Vierailija

Mitä te sanotte siihen, että on todisteita, että ihminen on jalostunut apinasta? tarkoitan nyt sitä, että raamatun mukaan ekat ihmiset oli Aatami ja Eeva. MIhin siinä raamataussa sijoittuu sitten apinaihmiset?

Tätä olen aina halunnut ksyä joltain papilta, mutta kysyn nyt teiltä uskovilta jos joku osaa vastata.

Eli eihän uskovat voi kumota kiistattomia todisteita mistä ihminen on saanut alkunsa vai?

Ja ihan ystävyydellä kysyn,toivottavasti kukaan ei suutu :)

Kommentit (11)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tämä on nyt vain yksinkertaisen ihmisen pohdintaa, mutta olen aina ajtellut niin, että Raamattu vastaa kysymyksiin kuka ja miksi ja tiede kertoo meille miten. Raamattu on vertauskuvallinen kirja, tosin Jumalalle ei mikään ole mahdotonta.

Yhden teorian mukaan ihmisiä kehittyi apinasta ja osan Jumala loi suoraan valmiiksi, kun Aatamin ja Eevan pojat ottivat vaimot, niin nämä olivat evoluutiosta kehittyneitä ihmisiä ja siten sekoittui ihmisessä eläimellinen ja jumalallinen. Itse en välttämättä allekirjoittaisi tätä, mutta se on yksi esimerkki siitä, kuinka ihmisen käsityskyky on rajallinen. Eikä tällaisella käsityskyvyllä voi ymmärtää rajatonta ja mahdotonta maailmaa, jossa kaikki Luojan luomistyön ja jatkuvan " valvonnan" alla toimii.

Minulle tämä ei ole tapa selittä, että uskon, kun en pysty perustelemaan järkevästi. Uskon, ettemme tiedä paljoa, eivätkä evoluution todisteet horjuta uskoani, sillä Jumala on voinut toimia hitaasti kehittäen. Raamatussahan sanotaan, että Jumalalle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja toisin päin. Me ihmiset elämme ajan maailmassa, tuon puoleisessa aikaa eikä tällaista tapaa hahmottaa asioita ole. Siellä kaikki viimeistään selviää, siihen asti voin tutkia ja iloita, kuinka ihmeellisessä maailmassa saan asua. Minulle riittää se, etten voisi uskoa että kaikki tämä upea sattumalta, tai että kaikki kohtaamani taakat sattumalta, kaikki on johtanut johonkin...ja ollut tarpeen. Eli jonkun siellä taustlla täytyy vaikuttaa. Siunausta! :)

Minä uskon, että luomiskertomus niin kuin monet muutkin raamatun kertomukset ovat vertauskuvallisia. Itse näin Aatamin ja Eevan symboloivan nykyihmistä.

En koe, että esimerkiksi evoluutioteoria ja luomisteoria kumoaisivat toisensa tai että niistä pitäisi valita jompi kumpi oikeana.

Evoluutioteoria ei suinkaan ole kiistaton. You know: nimikin sanoo että kyseessä on teoria = arvaus.

Toisaalta, ei minua hämää vaikka olisikin kehittynyt apinaihmisestä. Luoja muovasi ihmisen omin käsin, mikä ettei se voinut kestää tuhansia vuosia ja sukupolvia se muovaaminen? Ensimmäinen ihminen oli sitten se valmis yksilö johon Jumala puhalsi oman henkensä tehdäkseen siitä iankaikkisuusolennon ja asetti sen paratiisin puutarhaan asumaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat