Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

.

Kommentit (7)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

toisten lasten kanssa ulkona? Tuo on aika rasittava vaihe. Itse aikoinani istutin 2 vuotiaan videoiden ääreen siksi aikaa kun laitoin kaksoset päiväunille. Kun vauvat oli nukahtaneet, lähdin nukuttamaan esikoista.

Entä jos puuhailet isompien kanssa jotain, esim luet heille kirjaa? Olisivatko sitten hiljaa?

Jos on 3 v. ja siitä ylöspäin, niin heidän kanssaan voi jo neuvotellakin: nyt jos annatte vauvan nukkua, niin tehdään sitten jotain kivaa yhdessä. Meillä ainakin ymmärsivät aika pian, että äidillä on heille enemmän aikaa silloin, kun vauva nukkuu ja voivat siis itse vaikuttaa asiaan. Ihan tahallisesta herättämisestä voi tietty rangastakin, jos siitä on kyse.

Muuta en osaa sanoa, paitsi tuo ulkona nukuttaminen, joka on jo tullutkin esille.

Kaikki on kokeiltu dvd:stä piirtämiseen jne. Ja silti JOKA päivä jompikumpi isommista onnistuu herättämään vauvan kesken unien. Vauva ei ole erityisen herkkäuninen, mutta herää tietysti jos joku kiljuu täysillä tms, normaaleihin leikin- tai elämisenääniin ei herää.

Tästä seurauksena meillä on kohta unihäiriöinen vauva ja itse olen jo nyt hermoromahduksen partaalla, kun vauva ei nuku koko päivänä kuin pieniä pätkiä.

Alan hyvin ymmärtää niitä, jotka laittavat isommat lapset hoitoon kun taloon tulee uusi vauva!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat