Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tietääkö kukaan, miten satunnainen työnteko omalla toiminimellä vaikuttaa maksettavaan kotihoidon tukeen ja kuntalisään? Onko kellään kokemusta?

Kommentit (10)

kotihoidon tuen saa, kun lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa? Ja muuten on siis sama vaikka tekisit töitä haluamasi määrän. Itsekin olen yrittäjä, tosin vasta esikoista odotan.

Hoitolisää emme saa muutenkaan. Kuntalisäasian tarkistan vielä kunnalta.

KELA:sta (Nurmijärvi) en saanut muuten suoraa vastausta tuohon alkuperäiseen kysymykseeni eli voisiko siinä kuitenkin olla jotain tulkinnanvaraisuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hoitolisää tulot vaikuttavat ja joissakin kunnissa myös kuntalisään. Itse asun Helsingissä ja nyt toisen lapsen kanssa jo kotihoidontuella. Me saamme perusosan ja Helsinki-lisän täytenä.

millaista se on, kun pyörittää kotihoidontuella yritystä ja kahden lapsen huushollia... Ei tahdo perjantai-iltana enää syntyä yhtään järkevää yhtenäistä vastausta...

3

Itsekin olen yrittäjä ja aloitan kohta työt uudelleen. Lapsi ei kuitenkaan mene hoitoon vaan hänet hoidetaan kotona (mies ja minä yhdessä). Kyllä mä ainakin olen olettanut että saamme hänestä hoitorahaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat