Vierailija

Sanokaa niitä kuntia/kaupunkeja missä maksetaan kuntalisää, alle 2-3 vuotiasta lasta kotona hoitaville? Tiedän sitten mihin kuntiin soitella. Tämä on jonkunlaista tutkimustyötä oman kuntamme hyväksi=)

Kiitos.

Kommentit (37)

olen täysin sinun kanssa samaa mieltä, eikö tuo ole syrjimistä työttömiä jne kohtaan..(huom. pätkätyön tekijöitä). niin kuin kirjoitin hoitoalalla niitä on. voiko asiaa viedä lääninhallitukselle?

itse vedän kunnassamme kuntalisä asiaa... ei siitä enempää, kohta paljastun, hih ;)

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä koen tuon syrjivänä jo senkin vuoksi, että on aloja, joilla vakipaikkoja ei heru kellekään, vaikka olisi ollut työssä miten kauan. Ja toisekseen syrjii nuoria äitejä, koska vakipaikat on yleensä yli 30-vuotiaiden ylellisyyttä. Kuitenkin ollaan huolissaan ensisynnyttäjien keski-iän nousemisesta, ja sitten tehdään tällaisia ristiriitaisia päätöksiä.

Ja tuntuu, että näin jää ne kaikkein köyhimmät perheet ilman kuntalisää. Vakitöissä ollut on kuitenkin ehtinyt ehkä saada jo jotain säästöönkin, toisin kuin pätkän töissä, pätkän työttömänä ollut.

Antaisivat vaan sen lisän kaikille, sillä päiväkotipaikka maksaa kunnalle monin verroin, kuin pieni hoitolisä. Kummaa logiikkaa, en voi ymmärtää...

Ollaan tätä luennoilla monta kertaa käsitelty ja ihmetelty.

t. yhteiskuntapolitiikan opiskelija

oikeastaan vain työpolitiikkaan...

Hienoa,että täällä on ihmisiä toimimassa asian puolesta, en ollutkaan siitä tietoinen... :)

t. 23 edelleen

Onko sulla mailia, jonka osoitteesta ei käy nimi ilmi? Mä en viitsi laittaa netikan " kokonimi-osoitetta" tai yliopiston osoitetta tänne, mutta jos sullakaan ei ole anonyymia mailia, niin voin tekaista sellaisen ja laittaa kohta tänne...

Olisi tosi kiva kuulla, mitä on tekeillä! :)

Vierailija:

Lainaus:

jos on vakituisessa työssä ennen hoitovapaata

Tällä varmistetaan se ettei kuntalisä enää enempää kannusta ketään muutenkin kotona lusmuilevaa jatkamaan yhteiskunana ulkopuolella elelyään.

Laitanpa tästä aloitteen kuntaan.

Eikös ne aja muutakin asiaa, kuin pelkästään tasarahamallia.

Pitäisi kysyä/ehdottaa, että lape järjestäisi jotain toimintaa epäreilujen kuntalisäehtojen karsimiseksi, kun samaa ongelmaa näkyi olevan niin monessa kunnassa!

t. vieläkin 23

niin paljon kun vain jaksan tehdä, mutta pätkätöitä. Sijaisuuksia voi joutua tekemään monta vuotta ennen vakituisen paikan saamista.

Pankissa lainaa hakiessa hoitajat katsotaan vakituisessa työsuhteessa olevana, koska töitä on mutta vakituista ei.

t. ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat