Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (59)

tilastokeskus? foreca? jostain tollasista saattaa saada tietoa keskilämpötiloista. tosin nythän on kovasti puhuttu kuinka lämmin syyskuu on ollut. mitä on ollut keskilämpötila aikasemmin niin se on nyt yölämpötila.

toppahaalarin alle en meinannut ottaa mitään välitoppahaalaria.

nyt iltapalaa ja kohta bb:tä :)

Täällä kaikki ennallaan...

Huonosti saan nukuttua ja pissalla hyppään ihan koko ajan...

Supistaa kipeästi päivittäin... Närästää ja itkettää ajoittain...

Masuasukki tosi vilkas ja mies ihmettelee potkuja = ).

Ensi viikolla seuraava neuvola ja seuraavalla viikolla lääkäri...

Mekin haettiin sitten eilen uusi (-98) auto eli Volkkarin Transporter bussi. Nyt mahtuu koko kööri lapsineen ja koirineen. Ihanaa!

Mies tuo tänään pinnäsängyn kotiin. Eikun patjan ostoon ja petivaatteet päälle = ).

Kotiintulovaatteet on jo pojalle katsottuna kaapissa: puolipotkarit ja body, fleece pöksyt ja takki, huppuhattu ja villahaalari. Sitten mulla on kaukalossa se lämpöpussi. Itselle on shampoo ja hoitoaine, harja, hammasharja ja tahna sekä dödö. Lukemista täytyy vielä varata.

Galluppeja oli muitakin... Me on leikkimielisesti parin kaverin kanssa (joilla la lähekkäin) sovittu, että mennään synnyttämään 26.10! Tuo siis olkoon arvaukseni...

5 ihaninta:

1.Potkut

2.Ylpeät isoveikka -ja sisko

3.Mieheni

4.Kotona oleminen

5.Uusi auto

5 kurjinta:

1.Raha-asiat

2.Miehen työ (poissa viikot)

3.Lasten uhma

4.Siivoaminen

5.Koirien sähläys ja sotkut

Tällä hetkellä taas nautiskelen ylhäisestä yksinäisyydestä! Mies on lasten kanssa ulkona ropaamassa tätä uutta autoamme. Koirat nukkuu ja elämä hymyilee!

Effica ja Pyry-Aapeli 34+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poikien vaatepussiin olen pakannut pitkähihaiset bodyt ja potkuhousut, ei villasukkia/töppösiä tai tumppuja, koska haalareissa jalat ja kädet jää joko sisään, tai haalareissa on ne valmiina. Ohuet kypärälakit on molemmille ja ehkä niillä pärjää, kun laittaa haalarien hupun päälle. Haalarit on toppahaalarit, mutta saapa noita aukaistua autossa, jos kuuma on. Esikoinen ei ainakaan itseään raapinut, ja eiköhän sairaalasta jotain tumppuja löydy, jos niin tekevät.

Ehkä munkin pitäisi jotain nakella omaan kassiin. Voihan tilanne muuttua äkkiäkin. Esikoisestakaan en ollut yhtään kypsynyt, kun vedet vain poksahti. Eipä tuonne tosin voi valmiiksi paljon laittaa, mitä nyt imetysliivit, -suojat ja rintakumit (rintakumitkin kyllä saa sairaalasta). Niin ja vauvoille tutit (en tykkää sairaalan tuteista) ja itselle rintapumppu (se sairaalan sähköinen " lypsykone" on aika hurja masiina).

pohti Alia ja pikkuoravat rv33+5

Mies lähti viemään siskoaan töihin ja esikkokin heräsi. Katselee tuossa Luonto-ohjelmaa töllöstä...

Ihan hyvin nukuin. Yöllä kävin kyllä vessassa ja maha on ollut eilisestä asti sekaisin. Näin unta, että olin synnyttämässä = ).

Joku kyseli koirista: Meillä on 2v rottweileruros ja 1v ranskanbulldoggiuros. Kilttejä ovat ja lapsista pitävät. En usko ongelmia tulevan = ).

Uusia galluppejakin oli: Äitiyspäivärahasta... Saan palkkaa vuoden loppuun ja äitiysrahasta ei tietoa.

Kotona olosta... Kahdesta edellisestä olen läjtenyt töihin lasten ollessa reilu vuoden vanhoja. Nyt olisin mielelläni kotona vaikka koko kolme vuotta = ). Esikko menee kouluun syksyllä -08 ja olisi kiva olla kotona.

Mutta nyt aamupalan tekoon ja pyyhe pois päästä!

Effica ja Pyry-Aapeli 34+4, V 5v2kk ja P 2v10kk

Kirjoitin pitkän tekstin ja sitten esikoinen tuli ja teki jotain joka hävitti koko jutun :D joten tyydynpä nyt sitten vain toivottamaan oikein hienoa lauantaipäivää kaikille muruille :) Ehkä mä jossain vaiheessa saan kirjoittaakin jotain :D

Swehina rv 32+6

kaikin puolin muuten kunnossa mutta meillä on vielä muutto edessä. se taitaa mennä lokakuun loppuun, la 3.11 kivaa !!! =/

vauvan vaatteet tosin on pesty ja lipastoon valmiiksi laitettu, kaikki tavarat kunnossa, hoitopöytää en enkä anna miehenkään koota ennen kun tullaan sit kotiin vauvan kanssa tai ollaan muutettu,sama koskee pinnaria. stressaavaa ku odottaa päivästä toiseen että puhelin soisi ja tarjottais asuntoa, ei oo vaan kuulunut :( uus iska saa sit hommailla kun tullaan kotiin, jos ei uutta asuntoa ole kuulunut. harmittaa. olis niin kiva laittaa jo sänky ja hoitopöytä ja kaikki valmiiksi.

NYT sitä bb.tä ja terveellistä iltapalaa, rannareita ja naurettavii nakkei :))

Masentunut ja väsynyt olen minä..

Sairaalakassisista: olen pakannut pieniä juttuja kuten liivinsuojia, pienen shampoopullon,naamarasvaa,ponnarin.. Muut sitten myöhemmin,minulla riittää aina sitä mukaanotettavaa ison kassillisen verran koska otan omat vaatteet jne mukaan.

Vauvalle kotiintuloa varten: pitkähihainen body,kokopotkarit, puuvillamyssy,plyyshinen kevythaalari. En tiedä miten tulemme kotiin, mutta otan pienen villapeiton mukaan. Älkää pukeko vauvalle liikaa, tuo talvihaalari kuulostaa hieman liian lämpöiseltä varsinkin automatkalle.Kädetkin pysyvät siellä haalareiden alla piilossa.

Nyt karkkiostoksille lasten kanssa,jippii..

Jas ja pikkuneiti 33+1

Ja huomenna lähtee uudet viikot käyntiin- enää maksimissaan mulla jäljellä se 6viikkoa. Ei oo pitkä! Olo kyllä sen mukainen että kohta jo saisi olla se kuus viikkoa mennyt! Väsyttäisi, mutta uni ei piru vie tuu. On se kumma.

Niin siitä sairaalakassia. Vauvalle (toki riippuu nyt vähän että onko pakkasia jo kovasti marraskuun alussa) pistä matkaan pitkähihasen bodyn, sukkahousut ja housut, sitten pipon ja jotkut tumput käteen, sitten riippuen ilmasta mutta luultavammin otan sen toppapuvun siihen päälle. Autolla mennään niin ei kyllä ulkona juuri joudu olemaan. Ja voin lohduttaa kaikkia vaatepähkäilijöitä- yleensä sitä vaatetta on liikaa eikä liian vähän =) Esikoisen kohdalla huomasin, ihme kun ei uni maittanut hikipäässä rattaissa. On nimittäin hieman lämmin siellä kaikissa toppakerroksissa tuulensuojassa. Siihen jo nyt vinkki ekakertalaisille- miksei muillekkin- eli kannattaa kokeilla pistää sinne makuupussin sisään lämpömittari- saattaa yllättää. Vaikka olis pakkasta paljonkin, siellä ei kyllä lämpötila laske! Itselle otan kyllä mammahousut- kokemuksesta tiedän että ikävä kyllä mulla ei mahdu päälle muut siinä vaiheessa, ja se leikkausarpi saattaa painaa, niin jotkut mukavat lökäpökät jalkaan vaan.

Nyt oon vetänyt eilisestä tuplasti sitä rautaa, toivotaan että jotain tapahtuu. Meinasivat eilen polilla että kyllä ehkä joutuu sitten tankkaukseen ennen leikkausta jos ei tästä arvot nouse. Toki hyvä niin, viimeksi meni leikkauksessa kuitenkin 1,5l verta ja hemo oli 70. Kuitenkin lähtöarvo oli paljon korkeampi kuin nyt. Mutta ehkä se tästä.=) Energiaa vain kaipaisi lisää. Ja myös välillä niitä hermoja!!

Nyt tilaa muille. Ja mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

Terve!

Tänään meidän karvainen poika täyttää 5v (dalmatialainen). Mentiin mökille touhaamaan ja sattumalta huomasin että hän pissaa verta. =( Noh, soitin päivystävälle eläinlääkärille ja nyt pitäis lähteä metsästämään pissanäyte purkkiin. Ja kuinkahan se mahtaa onnistua?! Ja sen kans sit tohtoriin. Ressukka on jotenki niin allapäin. Kyseessä on varmaan tavallinen pissatulehdus tai sit sille on tullu virtsakiviä. Ei kiva kuitenkaan.

Koirista on muuten ollut puhetta täällä. Meillä siis dalmatialainen joka tulee erinomaisesti toimeen lasten kanssa, mutta kun meillä ei lapsia ennestään niin saa nähdä tuleeko mustasukkaisesksi kun vauva on talossa ympäri vuorokauden. Epäilen. Enemmän mua pelottaa se että jos lapselle esim tulee koira-allergia ja koira laitettava pois sen takia. Toivottavasti ei! Tuollaisia turha järkeillä etukäteen.

Oma napa voi hyvin! Huomenna taas lääkäri ja th. Jee, pääsee tiiraileen vatsaan, jos sattumalta näkyis myös sukupuoli se kun meillä ei vielä tiedossa. Toisalta haluais tietää ja toisalta ei. Kinkkistä.

Nyt tekeen ruokaa! Sitten metsästään koiralta pissanäyte... Kuinkahan käy... =/

Rusina rv 31+3

Muuten olo ok, mutta tuntuu kerrassaan inhottavia tuntemuksia alaosastossa. Vauva ruuvailee päätään ees taas jossakin tuolla kohdunkaulan likellä. Ikäviä vihlontoja kerta kaikkiaan.

Yöllä kävin pariin kertaan pissalla. Rakko näköjään sietää kolmisen tuntia kerrallaan pissaamatta, mutta sitten onkin jo kiire...ilmeisesti vauva painaa nyt todella alas.

En minäkään ole vielä mitään ihmeitä vauvaa varten järkkäillyt, mutta kunhan ensi lauantaina saamme sen lipaston, alan laitella tavaroita paikoilleen. Ensi viikko on aikaa pestä ja silittää niitä pieniä nuttuja. Olettekos muuten pessyt sitä talvihaalaria? Katsoin siellä sisällä olevaa ohjelappua ja siinä lukee todella pienellä präntillä, että tuote on pestävä ennen käyttöä...en kyllä ajatellut. Eipä se nyt kuitenkaan heti käyttöön tule muutenkaan, kun se taitaa olla taaperokokoa ;-)

Eilen siivosin keittiön ja tänään olisi tarkoitus jatkaa siivoamista olohuoneen osalta. Pitäisi viedä tavaraa varastoon, kun sitä on taas kertynyt ihan liikaa. Kirjahyllyäkin pitäisi järjestellä, että sinne mahtuu taas noita DVD-elokuvia, joita meillä on muutenkin ihan liikaa. Ikkunatkin huutavat pesemistään...samoin pyykit...voi kun olisi niin paljon tekemistä ennen vauvan tuloa ja minä se vain en muuta kuin päivittelen.

Appiukko on tulossa viikon puolivälin tienoilla kylään ja on ihan pakko siivota, kun ei tänne kehtaa muuten ketään vastaanottaa. Sattuu olemaan kaiken lisäksi juuri se aika viikosta, kun juoksemme lasten harrastusten vuoksi iltaseitsemään saakka kaupungilla ja sitten tosiaan pitäisi leipoakin varmaan jotakin. Yleensä tykkään kun meillä käy vieraita, mutta nyt tuntuu ihan järkyttävältä pakkopullalta. En jaksaisi seurustella kenenkään kanssa, saati alkaa värkkäämään mitään herkkuja, muutenkin kiireisenä päivänä.

Kanelisokeri 32+1

Meillä on onneksi niin hyvä tilanne, että mies tienaa todella hyvin, joten vaikka joudunkin olemaan pienemmillä tuloilla, emme kuole todellakaan nälkään. Saan palkan 72 päivältä, eli äitiysloman ajalta ja helmikuussa sitten piirua vaille 50e/pv miinus verot...eli ei meidän perheessä elettäisi minun tuloillani...

Jos pääsen opiskelemaan nyt tämän syksyn haussa, olen yhden lukuvuoden ajan poissaolevana, eli ainakin ensi vuoden elokuusta-joulukuun loppuun olen hoitovapaalla (tammikuussa -08 alkaisivat opinnot). Mikäli en pääse tämän tai seuraavan syksyn haussa opiskelemaan, olen sitten hoitovapaalla pidemmän aikaa. Joka tapauksessa takaisin kolmivuorotyöhön en suostu palaamaan, muuten kuin opintojen harjoittelujaksojen niin vaatiessa. Opiskellessa taitaa olla pakko tehdä joitakin viikonloppuja töissä, jotta pärjää...

Waimokkeelle minunkin piti toivotella jaksamista. Ainakin olet hyvissä käsissä siellä sairaalassa, jos jotakin äkkinäistä tapahtuu.

Mistäköhän sitä löytäisi sellaisen tilaston, jossa olisi marras/joulukuun keskiarvolämpötilat usean vuoden ajalta? Voi olla, ettei tuolloin ole vielä luntakaan, mutta monesti on käynyt niinkin, että ensilumi on satanut jo lokakuussa ja muutamina viime vuosina tuulet ovat olleet todella voimakkaita ja kylmiä...Muistan pukeneeni esikoiselle (tammikuussa - 98) kotiutumispäivänä sen äitiyspakkauksessa tulleen kevyemmin topatun välihaalarin ja sinne alle villahaalarin ja ihan hyvin pärjättiin, tosin meillä oli max 10min matka kotiin lämpimässä autossa ja ulkona oli pikkupakkanen, eikä tuullut juuri lainkaan, pieni, kevyt lumihuntu oli tullut maahan niiden parin sairaalassaolopäivän aikana.

Kanelisokeri

Heräsin taas väsyneenä kun jälleen yksi levoton yö takana. Ikävintä öisin on se kun vatsa on aina todella kipeä :( Noh, muuten täällä asiat on ihan hyvin! Eilen oli miehen veli perheineen kylässä. Se on mukavaa kun joskus käy vieraita, mutta minä ihan kuukahdin sohvalle kun sain ruoat tehtyä :P Kokeilin myös mokkapalareseptiä ja hienosti onnistui!

Lemmikeistä oli puhetta ja meillä on kaksi Chihuahuaa sekä yksi kissa (Maine Coon) asuu meillä ja toinen (Pyhä Birma) joka asustaa äidilläni. Koirien kanssa tuskin tulee ongelmia, toinen painaa 2kg ja toinen 3kg. Eri asia on sitten kun vauva alkaa kävelemään ja ehkä nostelemaan koiria hännästä... Niin ja sylipaikan menetys saattaa koiruuksia harmittaa :)

Tänään pitäisi mennä tontille keräämään omenoita. Huomenna on taas synnytysvalmennus, se synnytys onkin pyörinyt kovasti mielessä tämän viikon! Onneksi torstaina on ultra, josta sitten saamme taas kokoarvion.

Huoh, on tämä olo jotenkin niin tukala. Mulla tuo vauva painaa jotain laskimoita tai hermoja niin kovasti kun nousen seisomaan, että jalat puutuu ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa. Sain eilen kaupoilla kunnon katseita kun huohotin syvään, pitelin vatsaani ja nojailin jokaiseen tiskiin mikä eteeni osui :D Onkohan tämä raskaus ihan terveellistä hommaa...

the-masu ja pikkuakka 34+3

Edelleen yhtenä kappaleena, mutta piikin olen taas tarvinnut suppareihin. Mieletön hiki on päällä koko ajan ja ikkunastakin tuulee vain helteistä ilmaa.. Iltakäyrät ja paineet on otettu ja kohta osastolla aletaan yöpuulle. Vauva voi todella hyvin, syke on vahva ja painoa jo n. 2 kiloa!

Elo synnärillä on mielenkiintoista, äitejä vauvoineen saapuu salista tämän tästä ja hentoiset rääkäisyt/ mieletön parku kuuluu sieltä täältä. Näin ensisynnyttäjänä voin todeta, että kaikki synnytyspelot ovat kaikonneet kun olen viikon jutskaillut synnyttäjien ja kätilöiden kanssa sekä seurannut paikan arkea. Tunnelma on kodinomainen ja rauhallinen, henkilökunta mielettömän ihanaa. Täältä ei ainakaan kauhukertomuksia saa aikaiseksi. Otan tämän tällaisena syväluotaavana tutustumiskäyntinä...

Joku kyseli umpihihaisista paidoista. Täällä ainakin käytetään sellaisia käsistä umpinaisia paitoja vauvoilla (MKS). Voisivat olla käteviä kotonakin, mutta en ole sellaisia missään bongannut. Täytyy kysellä, mistä niitä hankkivat.

Nyt hyvää yötä!

Waimoke 31+5 (!)

Mirpa : Mistä kankaasta teet liivinsuojat? Entä kuivaliinat? Onko liivinsuojille jonkinmoinen ohje vai miten ompelet?

Lomien kertymine äitiysloman aikana: lomat kertyvät normaalisti äitiys+vanhempainloman aikana.

MrsCruiser

Ajattelin vielä tiedustella:

1. Minkälaisia äippärahapäätöksiä olette saaneet.

Mulla kaupunki maksaa sen 72 päivää täyttä palkkaa ja sit saan 56 ja risat ¿/kk lopun aikaa. En oo koskaan saanu näin hyvää, mutta nyt on tullu hieman ikälisiä ja lomarahojakin et kertyi enemmän.

Eipä silti onpa tässä kova asuntolaina ja opintolainatkin vielä maksamatta.

Tiukkaa tulee oleen varsinkin sit jos hoitovapaalle aion jäädä niinkun varmaan aionkin.

2. Kuinka moni aikoo jäädä kotihoidontuelle vielä ens syksynä?

Eli koska töihin takaisin?

Itse oon suunnitellu alustavasti et menisin 2008 kesäkuussa töihin. Koskaanhan ei tiedä mitä elämässä tulee, mut näin nyt ainakin alustavasti.

Terveisn The_ Kirsikka

Hitto, nukahdin eilen olkkarin sohvalle ja heräsinpähän keskellä yötä anoppini soittoon, oli koiransa kanssa meidän alaovella ja koitti saada koiraa meille väkipakolla hoitoon siis joo, KESKELLÄ YÖTÄ, klo taisi olla jotain 1.30.

Mies näki kanssa ihan outoja unia viime yönä; totesi vaan aamupöhnässä jotain unestaan, kuten mitä meidän poika keräili siinä unessa; ei voinut kun nauraa " kusisia patsaita" oli kerännyt.

Oma: viime yönä taisi sitten alkaa kohdunsuu avautumaan, ajattelen näin koska vuodan ihan pikkaisen verta, ei vakavaa ainakaan vielä, jos enemmän lähtee vuotamaan niin tottakai otan yhteyttä Kättäriin ja menen näytille, muuten olo on melkoisen loistava jopa; harvinaista minulla.

Muuta: Piti lähteä käväsemään kirpparilla katsomassa vauvan vaatteita hiukka kaverilleni, soitti aamulla 9:n maissa ja hehkutti raskaana oloaan, oli eilen tehnyt testin; heillä tyttö ennestään ja pitkään koittivat tätä toista saada alulle, tai heille pitkään, n.1v, tuleepahan meidän lapsille jälleen kerran pieni ikäero. Kirpparille meno sitten kuitenkin jäi kun kuulin että kummipoikani on tuossa tien toisella puolella EA:ssa tutkimuksissa, samanikäinen kuin oma poikani eli 1½v; ei pysy pystyssä kävellessä vaan kaatuilee koko ajan ja oksentaa kaikki ulos mitä syö; no kohta saan tietää mitä kummipojalleni kuuluu että joutuuko vielä lähtemään tuosta Jorviin hoidettavaksi.

Nyt laittamaan TAAS pyykkiä koneeseen; ihan kun en sitä muutenkin joka pvä tarpeeksi jo pesisi =D ja sitten ilta lepoa

Waimoke: vuomia sulle sinne osastolle! Jos se yhtään lohduttaa niin 3-alkuisilla on jo tosi hyvät ennusteet ja hienosti ei ole enää sulla kauan aikaa sinne 32 saakka! Inhan tuntusia ne supisteluja estävät. toivotaan että toimii eikä tartteis tippaan joutua. koita nyt makailla vaan. mä olen todella hengessä mukana, kun samaa rumbaa olen tässä ja etenkin edellisessä kokenut. Mutta voimia toivottelen ja kärsivällisyyttä. Sekä luottamusta siihen että kaikki käy lopulta hyvin.

Omaa napaa sen verran että järjetön limatulo jatkuu. Aamupäivällä saa vaihtaa pikkuhuosunsuojaa tunnin välein- siis ihan tajutonta. Sitä ihan lorahtelee. Musta tuntuu että aukinainen kohdunsuu koittaa kovasti kehitellä uutta limatulppaa jo lähteneen tilalle. Vetistä vuotoa ei ole ollut. Supisteluja tuntuu tulevan varsinkin iltaisin sarjoissa mutta laantuvat sitten.

Meillä on olleet appivanhemmat käymässä ja tulevat huomennakin. Alakerrassa pora huutaa... Meinasin alkaa taas kirkua kun anoppi sanoi että hei taas on nopeesti viikko mennyt... noh, hyväähän se tarkottaa.

Tiistaina mulla olis äitipoli. Keskiviikkona meillä on hieman lasten hoidostahaku-ongelma ja mietittiin miehen kanssa että jos polikäynti olis tiistaina ok niin voisin varmaan hakea lapset hoidosta! mä olen aivan täpinöissäni. Hoitoon meiltä ei ole matkaa kuin pari sataa metriä ja uskoisin että enköhän mä sen kasassa kestä. Mutta katellaan nyt sitten tiistaille.

Olen minäkin alkanut miettiä että josko sittenkin pitäisi laittaa jotain sairaalakassia valmiiksi. Ja ensi viikolla niitä vauvan vaatteita. Miehen siskolla on kuulemma aivan järjetön kasa tytölle vaatetta, joten mulla on iso urakka edessä :-)

mom rv33+1 (ja mielettömät 6 yötä jonkinasteiseen vapauteen!)

Eli rahaa saan jotain pikkuisen päälle 50e/pvä, päätöstä ei ole vielä kotiin tullut ja tuolta Kelan sivuilta näkyi vain se kuukausittain maksettava summa. Mutta tuli jotain 51 euroa, kun laskin itse päivärahan määrän. 6kk tulojen perusteella minäkin sitä saan, esikoisesta sain minimin, joka silloin oli reilut 11 euroa/pvä. Joten huomattava parannus siihen!

Kotona olo: meinaan töihin tammikuussa 2008. Tämä siis jos kaikki menee suunnitelmien mukaan... Mutta koskaan ei tiedä. Mammaloma loppuu 9.8.08, sen jälkeen pidän loppukuun kesälomaa, syys-marraskuun kotihoidontuella ja joulukuun puolivälissä aloitan talviloman, jonka lasken loppumaan loppiaisen jälkeen sopivasti. Eli sillä pienellä 300 eurolla joudun olla vain 3 kokonaista kuukautta. Sekin tekee ihan varmasti todella tiukkaa!!! Laina kun ei itsestään lyhene, eikä meillä mies todellakaan tienaa niin paljon, että pystyisi perheen yksinään elättämään. Tienataan molemmat tällä hetkellä yhtä paljon, joten mun palkkapussin puuttuminen todellakin on merkittävä asia.

Mutta eipäs nyt muuta...

Marrastoive rv 35 tasan :)

hehee.. tartuin imurin varteen, vuorokauden myöhässä mut mitä pienistä:) mies autto, pestiin lattiat ja kaikki :)

pakkasin sairaalakassin.

mulla on vaan ongelma kun en tiedä mitä vauvalle otan. voisko joku ihan listata alusvaatteista villasukkiin ja haalariin että mitä sinne pitää ja kannattaa ottaa mukaan? mulla on ongelma enkä saa sitä muotoiltua... hitto!

sanottiin että ottakaa sukat tai hanskat ettei vauva raavi itseään. no otin hanskat ja pipon samaan sarjaan. pari bodya, ne on vaan lyhyt hihasia, joten sit piti ottaa myös pitkän hihanen. sit otin housut ja sukkia. nää siis ajattelin ottaa mukaan sairaalaan.

kotiin lähtöä varten otin kypärähatun ja ulkopipon, tumput, sellasen haalarin mikä on kyl sisävaate mut ku en tiedä kuinka paljon sen toppahaalarin alla tarvii tavaraa? siinä on fleese vuori ja tuulikangasta ulkoa, paksu ja tuulenpitävä. sit jossain oli vielä ohje että peitto vauvalle.. otin sellasen pienen huovan varmuudeksi.

nää ajattelin vaan laittaa valmiiksi, en oikeen tiedä osaako tuo mies muakaan paremmin sit miettiä vauvalle kotiutumistarvikkeet.

argh! vaikeeta!

itelle kotiutumisvaatteet on aika vaikee ottaa ku ei tiiä mahtuuko omiin vai mammoihin ja onko kylmä... plaah..

jos jollain on ylimäärästä aikaa ni jos voit listata vauvalle sairaalakamppeet ja sit kotiinmenoa varten kans... maalaisjärki ei toimi saati sit kaupunkilais!

nyt lukee subia ja sit jos keksis jotain kehittävää..

ootellaan 34+1

oon erityisäitiysvapaalla. saan 50% siitä mitä tienasin ennen. tosin nyt saan kiinteetä summaa, töissä palkka vaihteli kk, riippuen tunneista ja vuorolisistä. parhaimmillaan sain kk 1000e enemmän kuin nyt! hanurista. kotihoidon tukea en ole edes ajatellut. miehellä ei ole niin hyvät tulot että me voitais pelkästään sillä elää. oon suunnitellut alustavasti niin että elokuun 14 kun vanhempainrahat loppuu alotan opiskelun, koitan saada opparin. muussa tapauksessa etsin jotain muuta kuin vanhaa työtä. kurjaa kun tietää rahojen menevän tiukalle jo kahdestaan saati sit vauvan kanssa. pahalle se varmaan tuntuu työntää vauva hoitoon niin vauvana mut pakkohan se on kun ei rahaa ole.

erityisäitiysraha on sama ollut siis toukokuusta ja jatkuu elokuuhun 07. 700e ei paljoo juhlita.

musta on ÄLYTÖNTÄ!!! että äitiysloma rahoista joutuu maksaa veroja vähintään 20% !!!!! onneks mulla oli niin pieni veropro. etten joudu kuin vaan sen 20 maksaa!

PÖH !!!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat