Vierailija

Kaksoset 5v sotkevat aivan tajuttomasti. Toinen, poika, siivoaa ihan mielellään sotkujaan. Toinen, tyttö, ei siivoais millään! Vastustelee ja lopettaa kesken kaiken.

Mikä ois oikea keino? Uhkailin äsken roskasäkillä, poika jatkoi siivoilua, tyttö vajos taas omiin maailmoihinsa ja lopetti siivoilun. Tää on aina tätä!!!! Miten te teette?

Kommentit (11)

Tytölle antaisin reilusti kannustusta, eli aluksi siivoaisin hänen kanssaan, ja olisin pieneenkin siivoamiseen tyytyväinen, loput yhdessä, ja sitten saisi mennä tekemään mitä nyt sitten olisi ohjelmassa.

Päiviä päivältä odottaisin vähän enemmän osallistumista, ja taas kiitokseksi omat jutut. Jos ei yhtään osallistuisi, siivoaisin itse hänen osuutensa kyllä, mutta seuraavaa leikkiä aloittaessa en antaisi paljoakaan tavaraa, kun ei kerran kerää. Ja aina edellinen leikki pois ennen seuraavan aloittamista.

Ei kauheasti kyllä kannata stressata, noita kausia on aina välillä .

Sisältö jatkuu mainoksen alla

aikansa siellä meuhkaa ja sitten hiljenee... Ja noin puolen tunnin päästä tulee sopuisa tyttö, joka ylpeänä näyttää siistin huoneensa. Tosin on siistinä vaan hetken, sama homma sitten taas edessä muutaman päivän päästä...

Monasti olen vaan ihan muualla kuullut, että näin on tapana...

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Mun mielestä on aika kohtuuton sellainen systeemi, että aikuinen seisoo ovella raivoamssa ja vaatii lasta siivoamaan. Meillä sovitaan usein, että poika kerää vaikka kaikki autot ja isä kerää vauvan lelut tms.

No mä keksin sit sanoa tarkan kappalemäärän et kuinka monta lelua täytyy siivota. Kaikki kerää yleensä kiltisti, kun sit tietää et oma osa on hoidettu ja muutkin tekee osansa. Selanen ' kun toikaan ei' kitinä on loppunu

niin se on minusta vaan merkki siitä että leluja on ihan liikaa! kyllä meillä poika on keränyt (joskus huutamalla joskus kiltisti) levittämänsä lelut 4 veestä asti jo....

4v ei mitenkään jaksa kaikkea siivota yksin, mutta aikuinen on aina apuna. Tilanteen mukaan sitten katsotaan, että paljonko aikuinen tekee. Yleensä esim. ajanotolla tai kilpailulla saa ihan hyvin lapsen siivoamaan. Joskus jaksaa huonommin, joskus haluaa siivota itse kaiken. Meillä tämä tapa on otettu jokailtaiseksi ihan 1-vuotiaasta ja se on tullut tottumukseksi. Joskus jos muutama lelu on lattialla, niin poika kysyy, että miksi ei siivottu?

Mun mielestä on aika kohtuuton sellainen systeemi, että aikuinen seisoo ovella raivoamssa ja vaatii lasta siivoamaan. Meillä sovitaan usein, että poika kerää vaikka kaikki autot ja isä kerää vauvan lelut tms.

Vierailija:

Lainaus:

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat