Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tokaluokkalainen tyttöni tuossa juuri kertoi miten hänen luokkalainen tyttö oli repinyt häntä tukasta. Ja tämä tyttö on sama joka löi häntä viime viikolla.

Eli tyttöni oli väittänyt tälle toiselle ettei hänellä olisi muka tuntoa jolloin tää toinen päätti testata " tunnottomuuden" lyömällä lastani kuusi kertaa käsivarteen. No viikon päästä tuosta tämä tyttö muisti em tilanteen uudelleen ja päätti taas testata josko lapseni tunto olisi palannut.

Ja kysymys MITÄ TUOSSA TILANTEESSA PITÄISI TEHDÄ?????

Kommentit (19)

ja opastaa. Ei tajunnut, mitä tyttösi tarkoitti ja missä rajat menevät. Sinuna sanoisin omalle tytölle, että kertoo kaverilleen, että minuun sattuu ja minua ei saa lyödä, jos sama meinaa toistua. Sanoisin myös, että kertoo opelle, jos toinen meinaa kiusata. Pirauta opelle asiallinen puhelu ja kerro tapahtuma sekä pyydä seuraamaan tyttöjen leikkejä. Kovin katkera ei tokaluokkalaisen tekemistä mokista kannata olla ; ).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli tää kaveri on ollut tosi hyvä kaveri lapselleni mut hän on myös hyvin päättäväinen luonne. Hän saattaa aamulla leikkiä lapseni kanssa ja yhtäkkiä jokin välkkä päättää et nyt hän ei halua leikkiäkään sun kanssa vaan menee toisten kanssa ja lapseni kysyessä josko hän pääsee mukaan päättää tää kaveri et ei käy mee muualle leikkimään.

Jokin kouluaamu hän saattaa sanoa et jos vaikka " pirjo" ei leiki mun kaa niin sitten voin leikkiä sun kanssa mut en muuten.

Olenkin lapselleni sanonut et hakee itselleen jonkun toisen kaverin eikä leiki tän tytön kanssa enää mut tyttöni sanoo et jollei hän leiki niin se kiusaa vielä enemmän...

Tiedä sitä sitten mut ehkä mä en nyt vaan tajua ja olen se moukka joksi mua jo tuolla edellä nimitettiinkin, who knows...

viimeisen kirjoituksensa tästä aiheesta kirjoittanut ap

Houkutteli toisen lyömään - tottakai jokainen järkevä, hyvinkasvatettu ihminen silloin lyö! Tyttärellesi rangaistus ja sille toiselle vaikka joku pieni palkinto.

koska saa pikkuveljensä takia sitä ajoittain kokea. Oma tyttöni on n 20 cm tätä toista lyhyempi sekä huomattavasti pienempi/hoikempi eli tää kaveri on aika rotevan oloinen. Tyttöni ei ollut haastamassa taistoon tätä kaveriaan vaan keskustelivat pikkusisaruksistaan jolloin tyttöni sanoi tuon em asian.

Ja tämä tukistaminen tapahtui viikko tuonm ekan tapauksen jälkeen ja ensin tyttöni seisoessa oli tukistanut ja kun tyttöni oli mennyt kyyryyn sen jälkeen laittaakseen kengännauhat kiinni oli tää " kaveri" nostanut tytön ylös tukasta repien =(

Ja tän asian kertominen kävi vahingossa. Puhuttiin ihan muita ja yhtäkkiä tyttö muisti tuon ja alkoi selostaa, tosin lopetti kun muisti et hups ei pitänyt kertoa mut sen jälkeen sanoinkin hänelle et nyt sanot mitä piti sanoa...

ap

" tiinalle" noin sanomaan? Saat ihan itse nyt kärsiä ja jos tiina haluaa sinua vaikka joka päivä tinttasta turpaan niin se on kestettävä koska sanoithan sinä suuri (jo kakkosluokkalainen ja paljon maailmaa nähnyt) ihminen ettei sinulla ole tuntoa koska pikkuveli aina välillä tönii......

VOI VI**U mitä ihmisiä. Sori et vaivasin moisilla maallisilla pikku harmeillani teitä erityisen täydellisiä kasvattajia, PYH!

ap

Ehdotappa tytölles, et sanoo sille kaverille että pikkuveljen jutut ei satu, mut kaverin jutut sattuu. Näin saa kaverikin tietää ja uskon sen loppuvanm siihen jos muuta kiusaamista ei ole! ton ikäset kun ottaa kaikki aina niin kirjaimellisesti ja luulen sen sun tytön kaverin aivan oikeesti luulevan et toiseen ei satu ku kerran sano niin.....

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat