Seuraa 

tässä on pohdituttanut seuraava - onko tosiaan niin, että jos lämmöt ei ole noussut ei voi olla raskaana?

Eli siis en ole mittaillut lämpöjä aamulla tms., mutta on jäänyt ihmetyttämään se, että onko ne lämmöt tosiaan aina ylhäällä sen 0,5 astetta, jos on raskaana?

Itsellä normaaliläpö vaihtelee 35,5 - 36,5 välillä aina, joten en pysty mitään tieteellisiä mittauksia edes suorittamaan, mutta onko siis niin, että raskaana ei voi olla jos lämmöt ei ole noussut.

Ohi aiheesta, mutta mittasin tässä juuri äskön oman ruumiinlämpöni digimittarilla, ja se näytti 36,2. Kuinka monella on tällainen hyvin alhainen ja " epätasainen" ruumiinlämpö?

Osaako joku vastata tähän harvinaisen epäloogisesti muodostettuun kysymykseen? Kiitoksia jo etukäteen :)

Kommentit (8)

Minä nimittäin pähkäilen ihan samaa tässä.Olen tässä kierrossa mittaillut lämpöjä ja kuinkas ollakkaan en ole huomannut lämpöjen nousua ollenkaan ja nyt on jo menossa kp 22/26-30 ja olen melkein satasella varma et ovis on tapahtunut silti kun mahaan koski kolmepäivää ja limoja tuli mut silti lämmöt eivät ole nousseet.Joten laittakaa hyvät ihmiset lisää kokemuksia tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mittailin muutaman kierron aamulämmön suusta enkä koskaan havainnut lämmön kohoamista ja epäilinkin etten edes ovuloi. Nyt olen kuitenkin raskaana eikä lämmöt ole kohonneet merkittävästi missään vaiheessa.

K rv 8+2

Ilmeisesti aika moni näistä raskauteen liittyvistä oireista ja oireettomuuksista on yksilöllisiä. Ehkä siis tämäkin?

Lisää kokemuksia?

ainakin tässä kierrossa oviksen jälkeen heti koholle: 37,3-37,5 ja laskivat 3 pv sen jälkeen kun täti alko tuhruttaa, eli oikeestaan laskivat kun oikein kunnon vuoto alkoi ja sen jälkeen lämpö ollut 36,7-36,9. Eli selvä lasku kun kunnon kk alkoivat.

huomenta paivaa vaan kaikille.

yritin tossa netista kattella vastauksia naihin kinkkisiin kysymyksiin lammoista....

jokapaikassa sanotaan etta ne pitas nousta oviksen jalkeen (1-3pv) ja pysya koholla menkkojen alkuun.

mutta....kuten joku jo kertoikin ettei lammot nouse ja raskaaksi on tullut.

mene ja tieda!!! kai se on niin yksilollista.

ite pohdin vastavaa, kun ovistestit ei nayttany vahvaa plussaa mutta lammot nous. oliko ovis siis kuitenkin?!

mulla on myos aina ollu alhainen peruslampo, 36,2-36,4. joku vaihtoehtolekuri vaitti mulle etta lampo tarttee saada 36,5:een ennenku voin edes tulla raskaaksi. Oletteko moista kuulleet? soin sitten e-vitamiinia ja jotain yrtteja....en nyt tieda oliko apua.

mutta kylla mun lampo nousee vikaksi 10 paivaksi.

en kuitenkaan menettas toivoa jos lammot ei nouse. ihmiskroppa on niin monimutkanen kapistus ja jokainen toimii omalla tavallaan etta uskon ettei lammon noususta tartte huolehtia liikoja.......

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Keltarauhasella kun on taipumus se lämpö nostaa joten ihmettelisin kovasti, jos jollakulla ei näin kävisi.

Mutta ennenkun kuin kukaan voi sanoa onko oma lämpö noussut/laskenut/pysynyt samana kierrosta toiseen sitä pitäisi myös todella seurata pitemmän aikaa ja merkitä ylös niin silloin on kaikista helpoin seurata omaa tilannettaan.

Samalla ihmisellä ruumiinlämpö saattaa heilahdella paljonkin kierrosta tai jopa päivästä toiseen, mutta kun on useampi käyrä tehtynä niin silloin voi selkeesti havaita saman kaavan toistuvan vaikka lämpö heilahtelisikin.

Ja lämpöhän pitäisi aina mitata samasta paikasta ja heti aamulla ensimmäiseksi herättyään jotta siitä voisi vetää mitään johtopäätöksiä.

Asiaan vaikuttaa myös unen määrä, makuuhuoneen lämpötila yms eli ei todellakaan mikään helpoin tapa päätellä raskautta ainakaan äkkiseltään.

Omalla kohdallani on koko ikäni ollut peruslämpö 36,8. Viime talven mittaan se on kuitenkin laskenut ja on nyt noin 36,4 johtuen kilpparin häiriöistä. Mutta normaalisti alkukierrossa vaihtelee 36,3-36,6 välillä.

Jokaisen ovulaation jälkeen lämpöni on noussut 0,3-0,5 astetta ja niinä kiertoina joina en ole ovuloinut ei lämpökään ole muuttunut juurikaan.

Jokaisessa kierrossa jossa olen raskautunut (ja niitä on tänä vuonna jo useampi) ovat lämmöt nousseet ja pysyneetkin ylhäällä ja jos raskaus ei ole alkanut tai on tulossa alkuraskauden km niin viimeistään menkkojen alkamispäivänä lämmöt laskevat alkukierron tasolle.

Ja nämä omat kokemukseni ovat siis viimeisen 10 kierron lämpökäyrien tulosta.

Tärppionnea kaikille!

T: piipaa

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat