Seuraa 

Kokemuksia?

Kommentit (3)

Tampereella englanninkielisessä yksityisessä päiväkodissa. Muutimme Suomeen juuri englanninkielisestä maasta, joten oli luonnollista valita juuri englanninkielinen päiväkoti, koska hän puhuu erinomaista englantia entuudestaan. Tampereellahan on useita enkku-päiväkoteja, kaikki yksityisiä. Ikäräjana niissä on, että lapsi täytyy olla vähintään 3-vuotias.

Ummikkosuomalaista lasta en kyllä sinne laittaisi, koska itse uskon, että silloin alkuunpääsy on hankalaa kun ei ymmärrä ohjaajia ja toisia lapsia. Toki kieli kehittyy, mutta mielestäni jos koti on täysin suomenkielinen niin englannin kieli jää kyllä tosi suppeaksi ja ei kuulosta natiivin korvaan kovin hyvältä (liian yksinkertaista kieltä eli sama kuin aikuinen puhuisi suomea lapsen sanavarastolla).

Siis nuoremmat ei pääse. Itse haluisin meidän muksut sinne. Päiväkodin johtaja sanoi että ihan suomenkielisistä kodeista on kaikki sen ryhmän muksut tällä hetkellä, ja jokainen on kuitenkin oppinut hyvin kielen hoitajien kanssa. Me ollaan mahdollisesti muuttamassa tulevaisuudessa ulkomaille, joten tämän vuoksi itse olen englannin kielisen ryhmän kannalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

muutamme pian tampereelle ja haluaisin lapsemme englannin kieliseen paivakotiin. kuulin etta se on yksityinen mutta siihen kai saa KELAn avustusta?

Onko tietoa ?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat