Vierailija

olla töissä 5v kotiäitiysvuoden jälkeen! Sain kenkää kun myöhästyin parikertaa ja olin pari päivää kipeän lapsen takia pois. Kyllä masentaa nyt ei kukaan varmana huoli enää töihin ja niin mielelläni menisin.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija:

Lainaus:

olla töissä 5v kotiäitiysvuoden jälkeen! Sain kenkää kun myöhästyin parikertaa ja olin pari päivää kipeän lapsen takia pois. Kyllä masentaa nyt ei kukaan varmana huoli enää töihin ja niin mielelläni menisin.

Muut kuitenkin ennättivät ajoissa työpaikalle vaikka tuskin heidän työmatkallansa ei liikennettä ole?

Uudessa työpaikassa, koeajalla, kannattaisi varmaan lähteä 15 minuuttia aikaisemmin tai yhtä aikaisemmalla bussivuorolla ja olla siellä työpaikalla mieluummin vaikka se 10 minuuttia AIKAISEMMIN kuin tulla " pari minsaa myöhässä"

Myös ilmeisesti asenteessasi on pienoinen ongelma jos ajattelet, että eihän kyse ollut kuin muutamasta minuutista. Varmaan kahvitaukosi ja lounastaukosi venyvät " muutaman minuutin" ? Päivän aika näistä muutamista minuuteista tulee tulee 10-15 minuuttia ja laskepas kuinka paljon se on viikossa, saatikka kuukaudessa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onneksi kaikki työpaikat eivät ole sellaisia, että jos myöhästyy minuutin, työnantaja katsoo kieroon. Nuokin ap:n myöhästymiset olivat hänestä riippumattomia myöhästymisiä ja silti te meuhkaatte ap:lle.

Onneksi teen kotona töitä. Minulle ei sovi minuuttiaikataulut.

Lisäksi eihän ap:lle ole kerrottu potkujen syytä vaan että työsuhde puretaan koeajalla.

Yleensä koeaika on 2 kk ja esimiestehtävissä olevilla 4 kk, pääsääntöisesti näin. Kokemuksesta voin kertoa että tuo kuukausi yleensä näyttää työntekijän osaamisen ja päätös tehdään jos ei ole sopiva. Yleensä on niin että jos työpaikka halutaan pitää skarpataan ettei myöhästelyjä tule. Antaa positiivisen vaikutelman, osoittaa vastuuntuntoa ja sitoutumista sekä organisointikykyä. Uskon että olisin toiminut samoin kenkää olisi tullut.

Sairauspoissaolo olisi ollut perusteltu toki olisihan se mietityttänyt tuleeko jatkossa noita poissaoloja paljonkin.

Vinkkinä ap:lle jatkoa ajatellen älä myöhästele ja hanki koeaikana lapsille hoitaja jos sairastuvat.

eli oli koeajalla, jolloin irtisanominen ihan laillista.

Jos ensimmäisen kuukauden aikana myöhästyy 2 kertaa ja on poissa 2 kertaa lapsen sairastumisen takia niin ei ole mikään ihme, että potkut sai.

eikä tuo tarkkuus voi olla yllätys.

Itse _inhoan_ myöhästelijöitä, enkä ole koko elämäni aikana myöhästynyt mistään työpaikasta koskaan! Olen asunut Hesassa ja Espoossa ja New Yorkissa, jossa ihan oikeasti kuulkaa on RUUHKAA.

että ole luuseri ja yritän vaan selitellä tapahtunutta, asia on loppuun käsitelty!!

-ap-

ps. onneksi te olette niin järkeviä ja taitavia ettei teille tapahdu ikinä tällaista.

Vierailija:

Lainaus:

Monilla työntekijöillä on lapsia ja aamuisin monet ihmiset vievät lapsensa hoitoon, monella työntekijällä on työmatka, jolla on liikennettä! Tosin tuohon aikaan aamulla ei missään ole RUUHKAA! Näistä asioista huolimatta ihmiset ovat ajallaan töissä.

Miltä tuntuisi itse aamulla odotella kioskin / kaupan aukeamista muutamia minuutteja, koska kaupan / kioskin täti on myöhässä? Yksi kerta ei varmaan haittaisi mutta jos tämä toistuisi? Tai bussi tulisi myöhässä, taas, kun kuski ei ehtinyt ajoissa töihin? Miksi on olemassa työajat / aikataulut ja aukioloajat jos kerta niitä ei tarvitse noudattaa?

Erityisesti asiakaspalvelussa.. Asiakkaat, kun ovat ne, jotka sen työntekijänkin palkan maksavat....

Juurihan tätä vatkattiin täällä kaksi päivää sitten. Jos on viiden vuoden kotiäitivuoden jälkeen uudessa työpaikassa koeajalla, sinne nyt vaan pitää vääntäytyä mieluummin vaikka tunti etuajassa kuin lähteä vasta tuossa vaiheessa tutustumaan uuden paikkakuntansa bussilinjoihin ja jos lapset on kipeitä, panna isä hoitamaan niitä, ettei ainakaan kaadu homma siihen. Omaa älyä saa käyttää ja tervettä järkeä myös!!

Syytit lapsia hitaudesta yms.

Meillä päiväkoti oli puolen kilometrin päässä ja matka työhön 4 km ja kyllä tuo mainitsemasi aika ei olisi riittänyt minulle mitenkään ehtiäkseni ajoissa työpaikalle.

Herätys olisi pitänyt olla 5.00 että olisi mahdollista tehdä tuo homma.

Porvoosta taidat olla aikatauluinesi.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat