Vierailija

mutta noinkohan kaikki ovat mitanneet vyötäröntä oikealta kohdalta. Minä olen aina luullut, että se pitää mitata navan kohdalta (eli korkeiden housujen vyötärön korkeudelta) ja siitä saan mitaksi 86. Nyt mittasin vähän ylempää hoikimman kohtani ja se oli 76.

Kumpi noista nyt sitten on oikea mitta??

Kommentit (6)

" Painon ohella ylipainoa voidaan arvioida myös mittaamalla vyötärön ympärys. Oikea mittauskohta löytyy tunnustelemalla yläruumis paljaana molempia kylkiä. Lonkkaluun korkeimman kohdan yläpuolella on kapea pehmeä alue, josta ylöspäin alimmat kylkiluut tuntuvat kiinteämpinä. Mittanauha asetetaan kulkemaan vaakasuorassa molempien kylkien pehmeän kohdan päältä. Mittaus tehdään kevyen uloshengityksen aikana. Vyötärölihavuuden raja on naisilla 90 ja miehillä 100 senttimetriä." www. terveysportti. fi / terveyskirjasto

Tässä tosin rajat taitavat olla virheelliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Oikea mittauskohta löytyy tunnustelemalla yläruumis paljaana molempia kylkiä. Lonkkaluun korkeimman kohdan yläpuolella on kapea pehmeä alue, josta ylöspäin alimmat kylkiluut tuntuvat kiinteämpinä. Mittanauha asetetaan kulkemaan vaakasuorassa molempien kylkien pehmeän kohdan päältä.

Minulla ainakin kapein kohta on ihan kylkiluiden päällä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat