaiken ostan huippuluokkana, mutta tästäkään huolimatta lapseni saavat oppia sen tosiasian, ettei raha tuo onnea eikä sitä saa ilmaiseksi.

ja vaatteet ostetaan joskus jopa uusina mutta yleensä kirpputoreilta tekee tosi hyviä löytöjä, enkä usko että meidän lapset on kärsinyt siitä että ei olla käyty etelässä tai puuhamaassa ym ym.. kesäisin ja lomilla ollaan yhdessä ja tehdään kaikkea kivaa, ollaan mökillä (yleensä vuokra, johon on säästetty). mutta jos opetataan että kaikkea mitä toisilla on ja missa toiset käy on normaalia, mistä tulee toisenlaiset tulevat aikuiset, ei kaikki voi olla samanlaisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

suurin piirtein selviämään lasten hankinnasta taloudelisesti. Siis, ehkäisyä peliin, jos ei esim. miehen palkalla + hoitorahalla elä, ja töihin hankkimaan rahaa! Ihan järkkyä ajatella, että kyllä yhteiskunta maksaa kaiken. Taas yksi hyvä syy vaihtaa äänestyslinjaa ensi vaaleissa, kyllästyttää, että pitää maksaa muiden elämää...

lapsia jos elää pelkillä tuilla. Huono esimerkki myös lapsille.

Senhän takia esim. toimeentuloihmisille maksetaan ehkäisy, ettei niitä yhtesikunnan elätettäviä tulisi sellaiseen tilanteeseen enempää.

Mainitkaa esimerkki perheestä, jota yhteikunta elättää? Paljonkohan minäkin olen maksnut veroja valtiolle enemmän kuin olen saanut? Paljonkohan maksan lisää, kun alan työt?

Eikö hyvinvointiyhteiskunnassa olekin kyse siitä, että huolehditaan huono-onnisemmisista? Lapset mielestäni ovat elämässä tärkeintä ja harrastuksset luonnollisesti maksavat, mutta silloin riittää kun jää itseltä jotakin pois. Jopa jääkiekkoon riittää työttämän raha.

Se jos lapsiperhe ei nosta tukia tai ky sossussa on vastuutonta käytöstä. Lapsi mahdollisesti " kärsii" turhaan, rahallahan saadaan arkeen helpotusta ja helmiä. Jossakin elämän vaiheessa kuitenkin valtio saa omansa takaisin. Sekin on normaalia, että vaikkapa joku perijäsuvun vesa maksaa omistaan enemmän ja työtön vähemmän.

Entäpä kun olen itse loukkaantunut pysyvästi, enkä voi montaakaan työtä tehdä ja minulla on lapsia? Olenko siis sosiaalipummi, vaikka 10v verota maksettu ja vähän päälle? Olemmeko huonompia ihmisiä, koska joudun elämään tuilla toistaiseksi?

Tästäkin huolimatta lapseni saa vaatteet, ruoan, harrastukset ja jopa yllätyksiä ja reissuja. Se on pois vain itseltäni. 12-packit ja röökit ym. ravintolat saavat jäädä vähemmälle.

ja ap tuolla asentella sikiät ja opetat tuota ideologiaaski sitten lapsillesi eipä tule heistäkään sitten veronmaksajia : (

Olet täysin turha tälle maalle ap

meillä nyt viisi lasta. Itse olen hoitovapaalla ja mies normaalipalkkaisessa työssä. Rahaa ei todellakaan ylimääräistä mutta lapsilla suhteellisen siistit kamppeet ja harrastuksiakin on . Ja vanhimmat ulkomaillekin päässeet siis lapset ja tietysti mekin miehen kanssa. Ja onnellisia ollaan.

meille on kuudes lapsi tulossa, rahaa on niukasti mutta yllätys yllätys, ainut tuki mitä yhteiskunnalta saadaan on lapsilisät. Ei eletä sossun rahoilla.

Mutta tosiasia nykySuomessa on, että lapsilla on varaa harrastaa vaikka molemmat vanhemmat työttömiä. Kokemusta on.

Eri asia luonnolisestikin jos on otettu turhan suuria lainoja, eikä selvitä niistä. Mikä taas johtuu itse siitä RAHASTA ja lainan tuomasta " onnesta" . Oma talo, auto, tai vaikkapa hieno televisio ovat mielestäni toissarvoisella sijalla jos verrataan lapseen. Mielummin asun pienessä asunnossa vuokralla ja lapsi saa harrastaa. Itse vanhemmista kiinni, oli tilanne mikä hyvänsä - onko varaa lasten harrastuksiin.

no mua hävettäis jos joutusin lapsille hakemaan ruoka- ja harrastusrahat sossusta, jos rapparialkoholistit on niin pohjalla ettei pysty töissä käymään niin kai niille jonkunlainen toimeentulo pitää hyvinvointiyhteiskunnassa taata, mutta mä pärjään mieluummin omillani. säälittävää kun ihmisten pitää lisääntyä vaikkei siihen olisi varaakaan.

Itse elän kyllä tällä hetkellä lapsille, enkä vain tälle valtiolle. Veroni maksan, elän siivosti, mutta parhaiten palkitse ja kiitän kasvattamalla terveitä ja kunnollisia lapsia. Meillä on kuitenkin tulevaisuuskin, ei elo lopu siihen kun itse kuolet pois.

Päinvastoin, olen onnellinen että osaa olla onnellinen pienestä ja tyydyn vähään. En tarvitse materiaa ympärilleni voidakseni hyvin, ja samaa haluan opettaa lapsillenikin.

siinä mielessä että mun mielestä lapsia ei kannata tehdä jos ei ole varaa, tosiasia on kuitenkin se että lapset tavallaan kärsii siitä jos he ei pysty harrastamaan mitään joka maksaa tai esim saamaan samoja vaatteita, matkoja tms mitä kavereilla. en usko että raha tuo onnea mutta kyllä se auttaa. meillä on vain yksi lapsi ja hänelle pystymme tarjoamaan kaikenlaista, ei olla kuitenkaan kasvatettu pumpulissa eikä lellitty liikaa. toinen on suunnitteilla kun miehen työtilanne sen sallii (mieheni on pätkätyöläinen, minulla on vakituinen työ).

Mun mielestä pitää olla sen verran vastuuta, että pystyy itse

suurin piirtein selviämään lasten hankinnasta taloudelisesti. Siis, ehkäisyä peliin, jos ei esim. miehen palkalla + hoitorahalla elä, ja töihin hankkimaan rahaa! Ihan järkkyä ajatella, että kyllä yhteiskunta maksaa kaiken. Taas yksi hyvä syy vaihtaa äänestyslinjaa ensi vaaleissa, kyllästyttää, että pitää maksaa muiden elämää...

Niiltä osin, että on terve eikä tee työtä vaikkapa omasta valinnastaan. Nykyaikana voi kuiten saada vaikkapa KENKÄÄ! Voi vammautua/loukkantua ja tällöin tilanne muuttuu. Silloinko ei oteta tukia , soussun rahoja tai muita apuja vastaan!!??

Tuskin kukaan ajattelee, että yhteiskunta maksaa kaiken? En usko ainakaan ja jokainen tekisi rahaa itse, jos vain mahdollista.

mutta kuka ne harrastukset yms loppupeleissä maksaa jos molemmat vanhemmat on työttöminä tms, eikös se ole sossu tai sitten valtio muuten asumistuen yms muodossa. kyllä on aika vastuutonta tehdä liuta kakaroita ja sitten odottaa että yhteiskunta elättää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat