Vierailija

Kommentit (17)

esikoinen valvotti paljon, kaksi kertaa valvottiin jopa puolitoista vuorokautta putkeen kun vauva ei vain nukahtanut. Olin niin väsynyt että säikähdän itsestäni tuolloin otettuja valokuviakin. Kuopus taas on nukkunut kuin tukki 2kk:n kuluttua syntymästä eikä hänen uniaan häiritse sitten mikään. Hänen hoitamisensä sujui kuin rasvattu eikä väsyttänyt eikä masentanutkaan yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itsellä nyt 4 kk ikäinen vauva ja koskaan en eläessäni ole ollut näin väsynyt. Olen tehnyt vuorotyötä, valvonut festareilla pari päivää putkeen mutta mikään ei vedä vertoja tälle. Nimim. ei kokonaista yötä nukuttuna kohta 4 kuukauteen

Voin kertoa, että pienehkössä kaksiossa myös kahdeksan (8) koiranpentua herättelevät tehokkaasti pitkin yötä, ja aiheuttavat väsymystä. :D

Onneksi koettelemus on lyhytaikaisempi kuin ihmisvauvan kanssa. :)

Ja olen tehnyt matkatyötä ja vuorotyötä ja paljon työtä, mutta koskaan en ole ollut niin väsynyt kuin nyt kahden pienen lapsen kanssa. Minun suurin ongelmani on se, että nukun sen yönkin jotenkin puolinaisesti kuulostellen ja sitten kun saisinkin nukkua, en enää osaa. Eli menen ylikierroksille.

kun vauva valvottaa niin et välttämättä pysty ottamaan " pikkutirsoja" sitten vaikka päivällä ja univelkaa kertyy. Ennen lasta (joka ollut tosi huono nukkumaan) tein vuorotyötä ja opiskelin ja olin väsynyt monesti mutta nyt mennään lapsen rytmin mukaan.

Muuten kyllä ei. On totta, että en olisi ikinä uskonut että jaksaisin sellaista elämää kuin ekat puoli vuotta vauvan kanssa. Mutta kyllä sitä jaksoi kun ei muuta voinut.

Toki nekin äidit on väsyneitä (Itsellä5) mutta tiedän myös kuinka KAMALAA on olla masennuksessa ja sitä kautta väsynyt, ja kun se ei mene nukkumalla ohi.

Pitää kyllä osittain paikkansa. Jos olet lapseton, saat kuitenkin aina jossain välissä nukkua rauhassa kuten viikonloppuisin, ja yöllä kukaan ei herätä sinua x kertaa.

Vauvan kanssa voi olla vaikka eka vuosi joka yö niin rikkonainen, ettet saa nukuttua yhtäkään kokonaista yötä vuoteen, eikä aina ole mahdollisuus nukkuapäiväunia, jos lapsia on enemmän kuin yksi. Näin meillä oli, ja ei se mitenkään harvinaista ole.

Vuorotyössäkin saa aina välillä nukkua rauhassa ja yhtäjaksoisesti. Toista se on joidenkin vauvojen kanssa.

Yksi rauhanturvaajana ollut kaverini (nainen ja lapseton) loukkaantui, kun hän kertoi työstään, sitiä kuinka täytyy olla hälytysvalmiudessa koko ajan ja hälytys voi tulla koskavaan monta kertaa yössä ja monena yönä peräkkäin ja sanoin, että sehän on vähän sama kuin jos hoitaisi pientä vauvaa. Minua vähän nauratti (ei varmaan parantanut tilannetta yhtään).

Se on juuri se pitkien yhtenäisten unijaksojen puute, mikä tekee ihmisestä sekopäisen. Oli uskomatonta, että kun joskus sai neljäkin tuntia nukkua ilman herätystä, tunsi itsensä uudestisyntyneeksi. Hui niitä aikoja!

meilläkin esikoinen on aina omannut erittäin hyvät unenlahjat ja en onneksi ole joutunut valvomaan lapsen takia kuin pari yötä, jolloin sairaana. Olen onnekas.

Lapsi nukkui 10 tunnin yöunia parin kuukauden iässä ja ihmettelin miten se vauva-aika voi olla niin rankkaa kuin puhutaan.

No nyt kolmen lapsen äitini tiedän mitä väsymys on, mutta toisaalta voin uskoa että moni muukin asia väsyttää ihmistä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat