Seuraa 

Meillä ei nyt onnistu, mies lähti aamulla töihin tietämättä koko päivästä. Lisäksi ollaan tänään lähdössä mummolaan ja matka on pitkä. Tai no periaatteessa pääsishän sinne myös bussilla, mutta silti pitäis varmaankin tilata tilataksi jotta pääsis vaunujen, matkasängyn ym. matkatavaroiden kanssa asemalle=) Eli täällä meillä päin autottomuus ei kyllä kovin helpolla onnistu kun välimatkat pitkiä.

Sivut

Kommentit (34)

Mä en ole autoani ostanut sen takia että se seisoo pihassa, vaan sen takia että siitä on mulle hyötyä.

Ja myönnän että olen itsekäs ja narsisti ja kaikkea maan ja taivaan väliltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

autoilun rajoittaminen on edessä etelä-euroopan malliin jo lähivuosina. Suomalaisethan eivät saasterajoista piittaisi, mutta onneksi nämä ovat nykyään euroopanlaajuisia kysymyksiä.

vietettiin autotonta päivää (jo neljättä kertaa) sunnuntaina. Auton käyttö klo 9-19 oli sakon uhalla kiellettyä. Taksit, julkinen liikenne, ambulanssit ym. saivat liikennöidä. Eri asia tietenkin, kun päiväksi valitaan täällä aina sunnuntai. Kaupungilla kiva tunnelma, kun ihmiset sankoin joukoin liikkeellä, perheet pyörillä, rullaluistimilla ja jalkaisin kaikki yhes koos nauttimassa " vapaasta" kaupungista. Julkinen liikenne oli koko päivän ilmaista.

Täytyy illalla katsoa uutiset, jos siinä olisi. Tuskinpa on.

Minä tahtoisin myös tietää viettääkö joku sellaista elämää ettei käytä yksityisautoa lainkaan, ei busseja, metroja, raitiovaunua.... kulkee vain kävellen/pyörällä/potkukelkalla=)

No mulla on sellainen, kun vietetään kotipäivää. Mutta mies meni kyllä aamulla autolla sikalaan. Mutta päivällä se haki pojan traktorilla, joten ei sekään sitä autoa tänään paljon käyttänyt.

Tänäänkin oli pakko hakea kaupasta kaksi kassillita ruokaa, 7 litraa vettä ( kaivovesi kuivuuden takia huonoa), talospaperia ja vessapaperia. Olis ollu aika köntti raahata pyörällä 7 kilometriä. Ja on niin lämminkin että maidot ois varmaan menny pilalle tolla matkalla. Ja linja-autopysäkille on matkaa melkein kaksi kilometriä.

Voisin viettää, jos asuisin paikassa jossa joukkoliikenne toimii.

Kotikaupungissa muutenkaan tulee harvoin autoa käytettyä (keskustaan pari kilometriä), mutta tänään kävin naapurikaupungissa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat