Vierailija

baariin minun tilassani, kun luottamus 0 ja mulla rankka koeviikko? Mä en päästäis mut aikoo vaan lähteä, vaikka uhkaan erolla. Siis oon tuon eron kans tosissaan.

Sivut

Kommentit (48)

johon et luota. Saat opiskella ja elää rauhassa ja saat jopa joka 2. viikonlopun mahdollisesti olla ilman lasta ja tehdä ihan mitä tykkäät!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Toiset eivät tahtoisi päästää miehiä varpajaisiin, mm. koska pelkäävät heidän pettävän, ja sinä taas ihmettelet miksei sellaista kivaa iltaa suoda kaikille miehille. Molemmat edustavat ääripäätä ja ovat täysin yhtä oikeassa. Kukaan ei voi varmuudella puhua mistään muusta kuin omasta suhteestaan, joten meistä kukaan ei voi tuomita toisten pelkoja varpajaisiin menosta tms.

Tietenkään kaikki miehet eivät vedä perseitä ja petä kaikkien vastaantulijoitten kanssa. Onhan Suomessakin absolutisteja ja muuten vain hyvän moraalin omaavia miehiä. Mutta on valitettavan paljon myös niitä, joilla moraalinen selkäranka ei ole ihan niin jykevä, ja heidän naisensa pelkäävät aiheesta. Ja kun tutkimukset osoittavat, että 50% miehistä pettää, niin joka toisella naisella on syytä olla huolissaan...

Tuossa valossa varmasti ymmärrät, miksi joitakin naisia huolestuttaa?

Ja se, että valtaosa pettämisistä tapahtuu muualla kuin varpajaisissa, ei ole minkäänlainen lohtu. Kukaan kun ei voi tietää, mikä on juuri se oman petturin valitsema aika tai paikka...

Muistan lukeneeni myös tutkimuksesta, jossa miehet kertoivat että halu pettämiseen oli voimakkaimmillaan heti oman vaimon synnytyksen jälkeen.

Varmasti lähes kaikki soisivat miehelleen kuvaamasi kivan illan, mutta kun kaikista miehistä ei vain ole siihen... Osalla on alkoholiongelma, osa myöntyy ryhmäpaineessa mihin tahansa ja osa on pettänyt aikaisemmin tms. Se, että sinun tuttavapiirissäsi tämä onnistuu ja miehet tuovat vielä lahjoja vauvalla, ei tarkoita että kaikkialla olisi yhtä hyvin. Sinä voit olla tyytyväinen mieheesi, mutta älä väitä että muilla ei voi mennä huonommin!

Ja sitten vielä se maraton-juoksu ja synnytys... Tässäkin tunnut olevan aika yksioikoinen... Koska sinulla oli helppo synnytys, kaikilla muillakin on? Ehkä sinusta maraton oli helpompi, mutta kun ottaa huomioon että edelleen naisia kuolee synnytykseen, on aika hullu väite että synnytys on aina helpompi kuin juoksulenkki...

Sairaala ei myöskään ole mikään täysihoitolaitos, johon voi jäädä makailemaan jos tuntee olevansa heikko. Sairaalasta lähetetään kotiin kun lääkäri katsoo sen aiheelliseksi, ja olettamuksena on että avioliitossa olevalla äidillä on isä kotona auttamassa...

Oletko oikeasti sitä mieltä, että isällä ei ole mitään velvollisuuksia, vaan äidin on jäätävä sairaalaan autettavaksi jos ei yksin pärjää??? Isän apua on turha odottaa..?

Vierailija:

Lainaus:

En ymmärrä miksi tässä asiassa ollaan niin mustavalkoisia. Varpajaiset=mies lähtee pettämään.

Varpajaiset voi pitää, kun äiti on vielä sairaalassa vauvan kanssa. Ne voivat olla kivat bileet ilman örvelökännejä ja pettämistä. Esimerkiksi tehdään hyvää ruokaa, saunotaan, otetaan muutama olut. Monet mieheni kavereista ovat tuoneet varpajaisiin lahjan vauvallekin. Näin meidän kaveripiirissä on ollut. Ehkä teillä muilla sitten on huonommin. Enkä ymmärrä miksi joku ei soisi miehelleen tällaista kivaa iltaa. Ei miehet sitä synnytykseen osallistumista juhli, vaan isäksi tuloa.

Sitä paitsi synnytystä ei voi verrata maratonjuoksuun. Olen molempia tehnyt useamman kerran - synnytys on helpompi =)

Muutenkin ehkä kannattaisi vielä jäädä sinne sairaalaan palautumaan, jos hoitaa " viimeisillä voimillaan" .

Mua ei kiinnostaisi lähteä ryyppäämään kun olen saanut lapsen. Ajatellaan nyt vaikka tilannetta että olisimme adoptoineet pienen lapsen ja lähtisin kaksi päivää lapsen tulon jälkeen dokaamaan lapsen kunniaksi. Voinpa vannoa että tällä palstalla mut lynkattaisiin niidenkin toimesta joiden mielestä " tottakai mies voi viettää varpajaisia" . Eikä mies olisi edes huonona ja väsynyt vaan ihan täydessä terässä!

Mieheni ei viettänyt varpajaisia, koska olimme perhehuoneessa ja sektion jälkeen vielä kotonakin vauvan hoitaminen oli rankkaa. Enpä tiedä olisiko muuten viettänyt. Vähän olisin ihmetellyt jos olisi sellaista halunnut.

mies on todella herkkä pettämään varpajaisissa. eräs työkaverini on todistettavasti maannut vuoden sisällä kolmen varpajaisiaan viettävän miehen kanssa. itsekin olen törmännyt näihin vonkaajiin joilla vaimo ja lapsi vielä sairaalassa. törkeää käytöstä. olen siis ravintolassa töissä.

Mun mies juhli niitä kolme kertaa! tosi väärin mun mielestä. joillekkin toi ryyppääminen onkin tärkempää ku mitään muuta. alaspäin ollaan menossa just sen takia.

Ärsyttää miehet jotka haluu aina välillä leikkiä " happy family" mutta kun jano iskee niin muut saa väistyä.

no joo vähän karkas " aiheesta" mutta mielestäni jos toinen pyytää ettei mee just sillon niin pitäis ottaa sitä huomioon. voi vaikka viettää niitä varpajaisia joskus toiste. kuka on edes keksiny niin tyhmän jutun ku varpajaisia. itellä oli tosi paska fiilis ku ite makaa sairaalassa -piip- täunnä tikkejä ja mies käy juhlimassa eikä edes tuu käymään sairaalassa ku se 30 min ku on niin krapula. tosi mukavia muistoja!

a) Aikuiset ihmiset eivät tarvitse lupia toisiltaan. Lapset pyytää luvan johonkin, ja äiti / isä antaa luvan. Sama ei päde aikuislla, puolisoiden välillä.

b) JOs et luota mieheesi sen vertaa, että hän voisi käydä baarissa ilman vahtivaa silmääsi, niin heikoilla jäillä olette.

c) Erolla uhkailu ei ole aikuismaista käytöstä, vaan kakaramaisten luusereiden hommaa.

Siis onko suhteessanne mikään asia kohdallaan?

Vierailija:

Lainaus:

baariin minun tilassani, kun luottamus 0 ja mulla rankka koeviikko? Mä en päästäis mut aikoo vaan lähteä, vaikka uhkaan erolla. Siis oon tuon eron kans tosissaan.

Oman mieheni päästäisin kyllä varpajaisiin. Luotan häneen.

Sekokännäilyjä hän ei harrasta eikä edes käy baareissa, eli luultavasti hän haluaisi kutsua kavereitaan meille (tai jonkun muun kotiin tai mökille), sitten saunoisivat, grillaisivat ja joisivat olutta.

Ulkona käymme aivan yhtä usein (eli harvakseltaan). Mies ei tosiaankaan käy baareissa, elleivät sitten joskus harvoin firman kekkreistä mene jatkoille. Kavareidensa kanssa hän käy kalassa. Minä sen sijaan tykkään josksu mennä ystävieni kanssa ravintolaan joraamaan.

On hassua, että täällä vedetään yhtäläisyysmerkit varpajaisten ja pettämisen välille. Eiköhän sitä voi pettää vaikka työpäivän päätteeksi, jos sille päälle sattuu...

En ymmärrä sinua, jonka mielestä ei tarvi kysyä lupaa menemisiin! Jos toiselle jää koti hoidettavaksi ja luulo, että tulee petetyksi, niin kyllä siinä on keskustelun paikka. Monikaan ei tunnu ymmärtävän varpajaisten ideaa, mutta päästävät silti miehensä niihin, vai?? ap

Ylipäänsä minusta on kivaa, että mies pitää yhteyttä kavereihinsa, nyt on yhteydenpito vähän heikentynyt ja olen siitä vähän huolissani. Ei me kuitenkaan lapsen kanssa riitetä koko sosiaaliseksi elämäksi, kyllä ystäviä tarvitaan. Ryyppäjäisiä sinänsä ei tarvita kovin usein, mutta kyllä sentään varpajaiset on kivat.

Valvoi kanssani pari vuorokautta ja toteutti kaikki oikullisimmatkin toiveeni =)

Mielestäni varpajaiset kuuluu järjestää sinä päivänä kun lapsi syntyy. Näin teki mieheni ja nautti jopa 3 olutta ja jäi kotiin. Uskon häntä, sillä oli sairaalassa ajoissa seuraavana aamuna eikä kyllä haissut viinalle.

Yllättäen miehet " varastivat" tämänkin juhlan itselleen, ja nykyään sitä pidetään itsestään selvänä miestenjuhlana johon jokaisella miehellä tulisi olla oikeus... Mihin katosi naisen oikeus yhteen rentouttavaan iltaan raskauden ja synnytyksen jälkeen???

Tapasin nykyisen salarakkaani jo yli 5 vuotta sitten hänen omissa varpajaisissaan. Missäpä muuallakaan kuin baarissa. Olin myös hänen kanssaan koko yön ja hän olisi ollut valmis ihan kaikkeen. Erohan heille tuli ja meidän suhde jatkuu mutta en pysty ottamaan häntä oikein todesta. En usko että meistä tulee koskaan oikeaa paria, vaikka hän niin haluaisikin. Hän on todella kiltti ja kunnollinen, hyvä isä ja pitää minuakin kuin kukkaa kämmenellä mutta niin vain aina vuosien takaa palaa mieleeni se varpajaisilta enkä voisi koskaan luottaa häneen täysin.

Lainaus:

a) Aikuiset ihmiset eivät tarvitse lupia toisiltaan. Lapset pyytää luvan johonkin, ja äiti / isä antaa luvan. Sama ei päde aikuislla, puolisoiden välillä.

b) JOs et luota mieheesi sen vertaa, että hän voisi käydä baarissa ilman vahtivaa silmääsi, niin heikoilla jäillä olette.

c) Erolla uhkailu ei ole aikuismaista käytöstä, vaan kakaramaisten luusereiden hommaa.

d) Jos toinen ihminen pyytää apua (varsinkin jos se ihminen on oma rakas puoliso!), vain tunteeton ihminen jättää avunpyyntöön vastaamatta.

e) Jos miehellä ei ole halua ansaita naisen luottamusta jättämällä baarireissut yms. väliin, on suhdetta turha jatkaa sillä mies on selkeästi ilmaissut kumpi on tärkeämpää.

f) Viimeistään siinä vaiheessa, kun nainen sanoo ettei näe suhteella tulevaisuutta, mikäli toinen menee omissa menoissaan välittämättä tuoreesta perheestään ja mies lähtee silti, on mies pelkkä luuseri joka ei suoraan uskalla jättää vaimoaan vaan yrittää tehdä tämän olon surkeaksi jotta hän älyäisi itse lähteä. Todellinen surkea luuseri-mies!

Vierailija:

Lainaus:

Varpajaiset on mielestäni todella typerä idea.

Miksi miehen pitäisi päästä tuntikausiksi juhlimaan ja ryyppäämään ja viettämään hauskaa kun vaimo on juuri käynyt läpi synnytyksen jota voi verrata maratonjuoksuun, ja jää yksinään ja jalkoväli kipeänä hoitamaan vastasyntynyttä vauvaa viimeisillä voimillaan.

Nainenhan siinä " vauvansaannissa" (tarkoitan vauvan syntymistä, en lastentekoa) on se jonka mahtavaa suoritusta ja urakkaa pitäisi juhlistaa, eikä mies.

aamulla- varpajaiset ei ole kuin tekosyy poikien illalle. Sellaiset miehet ei koskaan kasva aikuisiksi. Niille on oma napa tärkein, ei se apua tarvitseva kipeä vaimo ja vauva.

Itse en olisi hyvää tykännyt tuollaisesta.

Omaa miestä ei ole koskaan kiinnostaneet baaripolttarit eikä baarivarpajaiset. Tuntuu että yhä useammasta nykyajan miehistä puuttuu ryhti. Viina, tupakka, tietokoneet ja vieraat naiset kiinnostaa enemmän kuin perheen hyvinvointi. Tulee mieleen se laulu ennen oli laivat lautaa miehet oli rautaa nyt ne ovat....

Ollaan aikuisia ihmisiä. Lasteni menoja pitää valvoa ja vahtia ja antaa lupaa tai ei, mutta meillä aikuiset osaa itse päättää omista menoistaan eikä toisen tarvitse antaa lupaa tai evätä sitä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat