Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (55)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

pusia ja halia miestäni niinkuin tavallisesti kukauteen! Se on aivan hirveetä! Mutta lentopusuja lähetellään koko ajan! Illalla harrastetaan seksiäkin ehkä, mutta ei sen enempää kuin muulloinkaan, meitä nauratti ton yhden kommetit tuohon asiaan littyen. Ihan kuin kaikki muslimit silmät kiimasta hekuen käytäs illalla auringon laskettua toistemme kimppuun! Kyllä meillä ainakin ihan rauhassa syödään ekana ja katotaan telkkua, ja sitten jos huvittaa saatetaan viettää muutama ihana lemmenhetkikin. Itse en ole muslimi enkä paastoa.

Esim Egyptissä ruoan myynti kasvaa n 20 % ramadanin aikana kun ihmiset mässäävät herkuilla kaiket yöt. Naisten koko päivä menee siihen kun he valmistelevat erilaisia ruokia perheelleen ja varsinkin aviomiehilleen. Nämä miesressukat kun paastoavat pitkän päivän ja tarvitsevat heti ajan sen salliessa kaiken maailman herkullisia, vaikea- ja pitkätöisiä eri ruokalaleja syödäkseen.

Kuten muuallakin, naiset kantavat tässäkin sen raskaimman taakan. He paastosta huolimatta seisovat kuumien lihapatojen ääressä koko päivän syömättä suupalastakaan valmistaen ruokia perheelleen. Kun he ovat passanneet lapsensa ja miehensä ja voisivat itsekin ehtiä vihdoin heittämään jonkin ruoanmurun suuhunsa, puoliso vaatiikin jo seksiä.... Siinä sitten talon herra tyhjentää masu täynnä pallejaan, syö välillä vaimon hänelle kantamia ruokia jaksaakseen taas jatkaa irstailujaan.

Ramadanin tarkoitushan on (mukamas) oppia tuntemaan mitä on nälkä ja puute josta miljoonat planeetallamme kärsivat jatkuvasti. Ramadanin tarkoitus on toki kadonnyt jo vuosisatoja sitten ja on nyt vain hillitön ruualla mässäily- ja seksijuhla joka kestää auringonlaskusta auringonnousuun. Tämäkin tietenkin koskee vain miehiä. He voivat levätä päivän ja jopa nukkua inhottavan, syömättömyysajan ja herätä sitten taas syömään ja sekstailemaan. Työnantajat ottavat kyllä ramadanin huomioon ja silloin työnteko onkin melko vaatimatonta muslimimaissa.

Naiset eivät tietenkään ehdi levätä, eivät yöllä eikä päivällä. Mutta näinhän se on muhamettilasiten keskuudessa, naiset eivät ole ihmisiä vaan miesten tarvekaluja ja palvelijoita, heidän peltojaan.

pääsiäisestä jne, vaikka eivät kuulukaan kristinuskoon ja itseasiassa näistä kyselevätkin, niin suomessa asuvat ulkomaalaiset tuttuni ja ulkomailla asuvat ( myös maassa missä valtauskonto on islam), ovat siis kyllä kiinnostuneita näistä asioista ollut ainakin omasta mielestäni.

omista asenteistasi, luuloistasi ja kuvitelmistasi johtuvista asioista. Ei ramadanin aikana muslimaassa vietetyt päivät tee sinusta asiantutijaa. Ja vaikka itse olen vain puoliksi suomalainen (toinen puoli tulee egyptistä :)) luulen että sinulla on vaikeuksia lukemisenymmärtämisen kanssa. En tietääkseni sanonut missään että naiset eivät haluaisi viedä traditioita eteenpäin tai että heidät pakotetaan siihen vastoin tahtoaan. Heidät on useimmin kasvatettu siihen jo pienestä pitäen niin että he pitävät sitä itsestään selvänä asiana, kunnia-asianaan onnistua siinä parhaalla mahdollisells tavalla.

Tällaiset kasvatukseen, kulttuuriin ja jo lapsena sisäistettyhin asioihin paneutuminen ei mielestäni kuulu tähän keskusteluun.

Ole hyvä ja lue lehtiä ja tutkimuksia, esim Al ahram on hyvä lehti. Se on egyptiläinen, kertoo kyllä melko totuudenmukaisesti, löytyy myös englanninkielisenä mikäli et arabiaa osaa. En minä voi sille mitään että fakta on faktaa, useimmat tutkimukset, huom. myös muslimimaiden itsensä tekemät, kertovat juuri sen että ruuan myynti nousee huomattavasti ja samoin yöt sekstataan. Se kuuluu juhlaan aivan kuten Suomessakin juhannusjuhlien aikana harrastetaan seksiä enemmän kuin normaalisti vai voitko väittää muuta. Kukaan ei ole kai väittänyt, en minä ainakaan, että muslimit sekstaisivat enemmän kuin länsimaalaiset. Sinulla on todella vaikeuksia lukemisenymmärtämisen kanssa, mene kouluun!

Itselläsi taitaa olla likainen mielikuvitus kun pidät normaalia seksiä likaisena.

Kirjoituksellani halusin kiinnittää huomiota naisten osaan joka joka maassa on se raskaampi, oli kyseessä sitten mikä asia tahansa. Naiset kantavat vastuun perheestä, työstä, lapsista, juhlien järjestämisestä vai voitko väittää muuta? Haalusin myös kiinnittää huomiota siihen että naisten oikeudet ovat paljon kapeammat kuin heidän velvollisuutensa,varsinkin muslimimaissa. Tokihan länsimaissakaan tasa-arvo ei ole vielä lähellekään toteutunut, ensi askelia täälläkin otetaan mutta olemme huomattavasti edellä muslimimaita. Tämän asian halusin tuoda esiin mutta sinä puhut likaisesta mielikuvituksesta, ennakkoluuloista, ym asiaankuulumattomista asioista!

Uutisissa noin kerran vuodessa kerrotaan ramadan-kuukaudesta. Vieraita uskontoja läpikäydessä muistaakseni kuuluu ihan yläasteen opetussuunnitelmaan kertoa perustiedot eri uskonnoista uskonnon tunneilla. Itselläni on mielikuva, että jopa ala-asteella uskonnossa olisi ollut tästä jo mainintaa 6:lla luokalla

Asuin itse vuosia ulkomailla ja niin Tanskassa kuin Italiassakin oli iso uutinen aina Ramadanin alkaminen. Ne ei sitten ole muslimimaita, että tiedä sekin.

Olen itse ollut muslimimaassa Ramadanina aikaan ja niemonmaan naiset jotka yleenä ovat niitä perinteitten kantajia, jatkajia (huomiokaa tämä noin yleensäkkin muutenkin!) ovat juhlasta innoissaan ja ylpeinä paistavat tuntikaupalla mitä hienoimpia leivoksia ja paistoksia, ja pitävät sitä kunnia asianaan että pöydässä on parhaat tarjottavat eikä siis vaan miehelleen vaan mös koko perheelleen.

Seksiä eivät muslimit harrasta sen enempää kuin länsimaalaistekaan, veikkaanpa jopa että täällä seksi on huomattavasti tärkeempi, keskeisempi asia (helppo päätellä tämänkin palstan kirjoitusten perusteella) kuin yleensä tiukemman moraalikäsityksen omaavissa maissa. Kyl se tuo mielikuvitus on tosi likanen joillakin.

Kunhan saa vaan jouluu viettää. :D

Itse en vietä joulua, koska vanhempani olivat vaihtoehtoisen elämäntavan kannattajia. koskaan ei vietetty mitään uskontoon liittyviä juhlia, enkä aikusenkaan suostu niitä viettään vaikka mies haluais. Mutta todellakin tiedän mitä ne juhlat ovat.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat