Seuraa 

Onko kukaan ollut työkkärin myöntämällä ja työttömyyskassan maksamalla ansiosidonnaisella päivärahalla?

Äitiyslomani loppuu vajaan 2 kk päästä ja olen jäämässä keväällä uudestaan äitiyslomalle. Kuulin ystävältäni, että on mahdollista hakea työkkäristä ansiosidonnaista päivärahaa, joka on 70% palkasta ja sen lisäksi saa myös kotiohoidontuen. Täytyisi kuitenkin ilmottautua työttömäksi työnhakijaksi ja pitää olla valmis menemään työhaastatteluun jos kutsutaan. Ehdot voi ilmeisesti kuitenkin itse päättää, ja koska olen terveydenhoitaja koulutukseltani, olen lähestulkoon varma ettei työtarjouksia tulisi. Varsinkin kun laittaisin ehdoiksi vakituinen työ ym....

Mietinkin tässä sitä, että mikäli minulle päätettäisi myöntää ansiodidonnaista päivärahaa, vaikuttaisiko se seuraavan äitiysrahan suuruuteen laskevasti? Saan nyt ihan kohtuuhyvin äitiysrahaa ja se on laskettu viimeisen 6kk:n työtulojen perusteella.

onko joku siis ollut ansiosidonnaisella? Myönnetäänkö sitä helposti? Pitikö käydä työkkärin työnhakija-kursseilla tms?

Kommentit (4)

eli äitiyspäivärahaa saat ihan saman verran kuin edellisellä kerrallakin. Esikoisesi kun ei ole vielä täyttänyt kolmea vuotta, kun seuraava jo syntyy, joten uuteen äitiyspäivärahaan sovelletaan tuota 3 vuoden säännöstä. Edellisiltä vastaajilta tulikin jo kaikki muu kysymäsi!

terveisin

mine

Mä oon juuri jäänyt ansiosidonnaisellepäivärahalle. Itseasissa tänään tuli päätös kuinka paljon tulen kuussa saamaan rahaa. Saan noin 200 euroa vähemmän kuin äitiyslomallla ollessani. Minun tietojeni mukaan en kuitenkaa saa lisäksi kodinhoidontukea. Onkohan kenelläkään varmaaa tietoa?