Vierailija

Asumme siis ulkomailla, siita vauvan nuori ika. Taalla on tavallista palata takaisin toihin jo noin aikaisin. Sita vaan nyt pahkailen etta tuon aidin ystava soitti hanen puolestaan minulle tiistaina kysyakseen onko paikkoja vapaana vauvalle ja koululaiselle. Sanoin etta on, mutta koulukyyditykset olisivat olleet hieman ongelmallisia niin nyt on isommalle loytanyt muun ratkaisun.

Tiistaina minulle sanottiin etta hoito alkaisi parin viikon kuluttua. Tanaan sitten soitti taas tuo ystava ja sanoi etta vauvan tarvitsisi jo nyt ensi maanantaina aloittaa! En ole tavannut aitia/lasta, ja hanelle kay vasta tapaaminen sunnuntai iltapaivalla. Onko teidan mielesta kaikki tama hieman liian akkia ja liian hatikoidysti heidan puoleltaan? Pomo oli kuulemma halunnutkin nyt etta aiti aloittaisi tyot viikkoa aikaisemmin. Jos mina olisin etsimassa lapselleni hoitajaa niin en kylla ikina uskaltaisi jattaa noin viime tippaan, jo senkin takia etta kaikkien paperihommien tayttaminen ja lapilukeminen vie aikaa ja ennen kaikkea tietysti se etta mitas jos en miellytakaan heita, niin mihinkas sitten vauva seuraavana aamuna laitetaan??

Kuulostaako hieman oudolta?

Toinen juttu on etta olen tehnyt nyt lastenhoitotyota odotellessa kaksi yovuoroa vanhainkodilla ja sitten en voisi niita tehda, ellen sitten voisi vaihtaa viikonloppuihin nyt aluksi kunnes, ja jos tama hoitosuhde jatkuisi luotettavasti voisin yot lopettaa kokonaan. Uskallanko ottaa riskin? En haluaisi menettaa kaikkia toita. Minulla on vaan jotenkin epaileva olo taman suhteen, sanoivat kylla etta pitka-aikaista paikkaa etsivat lapselle. Muilta pph:lta olen kuullut etta ilmeisesti tama sama aiti on soitellut heidat kaikki lapi, mutta ei ollut paikkoja.

Kommentit (7)

Kertomasi mukaan äiti on jo soittanut moneen paikkaan, mutta kenelläkään ei ole ollut paikkaa vapaana. Ei minusta ole kovinkaan kumma, että ystävä on sitten tullut apuun ja lähtenyt soittamaan loppuja paikkoja läpi kysyäkseen, onko missään tilaa.

Täytyy vain huomata, että monessa muussa maassa työelämä ei jousta ollenkaan sillä tavalla kuin mihin me Suomessa olemme tottuneet ja töihin on pakko palata nopeasti, jos haluaa pitää työpaikkansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voi olla, että äidin on pakko saada paikka vauvalleen ja hän luottaa sinuun ystävänsä suosittamana. Varmaan aika pakkotilanne hänelle ja hän on valmis ottamaan paikan, jonka saa.

Sehän on tietysti mahdollista, ettei hoitopaikka ole kovin pitkäaikainen, jos tulee vaikka joku mutka matkaan. Sinuna koittaisin turvata selustani ja toimeentuloni jollakin lailla, jos vain mahdollista. Voisitko esim. sopia, että joka tapauksessa maksaa palkkasi tietyltä ajalta eli sitoutuu tiettyyn ajanjaksoon, koska joudut perumaan toisen työn tämän takia?

Tanaan ystava soitti ja kun sanoin etta joo kylla on paikka viela avoinna jne niin sanoikin etta hetkinen aiti tuleekin tuolta vessasta ja sitten juttelin aidin kanssa loppuun puhelun... Minusta jotenkin outoa!

Kuka on tama ystava, miksi aiti ei voida asiaa?

Vierailija:

Lainaus:

Tanaan ystava soitti ja kun sanoin etta joo kylla on paikka viela avoinna jne niin sanoikin etta hetkinen aiti tuleekin tuolta vessasta ja sitten juttelin aidin kanssa loppuun puhelun... Minusta jotenkin outoa!

Kuka on tama ystava, miksi aiti ei voida asiaa?

Jos ne on lesboja?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat