Seuraa 

Hei!

Kolmas lapseni täyttää 1kk ja mulla on ollu jo kolme kertaa kovaa kuumetta ja rintatulehduksen takia ja nyt meneillään toinen antibiotti kuuri! Vauvalla on kovin ilmavaivoja tietty kun olen joutunut syömään paljon lääkkeítä ( kuurit+ buranaa ja banadolia 40 asteen kuumeeseen ja särkyyn)! Neuvolassa kehottivat minua syömään maitohappobahteeri tabletteja ja antamaan vauvalle rela tippoja! Onko kellään kokemusta rela/ maitohappobakt. valmisteista! Isoveljen vauva aikana (nyt 4,5v)niistä ei vielä tiedetty mitään! Entäs onko kellään ollut useampaa rintatulehdusta peräkkäin, sekin on mulle ihan uutta , maito on kyllä suihkunnut muistakin lapsista mutta ei lyönyt sentään rintoja " tukkoon" !Kiitos ja hyvää syksyä kaikille!

Kommentit (5)

En kummallakaan kerralla antanut lapselle maitohappovalmistetta, kun ei näyttänyt kärsivän mistään tavallisesta poikkeavista mahavaivoista. Itse söin jotain maitohappovalmistetta toisen antibioottikuurin aikana ja sen jälkeen.

Annoin esikoiselleni (nyt 11kk) parin kuukauden iässä rela-tippoja masuvaivoihin, mutta tuntui että ne vain pahensivat asiaa, joten lopetin niiden antamisen.

Sain varmuuden niiden sopimattomuudesta, kun itse kokeilin niitä nyt kun odotan toista (purkin jämä oli jääkaapissa ja ajattelin aloittaa maitohappobakteerit odotusaikana). Viikon ajan otin sen 5 tippaa aamuisin ja sain aivan älyttömät ilmavaivat!!! Purkki lensi roskiin...

Esikolle ostin relojen tilalle apteekista jauhemaista maitohappobakteeria DDS-junior (vyöhyketerapeutin suosituksesta) Se on kieltämättä vaikeampi annostella kuin tipat, mutta eipä tullut niistä isää masuvaivoja pikkuiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ne relatipat eivät ole kovin tehokkaita, ja lisäksi niissä on öljyä, mikä pahentaa joidenkin vauvojen ilmavaivoja. Suosittelen ennemmin jauheversiona maitohappobakteereja, apteekista saa kai niitäkin. Tai luontaistuotekaupoista, itse ostin vyöhyketerapeuttimme vastaanotolta. Mä en ole sairastanut itse rintatulehduksia, mutta mahavaivoja oli vauvalla muuten kovasti. Mun äidille muuten tuli juuri kolmannen lapsen aikana 9 rintatulehdusta, sitä ennen ei ollut taipumusta. Tiedä sitten mistä johtuu...

Pikaista paranemista,

Nuippu ja poika vajaa 9kk

Täällä olisi myös äiti, jolla kuume nousi toistamiseen rintatulehduksen takia. Ja ihan viikon sisällä.. Keskiviikkona hain päivystyksestä lääkkeet. No auttohan se päiväks. Sitten perjantaiyöllä alko kuume taas nouseen. Siinä meinas jo itku tulla..että mikä on, kun antibiootti ei tehoo. No sitä lääkettä sit lisättiin kolmesti päivässä otettavaksi, kun alunperin lääkäri määräs 2xpvä. Nyt on sit taas kuume pysynyt poissa.. Tosiaan ei kivaa 39 asteen kuumeessa pienen vauvan kanssa ( kohta 3vko ). Lääkkeenä Kefexin..Mikä lääkitys sinulla?

Vauva kärsii jonkinverran ilmavaivoista ja itkeskelee.. pitäisi huomenna hakea apteekista apua, jos olo ei vauvalla helpotu.

T: ans_ku83

Mulla oli ilmeisesti kaksi rintatulehdusta, tai ainakin pahaa tukosta. Kummallakaan kerralla kuume ei juurikaan noussut. Ensimmäisellä kerralla sain Kefeksiniä 3xpäivä, rinta normalisoitui päivässä, mutta oli arka kuurin loppuun ja tukkeutuikin kerran. Kolmen seuraavan viikon aikana ainakin 4 tiehyttukosta samassa rinnassa, imettäminen sattui, mutta patit lähtivät päivässä imetyksen, lämpöhoidon avulla. Olo oli noina päivinä järkyttävä ja epätoivoinen, vaikka kuume ei noussut. Viimeisen tukkeutumisen jälkeen nännipihaan jäi pieni patti, oli ilmeisesti tulehtunut ja turvoksissa. Ei muita oireita kuin kamala kipu imetyksen aikana. Kun patti ei useamman päivän aikana kadonnut niin kävin lääkärissä, joka sanoi rinnassa olevan tulehduksen. Sanoin, ettei ensimmäinen antibiootti ollut oikein toiminut ja sain Duracef nimistä antibioottia, jota otin kerran päivässä. Patti hävisi parissa päivässä ja nyt kuukauteen ei ole ollut oikeastaan mitään kuin pientä arkuutta nännissä välillä, todennäköisesti huonon imuotteen takia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat