Vierailija

Elikkä tilanne on tämä: asun ulkomailla suomalaisen miehen kanssa ja meillä on lapsia. En ole työelämässä ja tuskin lähiaikoina palaankaan töihin. En kuulu Suomen enkä muidenkaan maiden sosiaaliturvan piiriin. Mieltäni on alkanut arkarruttamaan eläkeasiat. Mitä minulle tapahtuu, jos esim. 20 vuoden päästä mieheni jättää minut? Jään pennittömäksi, työttömäksi ja vieläpä ilman asianmukaista eläkettä. Silloin todennäköisesti palaisin Suomeen.

Mutta onko Suomessa sellaisia eläkekassoja tai pankkitilejä, jonne voisin jo nyt alkaa laittamaan rahaa kuukausittain? Voiko ulkomailla asuva sellaisia avata ja meneekö niistä jotain veroja (en siis verota Suomeen)? Haluan sellaisen vaihtoehdon, joka avioerotapauksessa on siis vain minun eläkkeeni ja jota en joudu avioerotapauksessa miehelleni jakamaan. Vaikka elämmekin ihan hyvää elämää taloudellisesti, niin avioerossa tuskin hirveästi mitään saisin.

Olisikos joku joka osaisi antaa minulle neuvoja?

Kommentit (1)

Tarkemmin en osaa neuvoa, mutta tutustupa eri pankkien ja vakuutusyhtiöiden sivuihin, niistä varmasti löydät tarkempaa tietoa. Minä säästän eläkettä varten joka kuukausi sovitun summan ja minun eläkesijoitukseni on tehty Nordean kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat